iPhone vakiinnuttaa asemaansa pelialustana
Applen App Store -latauspalvelu on yltänyt melkoisen suureen suosioon julkaisunsa jälkeen. Ensimmäisen 20 päivän aikana jo yli 60 miljoonaa ohjelmaa on siirtynyt App Storesta käyttäjien iPhone- ja iPod Touch -laitteisiin. Myös pelit käyvät hyvin kaupaksi. Parhaiten on menestynyt Super Monkey Ball, joka on ostettu palvelusta 300 000 kertaa. Super Monkey Ball vastaa 10% koko App Storen pelimyynnistä.
Segalla ollaan tyytyväisiä App Store -menestykseen. Apple on lähestynyt pelialaa aggressiivisilla tuottolupauksilla, joiden mukaan kehittäjälle jää jopa 70% myydyn pelin hinnasta. Tämä tarkoittaa sitä, että Sega nettoaa jokaisesta Super Monkey Ballista yli kuusi ja puoli euroa rahaa.
Vaikka apinapallon myynti ei yllä lähellekään ison budjetin konsolipelien myyntiä, jotka saattavat yltää miljoonaan kappaleeseen viikossa, ovat myyntiluvut Applelle hyvä päänavaus käsikonsolimarkkinoiden nurkkausta valloitettaessa.
Lähde: 1UP
Keskustelut (5 viestiä)
Rekisteröitynyt 01.06.2007
12.08.2008 klo 19.41
12.08.2008 klo 20.26
Rekisteröitynyt 13.07.2007
12.08.2008 klo 22.01
"Super Monkey Ball fights you every step of the way during that critical first impression. The tilt controls are sloppy -- precision is a precious commodity in AiAi's jungle. It's too bad, because the production values and amount of content in here are solid. Your $10 only buys you a ball of frustration. Avoid it."
Yleisarvosana 4.5.
Eipä muuallakaan juuri tuota kehuttu ole, kovat myyntiluvut varmaan johtuvat 90% hypestä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
12.08.2008 klo 22.30
Rekisteröitynyt 27.05.2007
13.08.2008 klo 15.37
Eipä muuallakaan juuri tuota kehuttu ole, kovat myyntiluvut varmaan johtuvat 90% hypestä.
sama juttu iphonella