Tuorein sisältö

Gran Turismo -pelaaja pisti luun kurkkuun oikeille kilpa-autoilijoille

14.01.2009 klo 22.03 | Luettu: 10522 kertaa | Teksti: Matti Lintula


GT Academy -turnauksen voittaja Lucas Ordoñez ylitti kaikki Nissan Europen ja Sonyn odotukset selviytymällä kanssakuljettajansa, F1-veteraani Johnny Herbertin kanssa maaliin asti Dubain 24 tunnin kestävyysajoissa. Ordoñez täräytti tauluun jopa koko kilpailun 9. nopeimman kierrosajan Nissan 350Z GT4 -kilpurilla. Gran Turismo 5 Prologue -turnauksesta mukaan aitoon kilpaan noussut mies ajoi tallikaveri Herbertin mukaan virheettömän ja siistin ajon.

Tallia koeteltiin kuitenkin kisan aikana ankarasti, sillä autoa jouduttiin käyttämään varikolla ennätykselliset 21 kertaa. Parin kolarin lisäksi auto kärsi vaurioita radalla olleesta romusta. Ordoñez selvitti menestyksekkäästi auton varikolle myös ikävän rengasrikkoepisodin jälkeen. Herbert tunnustaa, että riittävällä paneutumisella ja uskolla virtuaalikuljettajakin voi siirtää taitonsa myös oikean kilpa-auton ohjaamoon.




V2.fi | Matti Lintula
< Lataa 20 viime vuode... Xbox-murhaaja tuomit... >

Keskustelut (8 viestiä)

Burbeting

Rekisteröitynyt 07.12.2007

14.01.2009 klo 22.20

24 tunnin kestävyysajo 0__o... Ok
lainaa
sadasda

14.01.2009 klo 22.24

Burbeting kirjoitti:
24 tunnin kestävyysajo 0__o... Ok

Mitäs epäselvää tuossa on?
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

14.01.2009 klo 22.37

Niimpä.^ Eivätkä ole edes mitään uutta.

Mutta aika suoritus mieheltä, kun pääsi ihan maaliin asti kuitenkin. :)
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

14.01.2009 klo 22.45

Nii, eihän niistä peleistä IKINÄ oo kenellekään MITÄÄN hyötyä. Jee jee. Onnea "voittajalle"! :)
lainaa
Gamehero

Rekisteröitynyt 29.05.2008

14.01.2009 klo 22.49

No jopas jotakin. Ei tälläistä joka päivä saa lukea.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

15.01.2009 klo 00.05

Kas, ilmeisesti Gran Turismokin on tarpeeksi realistinen, jotta sitä voi vakavasti kutsua simulaatioksi... Tai sitten tyyppi on autojen kanssa muutenkin lahjakas.
lainaa
speedfreak

15.01.2009 klo 02.11

18 vuoden kokemuksella takavetoisilla autolla ajamisesta kaikilla suomalaisilla kelityypeillä, voin todistaa että kumpikin tukee toisiaan. Olin hyvä GT:ssä kunnon rattipoljin-yhdistelmällä heti kun siihen tutustuin, se tuntui liikefysiikaltaan realistiselta, ja olen entisestään kehittynyt oikeassa ajamisessa koska olen päässyt tutustumaan sentyyppisiin ääritilanteisiin GT:n avulla, joita ei voi mitenkään oikeassa elämässä voisi harjoitella. Uskon aivan varmasti että parhaat kilpa-autosimulaattorien harrastajat voisivat olla hyviä myös oikeissa autoissa. Samoja ihmisiä hekin ovat, ei vaan ole ollut rikkaita vanhempia ostamassa mikro-autoa 6-vuotiaana.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

15.01.2009 klo 11.28

speedfreak kirjoitti:
18 vuoden kokemuksella takavetoisilla autolla ajamisesta kaikilla suomalaisilla kelityypeillä, voin todistaa että kumpikin tukee toisiaan. Olin hyvä GT:ssä kunnon rattipoljin-yhdistelmällä heti kun siihen tutustuin, se tuntui liikefysiikaltaan realistiselta, ja olen entisestään kehittynyt oikeassa ajamisessa koska olen päässyt tutustumaan sentyyppisiin ääritilanteisiin GT:n avulla, joita ei voi mitenkään oikeassa elämässä voisi harjoitella. Uskon aivan varmasti että parhaat kilpa-autosimulaattorien harrastajat voisivat olla hyviä myös oikeissa autoissa. Samoja ihmisiä hekin ovat, ei vaan ole ollut rikkaita vanhempia ostamassa mikro-autoa 6-vuotiaana.


Itse oppisin PS2:n enthusia professional racing pelistä muutaman kikan etuvetoisten kanssa ja voin sanoa että ne toimivat myös oikeassa elämässä. Itseasiassa olin enemmän sinut autoni kanssa sen pelin jälkeen. Rattipoljin yhdistelmän kanssa siis tietysti pelasin. Mutta kyllä noista peleistä oppii.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova