Tuorein sisältö

Nintendolta kenties maailman heikoin julkisuustempaus

19.09.2008 klo 21.01 | Luettu: 10279 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Keskiviikkona olimme intoa piukassa uutisoimassa Nintendon uudesta ja varsin mystisestä pelijulkistuksesta. Julkistaminen tapahtui eilen pitkin Yhdysvaltoja erilaisissa Kirby-nimissä paikoissa, kuten koulussa, puistossa ja ostoskeskuksessa. Uutta DS:n Kirby-peliähän tässä tietenkin mainostettiin, mutta kampanja ei ilmeisesti ollut sieltä villeimmästä päästä.

Kingstonin Kirby-puistoon paikalle marssinut Binge Gamerin Allison Boyer loksautti leukansa. Tyhjässä puistossa oli kolme opiskelijaa, jotka tekivät saippuakuplakoneella Kirbyn näköisiä vaahtopalloja. Se siitä taivaallisesta näystä ja viihdyttävästä perhe-elämyksestä.

Boyer kertoo Kirby-vaahdon kiinnostaneen lähinnä paria parrakasta miestä, sekä hämmentynyttä hölkkääjää. Ainakin Kirby-puistossa järjestetty osuus mainoskampanjasta oli siis melkoinen floppi.

V2.fi | Matti Lintula
< Indie-pupu lappaa ka... Microsoft suunnittel... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (11 viestiä)

tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

19.09.2008 klo 21.21

Mitä ihmettä? Oliko mainosbudjetti 1€.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

19.09.2008 klo 21.39

tagman kirjoitti:
Mitä ihmettä? Oliko mainosbudjetti 1€.


No ei ainakaan 599 USD.

Asiaan: vaikuttaa vitsiltä tai ehkä nuo opiskelijat olivat Nintendo-fanaatikkoja ja lupasivat hoitaa alueen mainostuksen ilmaiseksi tjsp.
lainaa
Jurgen

19.09.2008 klo 21.49

Miten julkisuustempaus voi olla floppi, jos siitä on täälläkin uutisoitu? Ja vieläpä otsikolla "maailman heikoin", eli siis kaikki taatusti lukevat?! Liekö samanlainen neronleimaus kuin Wii Fit -video!
lainaa
Puputtaja

Rekisteröitynyt 14.04.2008

19.09.2008 klo 21.54

Jännää. Olisivat vaan jättäneet pitämättä tämmöiset.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

19.09.2008 klo 22.03

Uutisesta uupuu maininta, että tämän Kirby-mainoskampanjan takaahan löytyy samoja mainosmiehiä, joiden aikaisempaan meriittilistaan kuuluu mm. "Believe"-kampanja.

Believe.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

19.09.2008 klo 22.33

Stammylta hyvä huomio. Ja kyllä tätä flopiksi voi sanoa vaikka kuuluisuutta saakin. Voihan tämä tietysti olla markkinointikoneiston logiikan taustatarkoituskin, mistäpä sitä tietää. Mainoksessa ei kuitenkaan vastoin harhakäsitystä riitä, että se muistetaan. Siitä pitää jäädä positiivinen mielikuva negatiivisen sijaan. Tästä jää lähinnä säälivä mielikuva.

Ei sillä, uusi Kirby on varmaan ihan kiva peli :)
lainaa
Coledash

Rekisteröitynyt 20.08.2007

19.09.2008 klo 22.37

Vaikka Nintendoa olen aina pitänyt innovatiivisena ja pirteänä yhtiönä, niin todella surullista että Nintendo sai Greenpeacen testistä naurettavan huonot pisteet.

Jopa Microsoft meni heittämällä ohi Nintendosta, puhuttaessa yhtiöiden "viherpolitiikasta"
lainaa
Bocca882

Rekisteröitynyt 01.07.2008

19.09.2008 klo 22.58

I blame kirby..
lainaa
GammaGT

20.09.2008 klo 09.04

stammy kirjoitti:
Believe.

be LIE ve
lainaa
Ziki

20.09.2008 klo 14.40

Coledash kirjoitti:
Vaikka Nintendoa olen aina pitänyt innovatiivisena ja pirteänä yhtiönä, niin todella surullista että Nintendo sai Greenpeacen testistä naurettavan huonot pisteet.

Jopa Microsoft meni heittämällä ohi Nintendosta, puhuttaessa yhtiöiden "viherpolitiikasta"


”Each score is based solely on public information on the companies website. ”

Jos sivuilla ei ole mitään tarinaa kerrottu kierrätyksestä jne. niin joutuu heti punaselle alueelle. Eli en menis ihan heti pitämään tota mittaria absoluuttisena totuutena :P
lainaa
Ana

21.09.2008 klo 13.46

Ihan hienojahan nää oli: http://www.youtube.com/watch?v=1O6Y9rnGFBI
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova