Tuorein sisältö

Sony: 'Kehityksen painopiste luisumassa Japanin ulkopuolelle'

25.09.2008 klo 16.01 | Luettu: 7293 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Sony Computer Entertainmentin johtaja Shuhei Yoshida pelkää pelikehityksen painopisteen luisuvan pois Japanista, uutisoi Kotaku. Yoshidan mukaan Yhdysvalloissa ja Euroopassa on mahdollisuudet suurtenkin projektien läpiviemiseen nopeassa aikataulussa. Japanista ei Yoshidan mukaan löydy tarpeeksi osaavia ihmisiä isojen pelitiimien kokoamiseen. Esimerkkiongelmaksi mies mainitsee peligrafiikan, jonka tekeminen vaatii usein suuren ja taitavan ryhmän yhteispanosta.

Tämä kaikki johtaa siihen, ettei Japanissa enää olla kehityksen kärjessä, sillä kaiken tekeminen kestää pidempään kuin länsimaissa. Maassa ei ole enää resursseja viedä läpi nykyaikaisia, jättimäisiä peliproduktioita. Yoshidan mukaan pelit kuten Metal Gear Solid 4 ovat poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön.

V2.fi | Matti Lintula
< iPhone saa omat tiss... Level-5 kehittää kau... >

Keskustelut (8 viestiä)

FAMAS

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.09.2008 klo 16.27

Monet japanilaiset pelijulkaisijat ovat alkaneet viime aikoina ymmärtää yhä vahvemmin markkinoiden länsimaalaistumista. Tästä hyvänä esimerkkinä Capcom.
lainaa
Rommel

Rekisteröitynyt 09.05.2008

25.09.2008 klo 16.36

FAMAS kirjoitti:
Monet japanilaiset pelijulkaisijat ovat alkaneet viime aikoina ymmärtää yhä vahvemmin markkinoiden länsimaalaistumista. Tästä hyvänä esimerkkinä Capcom.
Capcom ja Konami ovat edelläkävijöitä Japanissa. Mutta fakta on, että taitoa tai resursseja ei löydy Japanista samalla tasolla kuin länsimaissa.
lainaa
Koi

25.09.2008 klo 17.15

Nooouu! Save the Japanese videogameindustry, save the World!
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

25.09.2008 klo 17.35

Mistä nyt lonkeroraiskauspelit :'(((
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.09.2008 klo 19.01

Mikko kirjoitti:
Mistä nyt lonkeroraiskauspelit :'(((

Niitä koskaan konsoleilla ole ollutkaan? Kaikki PC:n hentaipelitkin on sensuroitu aina konsoleilla.

Pelit tosiaan maksavat entistä enemmän ja ovat entistä suurempia projekteja. Se ei todellakaan auta että Sony on tehnyt todella vaikeasti ohjelmoitavan alustan, joka vain pitkittää kehitysaikoja ja lisää kehityskustannuksia.
lainaa
Noendog

25.09.2008 klo 21.01

”Playstation 3:lla on maine haastavana kehitysalustana, mutta pitäisin puheita kovasti liioiteltuna. Luonnollisesti vaati jonkin verran työtä ennen kuin opimme käyttämään järjestelmää oikein, mutta nyt alustalle on jo erittäin sujuva kehittää sisältöä”, sanoo Pixolanen tekninen johtaja Toni Fingerroos.

http://plaza.fi/edome/uutiset/oululainen-pixolane-taytti-
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

25.09.2008 klo 21.41

Noendog kirjoitti:
”Playstation 3:lla on maine haastavana kehitysalustana, mutta pitäisin puheita kovasti liioiteltuna. Luonnollisesti vaati jonkin verran työtä ennen kuin opimme käyttämään järjestelmää oikein, mutta nyt alustalle on jo erittäin sujuva kehittää sisältöä”, sanoo Pixolanen tekninen johtaja Toni Fingerroos.


Sonyn matalan tason Edge-kehityskirjasto on nyt valmis ja tärkeimpien kehitystiimien hallussa. Ennen pitkää kaikki viralliset kehittäjät pääsevät hyödyntämään ohjelmarutiineja ilmaiseksi.

Naughty Dogin suunnittelijan (Richard Lemarchand, Unchartedin tekijä) arvion mukaan ps3:n tehosta hyödynnetään tällä hetkellä korkeintaan 30-40 prosenttia.

Pelit 9/08
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.09.2008 klo 22.25

Tässähän ei ollut kyse kuitenkaan PS3:n monimutkaisuudesta laitteena vaan kuten Yoshido kertoi, esimerkiksi grafiikan tekemiseen vaaditaan semmoinen kööri osaajia, että Japanissa ei vaan ole tarpeeksi taitavia kavereita joka pelilafkaan.
lainaa

Kirjoita kommentti




Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova