Microsoft: 'Kehittäjät siirtyvät PS3:lta Xboxille'
Microsoftin tuotevastaava Aaron Greenberg on Tokyo Game Showssa riemuinnut pelinkehittäjien siirtyvän Sonyn PlayStation 3:lta heidän Xbox 360 -konsolilleen. Viimeisin erävoitto Microsoftille oli Tekken 6:n saaminen Xboxin julkaisulistalle. Tekken-sarjaa ei olla aiemmin nähty muilla kuin Sonyn kotikonsoleilla.
Greenberg kehuu, ettei kahdeksanvuotisen TGS-historiansa aikana ole nähnyt yhtä suurta innostusta kehittäjien puolelta. Miehen mukaan pelistudiot hakevat nyt Microsoftilta apua maailmanmarkkinoiden valloitukseen. Greenberg on erityisen tyytyväinen Namco Bandain, Square Enixin sekä muiden japanilaiskehittäjien suostuessa vihdoin tuomaan suosikkisarjojaan myös Xbox 360:lle.
Keskustelut (24 viestiä)
Rekisteröitynyt 03.01.2008
12.10.2008 klo 10.46
Rekisteröitynyt 19.04.2007
12.10.2008 klo 11.18
Rekisteröitynyt 26.06.2007
12.10.2008 klo 11.29
Rekisteröitynyt 10.04.2007
12.10.2008 klo 11.30
12.10.2008 klo 11.40
Rekisteröitynyt 13.08.2007
12.10.2008 klo 12.21
12.10.2008 klo 12.25
Älä ole idiootti. Pelinkehittäjät siirtyvät kehittämään pelejään Xboxille koska Xboxilla on suuri laitekansa, joka tarkoittaa tällä hetkellä yli 20 miljoonaa uutta mahdollista ostajaa pelille.
Pelinkehittäjät eivät ole fanipoikia, vaan he tekevät bisnestä. Tällä hetkellä bisnes Xboxilla kannattaa.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
12.10.2008 klo 12.51
12.10.2008 klo 13.05
Esim. fallout 3 on kehitetty xboxilla ja siitä portattu pleikkarille ja pc:lle. Johtuu siitä että Bethesda pitää xboxia parempana kehitysalustana ja on aina pitänytkin.
Xbox pelaajat ovat saaneet ja tulevat saamaan aina ensiluokkaista multiplattaria esim. far cry 2:n ruudunpäivtys on pleikkarilla hiekompaa. Taas näin päin!
12.10.2008 klo 13.16
"Tottakai ne tulee ku tarpeeksi laittaa donaa pöytään"
Älä ole idiootti. Pelinkehittäjät siirtyvät kehittämään pelejään Xboxille koska Xboxilla on suuri laitekansa, joka tarkoittaa tällä hetkellä yli 20 miljoonaa uutta mahdollista ostajaa pelille.
Pelinkehittäjät eivät ole fanipoikia, vaan he tekevät bisnestä. Tällä hetkellä bisnes Xboxilla kannattaa.
Tyhmä? Väitätkö ettei mikkisofti ole rahalla ostanut noita pelejä itselleen vaan pelintekijät ovat oikeen pakolla haluneet siirtyä mikrosoftille :O? Pakko ostaa toisen yksinoikeudet kovalla rahalla kun itsellään niitä ei ole. Eikä ps3:n ja xboxin ero niin suuri enään ole. Euroopassahan ps3 (en tiedä nykyhetkeä) oli/on xboxin ohittanutkin. Ainut missä boxi on pärjännyt on amerikan myynnissä. Japanissa nyt, koska tuli japskeille sopivia pelejä juuri ulos.
12.10.2008 klo 13.23
$$$$$
Rekisteröitynyt 09.06.2008
12.10.2008 klo 13.25
Nähtiinhän se Euroopan myyntimäärissäkin. Sony ilmoitti menneensä Xboxista ohitse ja Microsoft julkaisi ilmoituksen siitä, että he ovatkin muutaman miljoonan johdossa. Todellisuudessa muutkin myyntejä mittaavat tahot kuin Sony ovat nyt ilmoittaneen Sonyn Playstation 3n menneen Xbox360stä selkeästi ohitse Euroopassa.
Kohta niitä japskipelejä alkaa tulvimaan länsimaihinkin englantikäännöksineen.
12.10.2008 klo 14.05
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
12.10.2008 klo 14.35
Näyttäkää minulle yritys, jolle ei kelpaa asiakaskunnan tuplaaminen ja minä näytän teille yrityksen, joka antaa pian tulosvaroituksia.
