Brain Age toimi Skotlannissa, mutta ei Ranskassa
Vasta kun skotlantilaiset tutkijat totesivat Brain Age -ongelmanratkontapelin kehittävän lasten muistia, tulevat ranskalaiset pilaamaan hyvän teorian. Kotaku kertoo Rennesin yliopistossa suoritetusta tutkimuksesta, jossa verrattiin neljää lapsiryhmää ja näiden kehitystä koulutehtävissä.
Kaksi ryhmää pelasi seitsemän viikon ajan säännöllisesti DS:llä Brain Age -peliä, yhden ryhmän tehtävänä oli tehdä vastaavia aivoharjoituksia kynällä ja paperilla ja neljännessä ryhmässä jatkettiin koulunkäyntiä ilman erityisiä lisäharjoituksia.
Tulosten mukaan Brain Age -ryhmien matemaattiset kyvyt kasvoivat 19%, mutta saavutusta himmentää hieman se, että myös analogisilla harjoituksilla päästiin samaan tulokseen. Myös ilman lisäharjoitusta jääneet opiskelijat kohensivat taitojaan 18% testijakson aikana.
Paperimuotoisia harjoituksia tehneen ryhmän muisti parani huikeat 33% seitsemässä viikossa, kun Brain Age -ryhmien muisti heikkeni 17 prosentilla aiemmasta. Rennesin yliopiston kognitiivisen psykologian professori Alain Lieury summaa DS:n olevan teknologinen helmi, jonka vaikutukset oppimiseen ovat kuitenkin suuresti liioiteltuja.
Keskustelut (1 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
27.01.2009 klo 22.44