Halo Warsissa enemmän toimintaa kuin strategiaa
MTV Multiplayerin Patrick Klepek on päässyt testaamaan suosittuun tieteismaailmaan sijoittuvaa reaaliaikastrategia Halo Warsia parin kentän kokeiluversion verran, eikä mies usko pelanneensa strategiapeliä. Klepekin mukaan Halo Wars muistuttaa enemmän Diabloa on kuin StarCraftia, joten pääpaino on ehdottomasti toiminnassa.
Oman tukikohdan parissa näpertelyn sijaan peli keskittyy hyökkäykseen ja sotimiseen. Klepek kehuu Ensemble Studiosin pad-ohjaimelle luomaa ohjausratkaisua erittäin toimivaksi. Kenties PC-peleihin tottunut Klepek odotti hieman turhan paljon konsolistrategialta tai sitten tulossa on lähinnä kolmannen persoonan toimintaa Halo-maailmassa. Kuinka paljon V2.fi:n lukijoiden mielestä strategiapelissä pitää olla mikromanagerointia, että sitä voidaan hyväksyttävästi kutsua strategiapeliksi?
Keskustelut (4 viestiä)
Rekisteröitynyt 30.07.2007
02.02.2009 klo 22.14
Sinänsä Halo Warsin vertaaminen Diabloon on vääristynyttä, että nuo kampanjan kaksi ekaa missiota ovat vain periaatteessa tutoriaaleja, ja sellaisenaan TODELLA lineaarisia. Huomiotta jätetään kuitenkin, että kampanja laajenee luonnollisen jatkuvasti kohti suurempia ja suurempia taisteluja ja enemmän sinne perinteisen RTS-pelin suuntaan (samaan tyyliin kuin vaikka Tiberium Warsissa).
Ei Halo Warsia missään nimessä kovin raskaaksi strategiaksi voi kutsua, se on selvä. Kevyt konsolistrategiaa se on ja sellaisena erittäin viihdyttävää ja toimivaa. Lähimpänä vertailukohtana pitäisin konsoleiden C&C3:sta ja Red Alert 3:a.
Rekisteröitynyt 10.01.2009
03.02.2009 klo 00.57
No kuitenkin, en itsekään uskonut että mitään hirveää mikromanagerointia tullaan näkemään kun kyse konsoliRTS:stä. Keep it simple kato
Rekisteröitynyt 30.07.2007
03.02.2009 klo 06.53
MISTÄ TON DEMON SAA?!?!
Muutamasta kilpailusta se oli mahdollista saada. Tulee kaikille ladattavaksi nyt torstaina.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
03.02.2009 klo 08.55