EA sulki mystisen Blueprint-osastonsa
Electronic Arts on sulkenut vain reilun vuoden toiminnassa olleen Blueprint-nimisen osastonsa, kertoo Variety. Yhtiö ei koskaan virallisesti julkistanut Blueprintin olemassaoloa tai sitä, mitä tämä osasto teki. Blueprintin perustaja Neil Young siirtyi aiemmin tänä vuonna johtamaan Applen pelilaitteille pelejä kehittävää yritystä.
Nyt on selvinnyt, että Blueprintin tarkoitus oli kehittää uusia innovatiivisia pelikonsepteja useille eri alustoille, joskin ainoa virallisesti käynnissä ollut projekti oli Wiin Boom Blox 2. Kyseinen peli tulee jatkamaan eloaan EA:n muiden osastojen alla. Myös Sporen tiedetään saaneen alkunsa Blueprintin ideaverstaalta.
Keskustelut (3 viestiä)
20.11.2008 klo 15.57
Rekisteröitynyt 11.10.2007
20.11.2008 klo 17.11
Spore on ollut jo vuosia tekeillä, joten miten vuoden päivät hengissä ollut osasto on voinut keksiä siihen idean? Vai muistanko väärin kun Sporea esiteltiin aikoinaan E3:lla ja aikaa siitä on jo vuosia..
Osasto kehitti ohimennen myös aikakoneen, joten oikeasti ne tekee nytkin suunnittelua tulevaisuudessa, välillä käyvät hakeen ideoita myös kaukaa menneisyydestä ja palaavat takaisin aikaan kun osasto oli vielä olemassa sitten kun ideat on purkissa. Sen takia osasto voitiin sulkea, koska ideat kulkeutuvat takautuvasti menneisyydestä EA:n valtavaan ideavarastoon. Spore oli ensimmäinen osaston toteutettu peli-idea, mutta koska se tarvittiin valmiiksi jo nyt, niin idea toimitettiin aikaan jolloin osastoa ei ollut olemassa. Näin EA lopulta sai äärettämän monipuolisen lähteen peli-ideoille, eikä kyseiselle osastolle tarvitse edes maksaa palkkojakaan nykyisessä ajassa. Tämän seurauksena EA pystyi myös ilmoittamaan, että panostaa jatkossa enemmän uusiin ideoihin ja jättää vuosittaiset uusinnat vähemmälle.
Ehkä osa selityksestä oli hieman väritetty, eikä vastaa täysin todellisuutta, mutta pääasia että pointti ei varmasti tullut silti selväksi.
Rekisteröitynyt 29.05.2008
20.11.2008 klo 19.52
Kirjoita kommentti