Tuorein sisältö

PC:n GTA IV:ään SecuROM-suojaus

29.11.2008 klo 13.00 | Luettu: 32130 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Uutinen, jota monikaan ei olisi halunnut kuulla: Grand Theft Auto IV:n PC-versiossa on SecuROM-kopiosuojaus. Kotakun mukaan perusteena on, että se on paras suojaus piratismia vastaan tällä hetkellä, mutta miten mahtavat kuluttajat reagoida...


V2.fi | Manu Pärssinen
< Maailman tylsimmän p... Excite Truckin tekij... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (38 viestiä)

Akaesora

Rekisteröitynyt 18.09.2008

29.11.2008 klo 13.00

Ei minua ainakaan häiritse. :i
lainaa
Monk3yy

Rekisteröitynyt 28.10.2008

29.11.2008 klo 13.07

Akaesora kirjoitti:
Ei minua ainakaan häiritse. :i


itteäni ainaki vituttaa...
lainaa
Antala

29.11.2008 klo 13.08

Kyllä joku keksii tavan, jolla tuokin pystytään kiertämään.
lainaa
Zenrich

Rekisteröitynyt 23.07.2007

29.11.2008 klo 13.09

Millon tuo on ollut millekkään este? = D
lainaa
Drzn

Rekisteröitynyt 21.04.2007

29.11.2008 klo 13.11

Antala kirjoitti:
Kyllä joku keksii tavan, jolla tuokin pystytään kiertämään.

Se on keksitty jo aikoja sitten. Eikä se SecuROM nyt ihan niin kauhea ole, jos vain muistaa poistaa pelin uninstallerilla ennen kovon formatointia (saa yhden asennuskerran takaisin).
lainaa
einäin

29.11.2008 klo 13.16

No olipahan melkoinen uutinen. Näissä voisi aina kertoa kuinka tämä vaikuttaa meihin kuluttajiin eikä vain luoda hysteriaa jotta lapset pääsevät haukkumaan peliä jo etukäteen. Onneksi sentään Afterdawn uutisoi asiasta kunnolla.
lainaa
loozerr

Rekisteröitynyt 05.06.2007

29.11.2008 klo 13.17

Zenrich kirjoitti:
Millon tuo on ollut millekkään este? = D
Kyllähän se pelin myyntiä vähän rajottaa mutta eipä paljoa muuta... (;
lainaa
zergbur

Rekisteröitynyt 07.08.2007

29.11.2008 klo 13.22

äkkiähän tuollanen securom murtuu. näiden murtumistahan tässä on todistettu koko syksy :D
lainaa
HenrikHeino

29.11.2008 klo 13.38

Digitaalinen materiaali ei normaalisti hajoa. Siitä voi tehdä varmuuskopioita ilman laadun heikkenemistä.

Kopiosuojaukset eivät ole olemassa siksi, että vältyttäisiin piratismilta vaan siksi, että estettäisiin varmuuskopioiden teko. Tällöin materiaalista tulee periaatteessa yhtä hajoavaa kuin wanhat kunnon kasetit olivat.

Näin saadaan kuluttajat myös digitaalisena aikana ostamaan materiaali useasti.
lainaa
asd

29.11.2008 klo 14.17

joo, moro en osta
lainaa
Gmith

Rekisteröitynyt 03.07.2008

29.11.2008 klo 14.30

Eikö ne vittu opi jo että tuo on niin vittumaista ja turhaa. Bioshockin kanssa sai vittuuntua ihan tarpeeksi kun tuli vanha kone formatoitua kerran ja uusi kone ostettua sun muuta. Se ei ole tasan mitään muuta kuin ärsyttävää kun pitää selata kymmenet pelit läpi että tietää mikä niistä pitää poistaa ennen kuin asentaa uudestaan jne.

Ei voi muuta sanoa kuin että julkaisijat on tätä nykyä täysiä idiootteja kun niille ei näy menevän sinne päähän se fakta että nää kopiosuojaukset ei mitään suojaa piratismilta.
lainaa
i30

29.11.2008 klo 14.30

Voi voi, nyt nörtit masentuu :(
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

29.11.2008 klo 14.57

Waretetaan siis tämä!
lainaa
Gamehero

Rekisteröitynyt 29.05.2008

29.11.2008 klo 15.23

xbotithaisee kirjoitti:
Waretetaan siis tämä!

Kyllä! :D
lainaa
Crisutan

Rekisteröitynyt 09.07.2007

29.11.2008 klo 15.49

=Waretuksella hankin.
lainaa
sigrid7

29.11.2008 klo 15.50

Itselläni on jo Mass Effect, Far Cry 2 ja Sacred 2, joissa kaikissa on rajoitetut asennukset. Muutama sellainen peli on ihan ok, mutta ei niitä kovin montaa yksinkertaisesti voi olla, koska muuten joutuisi ripustamaan seinälle julisteen jossa olisi kirjanpito kaikkien pelien aktivoinneista, monta niitä on, monta niitä on jäljellä ja minkälainen toiminta millekin pelille saattaa aiheuttaa aktivoinnin menetyksen.

En osta. Mutta en pelaamattakaan jätä.

lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.11.2008 klo 16.15

Hienoa oikeutusta. Ei tarvitse keksiä tekosyitä.
lainaa
sigrid7

29.11.2008 klo 16.27

Siis oikeutusta ja tekosyytä mille? Ettei osta peliä vai?
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

29.11.2008 klo 16.30

"paras suojaus __piratismia__ vastaan"

Haha. Ei näin. Ei todellakaan näin. Ehkä paras suojaus PC-version ostajia vastaan paremminkin. Piraatithan oikein ilolla murtaa tuon suojauksen ja joku vuotaa sen murretun sitten jakoon p2p verkkoon normipulliaisten pelattavaksi.

Taitaa jäädä tuon "suojauksen" takia ostamatta PC:lle, vaikka oli hankintalistalla, mutta tyytynen tuohon 360 versioon. Ei vois taas enempää ketuttaa pientä pelaaja.
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

29.11.2008 klo 16.31

Hyi että kun oli pahaa sämpylää. Täytyy varastaa sitä ensikerralla
lainaa
Poro

29.11.2008 klo 16.51

Steamistahan tuon saa kätevästi ostettua eikä tarvitse minkään levyjen kanssa kikkailla muutenkaan. Itse ostan varmaankin heti kun saan tuon PS3:n GTA4 myytyä jollekkin. :)
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

29.11.2008 klo 17.14

En voi yksinkertaisesti käsittää miks tälläisiä vieläkin ängetään PC peleihin. Online aktivointi ei haittaa kunhan aktivointikertoja ei ole rajoitettu, mutta ei peliin mitään SecuROM:a tai muuta levyntarkistusta tarvita. Far Cry 2:kin pitää käynnistellä joka kerta 2 - 3 kertaa kun asema ei tunnista levyä aidoksi.

Yrittävätkö julkasisijat tahallaan ärsyttää pelaajat warastamaan pelin/pelit jotta saadaan hyvä syy lopettaa PC:lle pelien tekemisen kokonaan? Eivät julkaisijatkaan enää *voi* olla niin idiootteja, että he tosissaan uskoisivat tälläisten suojausten waretusta jotenkin hillitsevän, vai voivatko? Onko kopiosuojauksia tekevillä tahoilla niin hyvä markkinamiehet jotka hunajasanoillaan pystyvät nämä "varmat" suojaukset julkaisijoille aina kauppaamaan?

Miksi kuluttajaa pitää rankaista? Miljoona kertaa kysytty kysymys, mutta vastausta ei ole vieläkään saatu. Saadaanko sitä koskaan? Tuskin.

Jos kuluttajaakin pidetään warettajan ohella automaattisesti varkaana, vaikka hän sen pelin nimenomaan hankkii laillisin keinoin, niin mitä syytä niitä on enää ostaa. Varas olet joka tapauksessa.
lainaa
Phantom

Rekisteröitynyt 20.12.2007

29.11.2008 klo 17.20

Toi suojaus kestä kauvaa :D
lainaa
HamasakiMan

Rekisteröitynyt 02.05.2008

29.11.2008 klo 17.45

Eii miksi SecuROM miksi kysyn vaan että on niitä parempiakin suojauksia itsellä kerran koko SecuROM sekoitti koneen niin pahaan jamaan että!
lainaa
Zimbushka

Rekisteröitynyt 14.07.2007

29.11.2008 klo 17.53

Pitkästä aikaan aloin tosiaan harkita PC-pelin ostoa, kun kerrottiin että tämä PC:lle tulee. Taidan jättää väliin. Waretetaan se sitten jos kerran ei raha kelpaa.
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

29.11.2008 klo 18.28

Oi Securom, sinä, joka saat aikuisetkin käyttäytymään ängstiset kakarat.

Jos haittaa niin ei tarvii sitä peliä sitten pelata.
lainaa
KKR

29.11.2008 klo 18.45

Olis ihan hauska tietää, kuinka paljon rahaa näihin PC-pelien kopiosuojausten kehitykseen on käytetty. Kankkulan kaivoon on ne rahat menneet, eihän kopiosuojaukset ole estäneet yhdenkään pelin leviämistä torrentteina ja vertaisverkoissa .
lainaa
minullaonjo1lisenssi

29.11.2008 klo 19.07

Securomilla estetään kätevästi piratismin antaman tekosyyn varjolla pelin eteenpäin myyminen. Warettajia tuo ei edes hidasta, minkä myös pelijulkaisijat aivan varmasti tietävät.
lainaa
Jopa

Rekisteröitynyt 09.02.2008

29.11.2008 klo 19.46

jes saipahan syyn warettaa :D (vaikka securomista ei sinänsä ole suurta haittaa) pelkäsin jo että tämä pitäisi jopa ostaa.
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

29.11.2008 klo 21.19

minullaonjo1lisenssi kirjoitti:
minkä myös pelijulkaisijat aivan varmasti tietävät.


Jos eivät, niin niin tyhmiltä saa warastaakin.

Itsellänikin on jo 1 lisenssi ;)
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

29.11.2008 klo 22.36

minullaonjo1lisenssi kirjoitti:
Securomilla estetään kätevästi piratismin antaman tekosyyn varjolla pelin eteenpäin myyminen. Warettajia tuo ei edes hidasta, minkä myös pelijulkaisijat aivan varmasti tietävät.

Miten SecuROM estää pelin jälleenmyymisen?
lainaa
mörkö

29.11.2008 klo 23.49

tuossa ei pitäisi olla mitään hurjia asennusrajoituksia, yhelle koneelle saa asentaa niin monta kertaa kun haluaa mutta ilmeisesti jos kone vaihtuu(tai joku osa, esim näyttis) niin pitää tehä joku juttu että se palautuu, tosin kuin monissa peleissä on että yhdelle koneelle voi asentaa vain 3 kertaa ja pelin voi asentaa vain 2 eri koneelle, tyyliin, joka on helvetin epäreilua.

itse aion pelin ostaa vaikka käyttääkin securomia, hyvästä pelistä voi maksaakkin.

täälä vähä enemmän tietoa tuosta gtaiv securomista:
http://www.pcgameshardware.com/aid,668751/News/GTA_4_PC_DRM_Copy_protection_and_activation_in_detail/?page=2
lainaa
Jarnor

30.11.2008 klo 01.04

Mahtavaa! Nyt pedofiilien ja muiden seksuaalirikollisten kanssa samaan moraalisesti vaurioitunneiden kastiin kuuluvat internetpiraatit saadaan lopettamaan varastaminen ja ehkä pelastettua oikeutta tukemaan.
(sarcasm)
lainaa
Jönsse

30.11.2008 klo 02.43

On se hyvä, että tulee steamistakin ostamalla toi SR. Joutuu ilmaseksi tämänkin pelin sitten warettamaan. Voi vaikka ostaa pari laatikkoo kaljaa niillä rahoilla mitä ois peliin menny =)

Vaikka nopeamminhan tuon kaupasta tai steamista sais. Säästyis ainaki levy tsekiltä ku steamista ostais.
lainaa
SecuROMOnOK

30.11.2008 klo 14.29

Kopiosuojaukset eivät häiritse vähimmässäkään määrin, mutta toisaalta, enpä olekaan mikään persaukinen luuseri, enkä varas.
lainaa
Carlambor

Rekisteröitynyt 10.04.2007

30.11.2008 klo 14.41

No waretettu versio toimii vielä huonommin, jos mietitään sitä moninpeliä siinä.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

30.11.2008 klo 17.30

mörkö kirjoitti:
tuossa ei pitäisi olla mitään hurjia asennusrajoituksia, yhelle koneelle saa asentaa niin monta kertaa kun haluaa mutta ilmeisesti jos kone vaihtuu(tai joku osa, esim näyttis) niin pitää tehä joku juttu että se palautuu.
Peli tarvitsee aktivoida uudelleen johon tarvitsee nettiyhteyden.

Pöh, en tiedä enää mitä ajatella tästäkin suojauksesta. Löytyy jo niin monta SecuROM peliä koneelta asennettuna, että en tiedä jaksanko tämänkään kohdalla enää välittää. Ennakkovarauskin on jo tehty eikä huvittaisi sitäkään enää perua. Eikä millään huvita siirtyä pelkästään konsolipelaajaksi.
lainaa
Protec

01.12.2008 klo 11.40

Kamalaa kitinää jostain securomista. Ettekö todella parempaa tekosyytä keksi että peli pitää warettaa? Mielestäni kaikki tuollaiset "Mä waretan ku siiin on SecuRom" kommentin laittajat pitäisi laittaa parin päivän banniin. Hyvä peli ostetaan. Ostakaa se ja asentakaa sitten vaikka se wareversio koneelle, mutta älkää jättäkö tukematta pelitaloa joka on hyvän pelin tehnyt. itselläni on jo 2 tai 3 securom peliä koneella ja hyvin kaikki toimii. Itseäni ei edes haittaa moinen, en edes ajattele koko asiaa.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova