WoW on käynyt Blizzardille kalliiksi
Blizzard paljasti eilen pelialan analyytikoille järjestetyssä puheenvuorossaan World of Warcraftin kustannukset viimeisen neljän vuoden ajalta. Pelin ylläpitoon on yhtiön mukaan uponnut yli 140 miljoonaa euroa. Tähän on laskettu paitsi palvelinkustannukset ja palkat, myös asiakastuen aiheuttamat menot. Se, mikä laskelmasta Kotakun mielestä puuttuu, on itse pelin kehityskustannukset, jotka saattavat olla myös melko railakkaat.
Toisaalta 140 miljoonan satsaukset ovat saattaneet poikia 10 miljoonan maksavan pelaajan ansiosta euron tai pari takaisin Blizzardin suuntaan. Yli puolet World of Warcraftin pelaajista ovat aasialaisia.
Keskustelut (16 viestiä)
17.09.2008 klo 21.11
17.09.2008 klo 21.15
17.09.2008 klo 21.16
17.09.2008 klo 21.24
17.09.2008 klo 21.26
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
17.09.2008 klo 21.43
Euron tai pari? Kuulema Blizzard tekee WoWista yli 100 miljoonaa taalaa puhdasta voittoa joka kuukausi.
Varmaan kyse oli sarkasmista tai ironiasta, näistä internetin taidelajeista, joiden ymmärtämiseen tarvitaan sisälukutaito.
17.09.2008 klo 22.01
Luulis kyllä 140 miljoonalla saavan jotain parempaa tuotetta aikaiseksi.
Rekisteröitynyt 24.07.2008
17.09.2008 klo 22.04
Varmaan kyse oli sarkasmista tai ironiasta, näistä internetin taidelajeista, joiden ymmärtämiseen tarvitaan sisälukutaito.
:D
18.09.2008 klo 00.09
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
18.09.2008 klo 00.26
Helppoa rahaa kun sen osaa.
18.09.2008 klo 02.04
18.09.2008 klo 08.41
Rekisteröitynyt 03.01.2008
18.09.2008 klo 09.16
Btw. kustannukset kasvavat myös jatkuvasti. Ei se lukema tuohon 140 mijoonaan pysähdy. Ihmisille täytyy edelleen maksaa palkkaa, puhumattakaan muista kustannuksista.
18.09.2008 klo 10.17
Tai siihen voi myös vaikuttaa se että suurin osa maailman väestöstä asuu Aasiassa. Huomaa taas luovaa järjen käyttöä V2 kommentointiosiossa.
Rekisteröitynyt 11.10.2007
18.09.2008 klo 12.15
20.09.2008 klo 17.19