Tuorein sisältö

Nätit tytöt pelimainoksissa - aikansa elänyt ilmiö?

10.11.2008 klo 22.50 | Luettu: 25393 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Sony-vastainen UK Resistance esittelee uutta Motorstormia mainostavan tyttösen kuvia Sonyn PR-virheenä, mutta rivien välistä voi lukea ihan asiaakin. Houkuttavatko bikineissä keimailevat tytöt todellakin vielä pelaajia pelikaupan kassalle, vai onko niistä pelin mainonnan kannalta mitään hyötyä? Antavatko ne peleistä ja peliteollisuudesta väärän kuvan?

Minkä perusteella V2.fi:n lukijat yleensä tekevät ostopäätöksensä pelistä?


V2.fi | Manu Pärssinen
< EVE Online saa ensi ... Elävöitä kuollutta a... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (28 viestiä)

Repe

10.11.2008 klo 23.15

Mitä epätoivoisempaa (ja mauttomampaa) mainontaa, sen kehnompi peli.

Noin niin kuin yleensä ottaen.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

10.11.2008 klo 23.16

Ei minua ainakaan rehellisesti peliä mainostava typy kiinnosta pätkän vertaa. Mutta jos pelihahmona on sitten joku vetävän näköinen typy niin se on jo parempi, mutta ei sekään saa kyllä ostopäätöstä tekemään. Huono peli on huono peli tissien välissäkin.
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

10.11.2008 klo 23.45

Kyllähän sitä nyt väkisinkin herää, jos kivasti kehräävä kisu on kuvassa. Ei se pelin ostamiseen vaikuta kylläkään, mutta mainoksen huomaamiseen kylläkin. Samaan tulokseen pääsee varmaan muillakin keinoilla, riippuen kohderyhmästä.

Pelin ostopäätös perustuu pitkälti pelistä julkaistuihin tietoihin, videoihin, viidakkorumpuihin, demoihin ja arvosteluihin. Demo ja "harvojen ja luotettujen" mielipiteet ratkaisee eniten, jos sellaisia on saatavilla etukäteen. Kolmanneksi pääsee arvostelut, tämän luotettavuus on suoraan arvostelijasta kiinni, joten pitää laskea arvosanaan tarkkaan +- fanitukset ja muut höyryilyt. Jossei mitään edellämainittuja ole saatavilla, niin sitten täytyy luottaa viidakkorumpuihin, videoihin ja muihin julkaistuihin tietoihin, joihin pitäisi suhtautua hyvin skeptisesti.
lainaa
Firenze

Rekisteröitynyt 11.10.2008

10.11.2008 klo 23.45

Mielummin nätti tyttö kuin kova karvainen mies.
lainaa
angel_eyes

Rekisteröitynyt 18.03.2008

11.11.2008 klo 00.14

Yleensä ostan sen pelin, mitä mainostaa parhaat kissat.
lainaa
qwerty

11.11.2008 klo 00.37

Firenze kirjoitti:
Mielummin nätti tyttö kuin kova karvainen mies.


Juuri näin
lainaa
Miau

11.11.2008 klo 00.42

Ostoon meni!!!
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

11.11.2008 klo 00.43

Japanissa tämä toimii vielä..
lainaa
-A-

11.11.2008 klo 01.34

No jos liittyy jotenkin itse peliin (esim. Lara Croft-malli mainostamassa peliään), niin mikä ettei. Mutta ei tollanen kyllä muuten vaikuta mitenkään ostopäätökseen :D
lainaa
Hema

11.11.2008 klo 01.52

Harvoin (jos ikinä) olen kokenut pelielämyksen, kun pelin kannessa tai mainoksessa pääosassa on ollut edustava naikkonen. Naiset ovat ok, mutta ei ole erityisen kiehtovaa kuvitella pelin markkinoijia, jotka eivät mitään muuta kikkaa keksi, kuin vähäpukeisen naisen edustamaan pelin antia. Tällöin saattavat hälytyskellot soida: onkohan pelissä oikeasti jotain sisältöä? En useinkaan usko, että on.
lainaa
repe

11.11.2008 klo 02.10

Hmmm... Kyllähän tätä peliä muutenkin mainostetaan.

Tässä paljon parempaa mainosta:
http://www.youtube.com/watch?v=VytGVo-Ud8o&feature=relate
lainaa
jotain_rajaa

11.11.2008 klo 02.25

Vain kaikista epätoivoisimmat ostavat kuumien kissojen perusteella. Heitä näyttää sitten olevan paljonkin. Ei sinänsä mikään yllätys.
lainaa
pohynnin

Rekisteröitynyt 12.06.2007

11.11.2008 klo 06.16

Ei vaikuta ostopäätökseen.
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

11.11.2008 klo 06.22

Kattelen tollasta kotona, pelien ostoon ei vaikuta kumpikaan.
lainaa
Tremos

Rekisteröitynyt 22.09.2007

11.11.2008 klo 07.53

Pelissä on yhtä paljon sisältöä, kuin sitä mainostavalla naisella vaatteita päällään.
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

11.11.2008 klo 09.21

Eipä äkkiseltään tule mieleen ainoatakaan peliä, joka olisi kaupasta käteen tarttunut näpsäkän mainostypsyn takia. Olen kaiken tämän yläpuolella! Ja vieläpä parempi ihminen!
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

11.11.2008 klo 09.41

Ei kyllä vaikuta pätkääkään ostopäätökseen. Huomioarvoa se kyllä lisää. Mainoksen huomaa aina paremmin mitä enemmän pintaa näytetään, joka on melko säälittävää.
lainaa
Ilomieli

Rekisteröitynyt 10.04.2007

11.11.2008 klo 10.27

Firenze kirjoitti:
Mielummin nätti tyttö kuin kova karvainen mies.
Kukahan se kovana on '-'
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.11.2008 klo 10.49

Mitä ihmettä, V2 kyseenalaistaa bikinitytöt.

Itseä bikinitytöt eivät saa ostamaan mitään tuotteita. Mikäli vähäpukeisia tiukoissa asusteissa olevia tyttöjä on käytetty jossain pelissä, niin se vain antaa minusta jotenkin halvan kuvan.
lainaa
Tuna

11.11.2008 klo 11.46

Tremos kirjoitti:
Pelissä on yhtä paljon sisältöä, kuin sitä mainostavalla naisella vaatteita päällään.


Motorstorm 2:ssa ainakin on hyvin sisältöä. Ratoja on paljon, kisoja on erilaisia, auto/kuski -modeleita ja skinejä on todella paljon ja ne ovat todella tyylikkäitä, jaetun ruudun peli, extrat, loistava nettipeli jne.
lainaa
efti

11.11.2008 klo 12.07

KaunisOnPelikin kirjoitti:
IN-GAME MotorStorm 2 Pictures

Jep!

http://img223.imageshack.us/img223/5760/msprninjamatic6dh
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

11.11.2008 klo 13.46

Onko tuo vettä, kalliota, märkää kalliota, sulautunutta kaiken massan sekotusta :)
lainaa
Firenze

Rekisteröitynyt 11.10.2008

11.11.2008 klo 14.56

Ilomieli kirjoitti:
Firenze kirjoitti:
Mielummin nätti tyttö kuin kova karvainen mies.
Kukahan se kovana on '-'

Sinä. :]
lainaa
aleksi61

Rekisteröitynyt 27.06.2008

11.11.2008 klo 16.09

Ei vaikuta ostopäätökseen mutta paljon mielummin katson jotain mieleistä typykkää kuin jotain isoa lihaskimppu äijää.
lainaa
KuroShiro

Rekisteröitynyt 26.09.2008

11.11.2008 klo 16.48

Hoh hoijaa, nykyään vähän kaikkiin mainoksiin pitää tunkea näitä, jo siinä määrin että huomio kiinnittyy enempi niihin "tavallisempiin" mainoksiin. Ei kyllä vaikuta ostopäätökseen ollenkaan.
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

11.11.2008 klo 21.36

enemmänkin pelin arvosustus laskee kun pitää tisseillä markkinoida
lainaa
objektit

12.11.2008 klo 03.17

Kauniit naiset sopivat hyvin tuotemainonnan rekvisiitaksi, vaikuttivat sitten ostopäätökseen tai eivät.
lainaa
ArmAtrolliVitsailee

12.11.2008 klo 03.19

xbotithaisee kirjoitti:
Kattelen tollasta kotona


...tosin vain tietokoneen ruudulta ja käsityöpaperirullaa vasemmassa kädessä puristellen.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova