Electronic Arts irtisanoo 1100 työntekijää
Pelijulkaisija Electronic Arts ilmoitti vastikään huikeista 500 miljoonan euron tappioistaan tilivuoden kolmannella neljänneksellä. Finanssiongelmia helpottaakseen yhtiö on päättänyt sulkea 12 toimistoaan ja irtisanoa joka kymmenennen työntekijänsä. Yhteensä irtisanottujen määrä nousee yli tuhanteen henkeen.
Tulokseen pettynyt toimitusjohtaja John Riccitiello aikoo siirtää pelituotantoa halvan työvoiman maihin ja on päättänyt rajoittaa tilivuoden 2010 julkiasulistan viiteenkymmeneen peliin. Yhtiön julkaisemat pelit ovat viimeaikoina saavuttaneet menestystä peliarvostelijoiden keskuudessa eivätkä myynnitkään ole jääneet erityisen huonoiksi.
Tämän tilivuoden aikana myydyin peli on FIFA 09, jota on myyty lähes kahdeksan miljoonaa kappaletta. Need for Speed: Undercover on käynyt kaupaksi yli viiden miljoonan kappaleen verran ja Littlest Pet Shop on viehättänyt sekin lähes kolmea miljoonaa pelaajaa maailmanlaajuisesti, kertoo Eurogamer.
Keskustelut (8 viestiä)
Rekisteröitynyt 11.08.2008
04.02.2009 klo 19.18
Rekisteröitynyt 11.08.2007
04.02.2009 klo 19.35
Pakko sanoa että tuo tyyppi plus muutamat muut siellä EA:lla on suoraan syvältä, potkut tai pahempaa tuommoisille raha ahneille...
---
04.02.2009 klo 19.57
"Tulokseen pettynyt toimitusjohtaja John Riccitiello aikoo siirtää pelituotantoa halvan työvoiman maihin"
Pakko sanoa että tuo tyyppi plus muutamat muut siellä EA:lla on suoraan syvältä, potkut tai pahempaa tuommoisille raha ahneille...
---
Tervetuloa todellisuuteen tai länteen. Kattelen juuri omaa kämppääni ja näen kuinka 95% tavaroista on hien peittämiä, siis hikipajojen hien vai sanoisinko kyynelien..
04.02.2009 klo 20.40
Rekisteröitynyt 04.11.2007
04.02.2009 klo 22.39
Rankasti taitaa taantuma purra isoinkiin firmoihin :(. Tuon julkaisukatalogin kutistumisen voi ajatella siten kaksiteräisenä miekkana, että nyt varmasti tulee vähemmän kaikenlaisia liukuhihnapelejä (umpisurkeita lisenssipelejä ja jatko-osien jatko-osia), mutta nyt EA joutuu panostamaan vain varmasti menestyviin peleihin ja riskinottoihin ei tule olemaan varaa; persoonallisempia, hieman oudompia pelejä voi tulla vähemmän.
Veikkaan että laatu lähtee laskuun. Jatko-osat ja lisenssipelit ikävä kyllä myyvät liikaa ja ne ovat turvallisempia kuin täysin uudet nimikkeet. Ja tiedä mitä amatöörejä palkkaavat halvalla koodaamaan pelejä.
04.02.2009 klo 22.59
Rekisteröitynyt 15.09.2008
05.02.2009 klo 04.25
en ole pelaamassa intialaisten lasten pienten kätösien koodaamia pelejä, sillähän ne meinaavat säästää
Sitte kannattaa jättää myös tuleva "kotimainen" Alan Wake pelaamatta. Remedy kun osti helvetisti modeleita aasiasta ku saivat halvalla (joo tiiän se ei oo koodaamista mut ehkä se ei ollu se pointti).
Moderaattori
Rekisteröitynyt 04.04.2007
05.02.2009 klo 15.01
Jos on pelit nykyään bugisia, niin pelottaa ajatella mitä jälkeä 6kk ohjelmoinnin "tehokurssin" käyneet intialaiset "pro-koodarit" saavat aikaan. Itse olen ollut mukana yhdessä intialaisten toteuttemassa alihankintaprojektissa, ja koodin laatu oli kyllä suoraan sanottuna aika kauheata paskaa, ja nostipa lafka viime metreillä kädet pystyyn erään bugin kanssa, että ei me osata tätä korjata. Noh, nyt sitten joudutaan tekemään ko. proggis talon sisäisesti kokonaan uusiksi (halvempaa ja helpompaa kuin ruveta yrittämään fixata sitä intialaisten spagettia)