Sony: 'Kehityksen painopiste luisumassa Japanin ulkopuolelle'
Sony Computer Entertainmentin johtaja Shuhei Yoshida pelkää pelikehityksen painopisteen luisuvan pois Japanista, uutisoi Kotaku. Yoshidan mukaan Yhdysvalloissa ja Euroopassa on mahdollisuudet suurtenkin projektien läpiviemiseen nopeassa aikataulussa. Japanista ei Yoshidan mukaan löydy tarpeeksi osaavia ihmisiä isojen pelitiimien kokoamiseen. Esimerkkiongelmaksi mies mainitsee peligrafiikan, jonka tekeminen vaatii usein suuren ja taitavan ryhmän yhteispanosta.
Tämä kaikki johtaa siihen, ettei Japanissa enää olla kehityksen kärjessä, sillä kaiken tekeminen kestää pidempään kuin länsimaissa. Maassa ei ole enää resursseja viedä läpi nykyaikaisia, jättimäisiä peliproduktioita. Yoshidan mukaan pelit kuten Metal Gear Solid 4 ovat poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön.
Keskustelut (8 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
25.09.2008 klo 16.27
Rekisteröitynyt 09.05.2008
25.09.2008 klo 16.36
Monet japanilaiset pelijulkaisijat ovat alkaneet viime aikoina ymmärtää yhä vahvemmin markkinoiden länsimaalaistumista. Tästä hyvänä esimerkkinä Capcom.
25.09.2008 klo 17.15
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
25.09.2008 klo 17.35
Rekisteröitynyt 10.04.2007
25.09.2008 klo 19.01
Mistä nyt lonkeroraiskauspelit :'(((
Niitä koskaan konsoleilla ole ollutkaan? Kaikki PC:n hentaipelitkin on sensuroitu aina konsoleilla.
Pelit tosiaan maksavat entistä enemmän ja ovat entistä suurempia projekteja. Se ei todellakaan auta että Sony on tehnyt todella vaikeasti ohjelmoitavan alustan, joka vain pitkittää kehitysaikoja ja lisää kehityskustannuksia.
25.09.2008 klo 21.01
http://plaza.fi/edome/uutiset/oululainen-pixolane-taytti-
Rekisteröitynyt 24.07.2008
25.09.2008 klo 21.41
”Playstation 3:lla on maine haastavana kehitysalustana, mutta pitäisin puheita kovasti liioiteltuna. Luonnollisesti vaati jonkin verran työtä ennen kuin opimme käyttämään järjestelmää oikein, mutta nyt alustalle on jo erittäin sujuva kehittää sisältöä”, sanoo Pixolanen tekninen johtaja Toni Fingerroos.
Sonyn matalan tason Edge-kehityskirjasto on nyt valmis ja tärkeimpien kehitystiimien hallussa. Ennen pitkää kaikki viralliset kehittäjät pääsevät hyödyntämään ohjelmarutiineja ilmaiseksi.
Naughty Dogin suunnittelijan (Richard Lemarchand, Unchartedin tekijä) arvion mukaan ps3:n tehosta hyödynnetään tällä hetkellä korkeintaan 30-40 prosenttia.
Pelit 9/08
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
25.09.2008 klo 22.25