12.10.2008 klo 16.27
12.10.2008 klo 19.46
Rekisteröitynyt 15.07.2008
12.10.2008 klo 20.43
Eiköhän homma mene ihan yleisesti niin, että yksinoikeudet on pikkuhiljaa vähentymässä. Tietenkin tämä tuntuu eniten pleikkareihin, koska PS1:n/PS2:n jälkeen niiden yksinoikeuskirjo oli kohtuu laaja. Nyt vaan ollaan pikkuhiljaa menossa siihen, että kaikki pelit pyritään julkaisemaan kaikille alustoille. BioShock ja LostPlanet tulevat PS3:lle, Tekken siirtyy myös boxille jne. ;)
12.10.2008 klo 20.58
13.10.2008 klo 17.44
13.10.2008 klo 23.28
Ja Boxi saa/sai Residen Evilin, Final Fantasyn, Star Oceanin, Tomb Raiderin, Gta:n ja monet muut.. Joten ihan sama mistä suunnalta tätä katsoo on Sony se ns. häviäjä...
Eihän Sony tuossa ole hävinnyt mitään. Ei nuo nimittäin Sonyn omia pelejä ole koskaan olleetkaan vaan niihin oikeuden omistavat esim. Square Enix, RockStar, Capcom jne. Sinä päivänä kun Gran Turismo, God of War, Ratchet and Clank, Jak and Daxter, Syphon Filter ja kumppanit siirtyvät jollekin muulle valmistajalle voidaan sanoa Sonyn hävinneen.
Ja Sony on sentään keskittynyt tässä sukupolvessa luomaan myös koko ajan uusia kovia pelejä ja pelisarjoja (Uncharted, Motorstorm, Infamous, White Knight, LittleBigPlanet, Heavy Rain, Resistance, MAG, Wardevil jne.) Toisin kuin Microsoft jonka taktiikkana on ostella kovalla rahalla jo loppuun kaluttuja vanhoja pelisarjoja, sen ja sen sarjan 4-6, 13 osa jne.
14.10.2008 klo 01.16
http://kotaku.com/5056066/ten-little-xbox-360-sitting-in-
14.10.2008 klo 18.44
Ja Boxi saa/sai Residen Evilin, Final Fantasyn, Star Oceanin, Tomb Raiderin, Gta:n ja monet muut.. Joten ihan sama mistä suunnalta tätä katsoo on Sony se ns. häviäjä...
Eihän Sony tuossa ole hävinnyt mitään. Ei nuo nimittäin Sonyn omia pelejä ole koskaan olleetkaan vaan niihin oikeuden omistavat esim. Square Enix, RockStar, Capcom jne. Sinä päivänä kun Gran Turismo, God of War, Ratchet and Clank, Jak and Daxter, Syphon Filter ja kumppanit siirtyvät jollekin muulle valmistajalle voidaan sanoa Sonyn hävinneen.
Killer App:t on tärkeitä koska niillä myydään koneita. Suurempi laitekanta taas houkuttelee lisää pelintekijöitä alustalle. On yhdentekevää kuka niiden killer appien oikeudet omistaa.
Tuohon Sonyn pelilistaan en muuten ota kantaa, mutta Xbox ei Gran Turismoa tarvitse.
15.10.2008 klo 00.13
Nimenomaan ja Sonylla piisaa näitä ns. killer app pelisarjoja sekä studioita, jotka kehittävät niitä koko ajan lisää.
Sonyn pelisarjoja / pelejä listattuna:
http://tinyurl.com/452f3o
Sen vuoksi PS3:lla tullaan näkemään yhtälailla konsolin ostoon houkuttavia pelejä kuin PS1 ja PS2 konsoleillakin nähtiin. Nyt kun suurin osa thirdpartyista julkaisee pelinsä multiplatformina, firstparty yksinoikeuksista on tullut entistä tärkeämpiä.
16.10.2008 klo 01.07
"Capcom have already sounded the death knell for third-party exclusives, since the rising costs of next-gen development, and the relatively small user bases of both consoles, mean they make no financial sense," says Editor of PSM3 magazine, Daniel Dawkins.
Dawkins is pragmatic, claiming that the best case scenario for any third-party game is a timed exclusive "most likely plumped by format holder 'incentives'), extending anywhere from 3 to 12 months at the extreme, as recently witnessed with Bioshock."
"Will MGS4 go to Xbox 360? If pressed, I'd say yes, almost certainly ," says the PlayStation mag Editor, "though Konami may release it as a 'vanilla' port with zero enhancements at the same time as they confirm the extended edition for PS3, a bit like MGS3 Subsistence."
The best case scenario (for 360 gamers, at least) would be that Sony release such an extended version on both formats at the same time.
Zero significance
"It's of almost zero significance," says Dawkins. "Anyone who's likely to get upset will have finished MGS4 months ago.
"The only exclusives from here on in will be first party, and the good news for PS3 owners who find this sort of thing disturbing is that Sony's recent output exceeds Microsoft's in terms of diversity and quality, with Little Big Planet a great recent example."
TechRadar has spoken to a Konami rep in the UK, who tells us that the company has no plans right now to release MGS4 on any format other than PlayStation 3.