StarCraft 2:sta helpotetaan - myös äidit mukaan peliin!
Blizzard aikoo yksinkertaistaa StarCraft 2 -strategiapeliään jonkin verran ensimmäisestä osasta. MTV Multiplayerille jutellut tuottaja Chris Sigaty tahtoo tehdä pelistä sellaisen, että se vetoaisi ammattipelaajien lisäksi hänen omaan äitiinsä. Miehen mukaan hienosäätö ei ole helppoa, sillä pelin on yhtä aikaa sovelluttava ammatti- ja satunnaispelaajalle.
Sigatyn mukaan strategiapelin tempo muuttuu varsin nopeasti niin hektiseksi, etteivät satunnaispelaajat pysy vauhdissa mukana. Pelistä pyritäänkin ensimmäisenä karsimaan turhaa mikromanagerointia ja suoraviivaistamaan pelattavuutta tällä tavoin. Sigaty kertoo myös vaimostaan, joka nauttii tällä hetkellä ammattipelaajien testissä olevan alpha-version katselusta, mutta ei itse koe pystyvänsä pelaamaan peliä. Tuottaja aikookin muuttaa peliä niin, että myös vaimo suostuisi edes testaamaan StarCraft 2:sta.
Keskustelut (18 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.04.2008
03.11.2008 klo 18.25
03.11.2008 klo 18.37
Starcraftista en välitä, ei tuo tule näkymään kuin monipelissä. Ja -craft-monipeleissä on aina ollut kyse lähinnä siitä, kuka vääntää armeijansa nopeammin + se tuurielementti siitä, mille linjalle lähtee techaamaan. Onhan siinä se scouttaus, mutta minimappi poistaa siitäkin hommasta kaiken taktisuuden. Ceeässässäkin joutuu miettimään enemmän mitä tekee.
03.11.2008 klo 18.44
Rekisteröitynyt 08.06.2008
03.11.2008 klo 18.50
Taidan ruveta seurailemaan tuoa Dawn of War 2:sta, siinä on sentään oikeitakin uudistuksia mukana.
Rekisteröitynyt 27.05.2007
03.11.2008 klo 18.58
Rekisteröitynyt 23.08.2007
03.11.2008 klo 19.24
Jos esmes tuotanto-mikromanagerointia saadaan vähän järkevämmäksi niin että voi pelata netissä ilman pariakymmentä makroa, niin se nyt on vain plussaa eikä vaikuta itse pelitasapainoon mitenkään.
03.11.2008 klo 20.09
03.11.2008 klo 20.52
Eihän MGSsää nyt kauheasti edes pysty yksinkertaistamaan enempää.
Starcraftista en välitä, ei tuo tule näkymään kuin monipelissä. Ja -craft-monipeleissä on aina ollut kyse lähinnä siitä, kuka vääntää armeijansa nopeammin + se tuurielementti siitä, mille linjalle lähtee techaamaan. Onhan siinä se scouttaus, mutta minimappi poistaa siitäkin hommasta kaiken taktisuuden. Ceeässässäkin joutuu miettimään enemmän mitä tekee.
Mitäs minimappi poistaa? Eihän silti vihollisen joukkoja näe kartasta vaikka olisit jo kerran tutkinut sen kohdan.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
03.11.2008 klo 21.25
Noh, ei nyt nyletä karhua ennen kaatoa. Yksinkertaistaminen ei aina välttämättä tarkoita "casual modea"
Onko tarjota yhtään esimerkkiä muutaman viime vuoden aikana ilmestyneestä pelistä, jossa asia ei olisi näin?
03.11.2008 klo 21.36
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.11.2008 klo 22.09
Rekisteröitynyt 23.08.2007
03.11.2008 klo 22.10
Noh, ei nyt nyletä karhua ennen kaatoa. Yksinkertaistaminen ei aina välttämättä tarkoita "casual modea"
Onko tarjota yhtään esimerkkiä muutaman viime vuoden aikana ilmestyneestä pelistä, jossa asia ei olisi näin?
No siis, pointtihan oli että tässä nyt todennäköisesti puhutaan käyttöliittymän helppoudesta ja selkeydestä, mutta porukka on heti repimässä pelihousujaan ja vääntämässä RAGE-naamaa samalla kun sylki lentää FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUU- saattelemana. Ja onhan kuitenkin kyseessä Blizzard ja niinkin arvokas aihe kuin Starcraft. Kyllä pro-strategisti silti voittaa netissä oman äitinsä vaikkei tarvitsekkaan ihan niin paljon makroja kuin ensimmäisessä pelissä.
03.11.2008 klo 23.50
Rekisteröitynyt 07.08.2007
04.11.2008 klo 07.54
Rekisteröitynyt 30.09.2008
05.11.2008 klo 23.51
Tämähän on mahtavaa (PASKAA), sanoivat vielä kesällä että pelaajien tyytyväisyys on tärkeintä ja "Otamme kaiken aikaa fanien mielipiteet huomioon ja teemme muutoksia niiden pohjalta. Ja huolimatta fanien painostuksesta julkaisemme pelin vasta kun se on valmis ja olemme siihen tyytyväisiä"
Näköjään tarkoitti sitä että julkaisevat vasta kun vaimot ovat tyytyväisiä...
Luulin ihan oikeasti että Blizzard on niitä harvoja jotka osaavat tehdä järkeviä päätöksiä ja faneille uskollisena. Ei ehkä kannata ahnehtia ja houkutella satunnaispelaajia, jos sen seurauksena tosifanit alkavat kaikota. Toivon yhä että pelistä tulee niin hyvä kuin Starcraft II:n arvolle sopii.
09.11.2008 klo 23.51
23.12.2008 klo 13.46
18.01.2009 klo 22.37
Kuka pystyy pelaamaan Starcraftia konsolilla ilman hiirtä??? Eihän siinä ehdi kuin saada raahattua kursorin vespene geyserin päälle niin zergit on jo tuhonnu puolet basesta.
tiedoksi: nykykonsolit tukee samoja hiiriä ja näppiksiä siinä missä tietokoneetkin.
eriasia muistaako pelintekijä sen käyttöliittymäsuunnittelussa.