Tuorein sisältö

EA sulki mystisen Blueprint-osastonsa

20.11.2008 klo 15.01 | Luettu: 4040 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Electronic Arts on sulkenut vain reilun vuoden toiminnassa olleen Blueprint-nimisen osastonsa, kertoo Variety. Yhtiö ei koskaan virallisesti julkistanut Blueprintin olemassaoloa tai sitä, mitä tämä osasto teki. Blueprintin perustaja Neil Young siirtyi aiemmin tänä vuonna johtamaan Applen pelilaitteille pelejä kehittävää yritystä.

Nyt on selvinnyt, että Blueprintin tarkoitus oli kehittää uusia innovatiivisia pelikonsepteja useille eri alustoille, joskin ainoa virallisesti käynnissä ollut projekti oli Wiin Boom Blox 2. Kyseinen peli tulee jatkamaan eloaan EA:n muiden osastojen alla. Myös Sporen tiedetään saaneen alkunsa Blueprintin ideaverstaalta.

V2.fi | Matti Lintula
< Sonylle tuli kallis ... Sony pohtii LittleBi... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (3 viestiä)

Ewewertyqwer

20.11.2008 klo 15.57

Spore on ollut jo vuosia tekeillä, joten miten vuoden päivät hengissä ollut osasto on voinut keksiä siihen idean? Vai muistanko väärin kun Sporea esiteltiin aikoinaan E3:lla ja aikaa siitä on jo vuosia..
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

20.11.2008 klo 17.11

Ewewertyqwer kirjoitti:
Spore on ollut jo vuosia tekeillä, joten miten vuoden päivät hengissä ollut osasto on voinut keksiä siihen idean? Vai muistanko väärin kun Sporea esiteltiin aikoinaan E3:lla ja aikaa siitä on jo vuosia..


Osasto kehitti ohimennen myös aikakoneen, joten oikeasti ne tekee nytkin suunnittelua tulevaisuudessa, välillä käyvät hakeen ideoita myös kaukaa menneisyydestä ja palaavat takaisin aikaan kun osasto oli vielä olemassa sitten kun ideat on purkissa. Sen takia osasto voitiin sulkea, koska ideat kulkeutuvat takautuvasti menneisyydestä EA:n valtavaan ideavarastoon. Spore oli ensimmäinen osaston toteutettu peli-idea, mutta koska se tarvittiin valmiiksi jo nyt, niin idea toimitettiin aikaan jolloin osastoa ei ollut olemassa. Näin EA lopulta sai äärettämän monipuolisen lähteen peli-ideoille, eikä kyseiselle osastolle tarvitse edes maksaa palkkojakaan nykyisessä ajassa. Tämän seurauksena EA pystyi myös ilmoittamaan, että panostaa jatkossa enemmän uusiin ideoihin ja jättää vuosittaiset uusinnat vähemmälle.

Ehkä osa selityksestä oli hieman väritetty, eikä vastaa täysin todellisuutta, mutta pääasia että pointti ei varmasti tullut silti selväksi.
lainaa
Gamehero

Rekisteröitynyt 29.05.2008

20.11.2008 klo 19.52

^Pointti ei tullut selväksi..
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova