Näin nopeasti PS3, Wii ja Xbox 360 levisivät Yhdysvalloissa
Kotaku tarjoilee NPD Groupin ja Deutsche Bankin koostamaa pelikonsoleiden myyntitilastoa kaikille käppyröistä kiinnostuneille. Käyrä osoittaa numeroita selkeämmin sen, miten laajalle ja nopeasti kukin nykyisen sukupolven konsoleista on levinnyt Yhdysvalloissa myyntiaikanaan.
Xbox 360 löytyy PlayStationia useammasta kodista, joka johtuu osittain konsolin saamasta vuoden etumatkasta markkinoilla. Wii on kuitenkin ampaissut koteihin niin rajulla vauhdilla, että se on jo ohittanut Xbox 360:n jenkkimyynnin yli kahdella miljoonalla yksiköllä.
Keskustelut (21 viestiä)
18.11.2008 klo 18.33
18.11.2008 klo 18.41
18.11.2008 klo 18.58
18.11.2008 klo 19.02
18.11.2008 klo 19.29
18.11.2008 klo 19.43
18.11.2008 klo 19.47
Rekisteröitynyt 11.10.2008
18.11.2008 klo 19.47
Siinä on kyllä yhtä paljon laatua kuin X0:ssa. -.-
Samaa ei voida kyllä sanoa X0:n startista.
/x0 fanien ärsytys
/quit
Rekisteröitynyt 10.04.2007
18.11.2008 klo 19.50
Rekisteröitynyt 25.10.2007
18.11.2008 klo 19.52
18.11.2008 klo 20.28
18.11.2008 klo 20.36
Kylläpä Sony rämpii surkeasti tärkeimmällä markkina-alueellaan.
Eiköhän Eurooppa ole tällä hetkellä Sonylle se tärkein markkina-alue. Sitä paitsi kun katsotaan edellisen sukupolven myyntejäkin: PS2 on myynyt jenkeissä 48.9m, Euroopassa 50.5m ja Japanissa 22.7m, joten Pohjois-Amerikka ei todellakaan ratkaise kaikkea.
18.11.2008 klo 20.37
Finland Q1-Q3 2008:
Total Software Units: 1.3m
PC: 39.8%
PS2: 27.3%
PS3: 10.7%
360: 9.3%
Wii: 6.8%
NDS: 3.8%
PSP: 2.0%
Total Software Value: €44.9m (2007: €46.6m)
PS2: 24.3%
PC: 21.4%
PS3: 18.3%
360: 16.5%
Wii: 13.3%
NDS: 4.5%
PSP: 1.7%
18.11.2008 klo 20.44
18.11.2008 klo 20.50
18.11.2008 klo 22.04
Finland Software Market through Q3 2008
Finland Q1-Q3 2008:
PS3: 10.7%
360: 9.3%
oho. Yllättävän pieni ero Sonyn luvatussa maassa Suomessa. oisin kuvitellu et täällä on ero huomattavasti suurempi.
18.11.2008 klo 22.41
USA = koko maailma?
Kyllä. Juuri niin.
Rekisteröitynyt 24.07.2008
18.11.2008 klo 22.57
USA = koko maailma?
Kyllä. Juuri niin.
Lapiot piiloon ettei löydetä suomesta vahingossakaan öljyä.
18.11.2008 klo 23.16
Eiköhän Eurooppa ole tällä hetkellä Sonylle se tärkein markkina-alue.
Sen vuoksi eurooppalaiset varmaan saivat odottaa pleikkariaan melkein puoli vuotta muuta maailmaa kauemmin ja joutuivat maksamaan siitä huomattavasti enemmän kuin esim. Yhdysvalloissa tai Japanissa, vaikka Euroopassa myytävä pleikkari oli (ja on?) ominaisuuksiltaan karsittu ryssämalli.
Ehei poju, NTSC-alue ja ennen kaikkea Yhdysvallat ovat Sonyn päämarkkina-alueita niin pelikonsoleissa kuin muillakin liiketoiminnan osa-alueilla.
19.11.2008 klo 08.27
20.11.2008 klo 00.52
Sen vuoksi eurooppalaiset varmaan saivat odottaa pleikkariaan melkein puoli vuotta muuta maailmaa kauemmin ja joutuivat maksamaan siitä huomattavasti enemmän kuin esim. Yhdysvalloissa tai Japanissa, vaikka Euroopassa myytävä pleikkari oli (ja on?) ominaisuuksiltaan karsittu ryssämalli.
Sonyn ja PS3:n kannalta tärkein markkina-alue on ehdottomasti tällä hetkellä. Eurooppa. Sen voi päätellä jo Euroopan myyntiluvuistakin.
Ja PS3 julkaistiin myöhemmin Euroopassa ihan vain lokalisointien takia. Siihen ei liity mitään syrjintä/salaliittoteorioita. Sony olisi joutunut julkaisemaan PS3:n 2007 keväällä muillakin alueilla, jos Euroopan lokalisointeja oltaisiin jääty odottelemaan maailman ensi-iltaa varten.
Hintojen kääntyminen dollareista suoraan euroihin, johtuu erilaisesta verotuksesta sekä kovemmista logistiikka ym. kuluista.
Ryssämallitkaan ei liity mihinkään muuhun kuin siihen, että PS3:n valmistuskustannuksia piti ja pitää saada mahdollisimman äkkiä ja paljon alas, ettei tehdä tappiota. + Nykyisissä malleissa ei ole eroja.
Sitä paitsi Eurooppa sai esimerkiksi ennen Japania 80GB PS3:n kuin myös ennen USAa ja Japania 160GB bundlen. Euroopassa on julkaistu Blu-raylla uusin Ratchet & Clank, Siren jne. USAssa ei...