22.01.2009 klo 23.18 | Luettu: 9274 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen
Vain XBox 360:lle ilmestyvä Grand Theft Auto IV:n ladattava lisäosa The Lost and Damned on saanut hintalapun. Prätkäjengin pariin 10-20 tunniksi päästään ensi kuussa 1600 MS-pisteen hintaan (noin 19 euroa).
Jeap kirjoitti: Hintataso ei järkyttävintä mahdollista edusta, mutta tuskin tulee ostettua. Vakiostoorinkin sai läpäistä pakkopullan karvainen maku kielellä.
Sehän sen pelin suurin ongelma olikin, eli väkisin väännetyn vaikeustason kanssa kikkailu oli tuskaa tuollaiseksi hiekkalaatikkopeliksi. Onhan se totta oikeassa elämässäkin että pankkiryöstö voi onnistua helposti ja karkuun pääsy on aivan toinen juttu. Se pitkä työ voi mennä ihan lopussa pipariksi, mutta pelissä sen voisi silti toteuttaa vähemmän verisuonia poksuttelevaksi.
Saa nähdä mitä arvostelijat sanovat. Jos tehtävät on mukavampia ja juonen kulku ei rönsyynny aivan yhtä moneen suuntaan sekottaen pelaajan, niin varsinaisen pelin voisin jopa pelata loppuun asti ja tuon lisäosan hommatakin...
Sehän sen pelin suurin ongelma olikin, eli väkisin väännetyn vaikeustason kanssa kikkailu oli tuskaa tuollaiseksi hiekkalaatikkopeliksi. Onhan se totta oikeassa elämässäkin että pankkiryöstö voi onnistua helposti ja karkuun pääsy on aivan toinen juttu. Se pitkä työ voi mennä ihan lopussa pipariksi, mutta pelissä sen voisi silti toteuttaa vähemmän verisuonia poksuttelevaksi.
Näinpä. GTA IV:n(kin) tehtävät ovat mallia yritys ja erehdys. Suolana kermakakussa on sitten sellaisia ihanuuksia kuin loputtomat viholliset, katoava pakoauto ja skriptatut takaa-ajot. Periaatteessahan hiekkalaatikkomalli saa asian näyttämään siltä, että tehtävät voi hoitaa tavallaan. Todellisuudessa kaikki on ylhäältä päin johdettua ja vaihtoehtoisia ratkaisumalleja on vain harvoin tai silloin, kun pelaaja kykenee jotenkin huijaamaan suunnittelua.
Voi sitä riemua, kun seitsemättä kertaa suorittaa jotain (infernaalisen ajomatkan päässä olevaa) takaa-ajotehtävää vain huomatakseen, ettei vastapuoli ota edes minkäänlaista vahinkoa ennen tiettyä skriptattua pistettä. Ja tämä kaikki vain siksi, että saataisiin peliin elokuvista apinoituja kohtauksia.
Siis oikeasti, jos tehdään hiekkalaatikko, kyllä siellä pitäisi saada leikkiäkin ilman, että tehtäväsuunnittelija päättää, mikä lapio ja hiekkamuotti käy.
Keskustelut (6 viestiä)
23.01.2009 klo 00.01
23.01.2009 klo 01.24
23.01.2009 klo 02.51
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
23.01.2009 klo 04.22
Hintataso ei järkyttävintä mahdollista edusta, mutta tuskin tulee ostettua. Vakiostoorinkin sai läpäistä pakkopullan karvainen maku kielellä.
Sehän sen pelin suurin ongelma olikin, eli väkisin väännetyn vaikeustason kanssa kikkailu oli tuskaa tuollaiseksi hiekkalaatikkopeliksi. Onhan se totta oikeassa elämässäkin että pankkiryöstö voi onnistua helposti ja karkuun pääsy on aivan toinen juttu. Se pitkä työ voi mennä ihan lopussa pipariksi, mutta pelissä sen voisi silti toteuttaa vähemmän verisuonia poksuttelevaksi.
Saa nähdä mitä arvostelijat sanovat. Jos tehtävät on mukavampia ja juonen kulku ei rönsyynny aivan yhtä moneen suuntaan sekottaen pelaajan, niin varsinaisen pelin voisin jopa pelata loppuun asti ja tuon lisäosan hommatakin...
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
23.01.2009 klo 11.20
Sehän sen pelin suurin ongelma olikin, eli väkisin väännetyn vaikeustason kanssa kikkailu oli tuskaa tuollaiseksi hiekkalaatikkopeliksi. Onhan se totta oikeassa elämässäkin että pankkiryöstö voi onnistua helposti ja karkuun pääsy on aivan toinen juttu. Se pitkä työ voi mennä ihan lopussa pipariksi, mutta pelissä sen voisi silti toteuttaa vähemmän verisuonia poksuttelevaksi.
Näinpä. GTA IV:n(kin) tehtävät ovat mallia yritys ja erehdys. Suolana kermakakussa on sitten sellaisia ihanuuksia kuin loputtomat viholliset, katoava pakoauto ja skriptatut takaa-ajot. Periaatteessahan hiekkalaatikkomalli saa asian näyttämään siltä, että tehtävät voi hoitaa tavallaan. Todellisuudessa kaikki on ylhäältä päin johdettua ja vaihtoehtoisia ratkaisumalleja on vain harvoin tai silloin, kun pelaaja kykenee jotenkin huijaamaan suunnittelua.
Voi sitä riemua, kun seitsemättä kertaa suorittaa jotain (infernaalisen ajomatkan päässä olevaa) takaa-ajotehtävää vain huomatakseen, ettei vastapuoli ota edes minkäänlaista vahinkoa ennen tiettyä skriptattua pistettä. Ja tämä kaikki vain siksi, että saataisiin peliin elokuvista apinoituja kohtauksia.
Siis oikeasti, jos tehdään hiekkalaatikko, kyllä siellä pitäisi saada leikkiäkin ilman, että tehtäväsuunnittelija päättää, mikä lapio ja hiekkamuotti käy.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
23.01.2009 klo 18.28
Viisaat pääsee halvemmalla. Tämän hetken kurssilla 1600 pistettä on ~14,6 euroa.