Deus Ex 3 kuulostaa lupaavalta
C&VG raportoi, mitä uusin PC Zone -lehti kertoo Deus Ex 3:sta.
- ulkoasullisesti peli on sekoitus renessanssia ja cyberpunkkia, eikä perinteistä Unreal Engine -pullaa
- "voimakas, monitasoinen juoni", jossa on avustanut alkuperäinen kirjoittaja Sheldon Pacotti ja jolle ovat antaneet siunauksensa Harvey Smith ja Warren Spector
- pelaaja on yksityinen turvamies Adam Jensen, joka työskentelee biomekaanisia lisukkeita työstävässä laboratoriossa. Tämä tekniikka on alkusoittoa ensimmäisen Deus Exin nanoteknologialle. Kun kommandot hyökkäävät labraan, Jensenin elämä muuttuu
- Shanghai on jakaantunut kahtia - rikkaat asuvat ylempänä, köyhät alempana
- tekijät ovat tietoisia Invisible Wariin kohdistuneesta kritiikistä ja pyrkivät välttämään siinä tehdyt virheet
- taisteluita on muutettu suuntaan, joka ei välttämättä miellytä kaikkia - statsit eivät vaikuta niihin, hiivintä perustuu suojautumiseen eikä varjoihin ja energia palautuu itsestään Call of Dutyn tyyliin
- pelaajalle luvataan 20 kybernetiikkalisuketta, mm. talon reunaan tarttuvat bungeehyppylonkerot ja kyky lyödä vastustajaa seinän läpi
Keskustelut (20 viestiä)
04.10.2008 klo 23.04
Rekisteröitynyt 09.01.2008
04.10.2008 klo 23.31
Rekisteröitynyt 24.07.2008
04.10.2008 klo 23.34
Rekisteröitynyt 22.04.2007
04.10.2008 klo 23.40
Rekisteröitynyt 11.04.2007
04.10.2008 klo 23.52
04.10.2008 klo 23.53
Jos jo onnistaisi \o/
05.10.2008 klo 01.22
05.10.2008 klo 01.41
05.10.2008 klo 02.05
No jaa, eipä nuokaan haittaisi kunhan nimi ei olisi deus ex. Sen vain ottaa aina niin henkilökohtaisesti, kun joku yrittää parhaansa mukaan raiskata hyvää pelisarjaa.
Rekisteröitynyt 03.09.2007
05.10.2008 klo 03.03
En ymmärrä valitusta unreal enginestä. Sillä pystyy tehdä kaikennäköisiä pelejä, eikä ole unreal enginen vika, jos joku tekee geneerisen näköistä grafiikkaa...
Valitus ei ehkä tule siitä, että tyyli olisi geneerinen, vaan siitä, että UE3 näkyy jokaisessa sitä käyttävässä pelissä omalla tavallaan tyylistä riippumatta. Siis UE3-pelin tunnistaa yksinkertaisesti katsomalla. No, joitain poikkeuksiakin on, mutta useimmiten UE3 näkyy hyvin selvästi.
Palautuva terveys ei kuulosta yhtään hyvältä, mutta muuten ei ole mitään negatiiviseksi sanottavaa. No, roolipelielementtien osuus ja hiippailu vähän mietyttävät, mutta tässä vaiheessa ei ehkä ole vielä hyvä tuomita.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
05.10.2008 klo 09.07
- taisteluita on muutettu suuntaan, joka ei välttämättä miellytä kaikkia - statsit eivät vaikuta niihin, hiivintä perustuu suojautumiseen eikä varjoihin ja energia palautuu itsestään Call of Dutyn tyyliin
Ettei vaan konsoleilla olisi jotain tekemistä noihin huonoihin puoliin, hmmMMH? No ainakin bungee-hypyt kuulostavat hauskoilta.
Kuvia: http://forums.eidosgames.com/showthread.php?t=80708&page=
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
05.10.2008 klo 10.38
Myöskään se, ettei taistelu ole taulukkolaskentaa, ei ole automaattisesti huono asia, päinvastoin. Jos kuitenkin tämä kaikki viittaa siihen, että DX3 on räiskintäpeli, jätän varmasti ostamatta.
05.10.2008 klo 13.38
Rekisteröitynyt 28.12.2007
05.10.2008 klo 13.41
Pitää valittaa kun ei osata muuten kommentoida, tätä nykytyyliä..
Hienosti sanottu. Tajuatkin varmaan kuuluvasi juuri tähän ryhmään.
Katsotaan nyt taas ensin mitä pelistä sitten tulee. Juoni ja tunnelmahan ne tärkeimmät Deus Exissä ovat aina olleet, mutta ei sitä peliä silti tarvitse tuhota kuten Invisible Waria. :)
Toivottavasti mukaan mahtuu vanhoja nerokkuuksia, kuten vaikkapa mahdollisuus kiertää lähes kaikki kohdat ja voittaa useimmat pääpahikset ilman että edes kantaa asetta.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
05.10.2008 klo 13.52
Palautuva terveys oli jo edellisissä osissa augmentaation muodossa, eikä sitä tässäkään olisi vaikea selittää biomekaanisilla lisäkkeillä.
No eipä niin, mutta on joku Call of Duty -systeemi Deus Existä aivan älyttömän kaukana. Joku augmenttina saatava itseään korjaava suojakilpi vielä menisi, mutta uutinen lupailee jotain aivan muuta.
Rekisteröitynyt 20.09.2008
05.10.2008 klo 16.47
Noniin ja nyt mun mielessä pyörii vaan japsien lonkero hentait, kiitos !
Rekisteröitynyt 01.07.2008
05.10.2008 klo 21.44
Miten ne osaa kusasta deus exin noin pahasti simppelillä virheellä. Kuulostaa pee aalta mun korvassa
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
06.10.2008 klo 09.22
Ihan hyvä fiba tästä tulee.
Lisätään vielä yllä olevaan, että hiippailu ei perustunut varjoihin Deus Exissäkään (edit: kylläpäs, mutta myös äänipropagointiin ja AI:n näkökenttään) ja Invisible Warin toteutus oli osin tai kokonaan rikki. En myöskään henkilökohtaisesti pidä kokemukseen perustuvista vahinkokertoimista (laukaus päähän tappaa vain, kun pistoolitaidot ovat tasolla X - oikeasti, hei), vaikkakin esimerkiksi tulinopeuteen tällä soisi olevan vaikutusta.
Dingon kommenttiin bulkkipaskasta taistelusta voisin muistuttaa, että taistelu oli DX1:ssä erittäin kömpelöä ja IW:ssa muuten vain kökköä. Suunta voi olla vain ylöspäin.
Rekisteröitynyt 28.12.2007
06.10.2008 klo 12.04
Tekijätiimin mukaan RPG-puoli on vahvasti mukana, ja ilmeisesti esimerkiksi hakkeroinnista yritetään saada edellisiä pelejä mielenkiintoisempaa. Ei-lineaarinen, valintoihin ja seuraamuksiin perustuva pelimaailma on myös mainittu suunnittelun painoalueeksi.
Kaikki RPG-osa-alueet juuri pitkämuistisen pelimaailman ja tarinan/käsikirjoituksen kanssahan ne tärkeimmät Deus Exissä ehdottomasti olikivatkin.
Myös minä olen sitä mieltä, että taistelua voi melkeinpä vain parantaa. Sehän ei pelin vahva puoli koskaan ollut. Hiiviskely, kiertäminen, hämääminen, tainnuttaminen tai vihollisten tuhoaminen hakkeroinnin avulla oli aina vaihtoehto suoralle räiskinnälle muutenkin.
13.05.2009 klo 12.30
Palautuva terveys on ihan ok asia, koska itseäni ainakin jurpii jos tarvitsee kyttäillä vihollisia sen takia kun kuolo meinaa korjata seuraavasta osumasta. Ja eihän se välttämättä meinaa, että se on instant palautuminen vaan ajan kanssa tapahtuva augmenttien muodossa viitaten edellisen postaajaan. Mutta jos lockpickiä ja muita vastaavia kykyjä ei ole niin on kyl surku.
Mitä hittoo. Deussissa just parasta oli vihollisten kyttääminen ja se ettet voi vaan mennä. Joskus piti oottaa 5-10 minsaa et se vartija on tehny kierroksensa ja saa sit sen, ah, niin tyydyttävän nuolen sen päähän et säästää niit 9mm luotei oikeisiin tilanteisiin =)