Tuorein sisältö

PlayStationia mainostetaan jo pelkkänä Blu-ray-soittimena

09.08.2008 klo 17.02 | Luettu: 20809 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Japanissa PlayStation 3:n mainonta on siirtynyt pelkästään pelaajille suunnatusta mainonnasta myös elokuvaharrastajia kosiskelemaan. Japanissa nyt pyörivässä spotissa isä ja poika hakevat nipun Blu-ray-elokuvia PlayStation 3:lla katseltavaksi.



Siirtymä on merkittävä,sillä se osoittaa Sonyn ymmärtävän konsolinsa merkityksen myös Blu-ray-soitinmarkkinoiden johtajana. Aiemmin yhtiön edustaja kertoi tavoitteesta saada DVD-soittimen sisältävän PS2:n käyttäjät siirtymään PS3:n ja Blu-rayn oariin ja uusi mainos toteuttaa tätä tavoitetta jo varsin hyvi käytännössä.

Lähde: Kotaku

V2.fi | Matti Lintula
< Sierralle surkea jou... Spock paljastaa uude... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (29 viestiä)

FAMAS

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.08.2008 klo 17.26

Jos joskus halajan Blu-Ray -soitinta niin se on aivan varmasti PS3, kun nuo stand-alonet ovat niin kalliita, eivät välttämättä soita tulevia Blu-Ray -levyjä ja niistä puuttuu se pelikone :P
lainaa
a_Sniper

Rekisteröitynyt 20.01.2008

09.08.2008 klo 17.44

Samaa mieltä, vaikken koskaan playstationeita ole ostellu, tulis se ostettua juuri tuota bluray katselua varten.. katsotaan ny jos se eka ylestyisi ja vielä eka pitäs hommata se hd telkkuki joskus :D
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

09.08.2008 klo 17.47

FAMAS kirjoitti:
Jos joskus halajan Blu-Ray -soitinta niin se on aivan varmasti PS3, kun nuo stand-alonet ovat niin kalliita, eivät välttämättä soita tulevia Blu-Ray -levyjä ja niistä puuttuu se pelikone :P

Kuuluu standardiin, että kaikki BD -leffat toimii kaikissa soittimissa, jotenka tulevaisuudessakin kaikki leffat varmasti toimii vanhoissakin soittimissa. Extra -ominaisuudet erikseen.
lainaa
Ville

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

09.08.2008 klo 17.59

Joo, kyllä varmaan tähänkin talouteen PS3 tulee, kunhan ensin saan leffanurkkauksen muuten valmiiksi. On kuitenkin ilmeisesti BD- ja DVD-soittimenakin varsin onnistunut tekele nopeutensa ja kuvanlaatunsa (sekä päivitettävyytensä) suhteen.
lainaa
Intrasigent

Rekisteröitynyt 15.07.2008

09.08.2008 klo 18.25

Joitain Blu-Ray levyjä olen ihan testimielessä ostanut ja kyllähän se teräväpiirrolla näyttää montakertaa paremmalta. Silti plege kyllä pääasiassa pelikoneena toimii.

Saas nähä, jos PS3 alkais japanissa myymään vähän paremmin ton Blu-Ray mainonnan myötä. Ainakaan pelikoneena se ei ole tähänasti kummoisemmin myynyt ja noi paremmatkin pelit, kuten MGS4 tuntuivat vaikuttavan myynteihin vaan parin viikon ajan. =(
lainaa
sonyimee

09.08.2008 klo 19.08

Jos joskus halajan Blu-Ray -soitinta niin tulen pitämään huolen siitä että se ei ole a) PS3 eikä; b) Sony

lainaa
Liberty

Rekisteröitynyt 13.07.2008

09.08.2008 klo 19.15

sonyimee kirjoitti:
Jos joskus halajan Blu-Ray -soitinta niin tulen pitämään huolen siitä että se ei ole a) PS3 eikä; b) Sony


Nimesikin kertoo jo kaiken,ei sillä ole väliä kuka sen *itun laitteen on tehnyt,jos se kerran on laadultaan ja hinnaltaan kohtuu hyvä tai parempi.
lainaa
Ville

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

09.08.2008 klo 19.29

Liberty kirjoitti:
sonyimee kirjoitti:
Jos joskus halajan Blu-Ray -soitinta niin tulen pitämään huolen siitä että se ei ole a) PS3 eikä; b) Sony


Nimesikin kertoo jo kaiken,ei sillä ole väliä kuka sen *itun laitteen on tehnyt,jos se kerran on laadultaan ja hinnaltaan kohtuu hyvä tai parempi.


Kyllähän niitä vehkeitä varmaan tulee kaikilta valmistajilta, mutta oman kokemukseni perusteella ne standalonet ovat niin perhanan kankeita, että tällä hetkellä PS3 lienee kyllä toimivin vaihtoehto. Ja onhan sillä hintakin puolellaan.
lainaa
Timantti

09.08.2008 klo 19.43

Vaikka etsisit pelkästään blu-ray soitinta ja tallentavaa digiboxia ostaisit varmasti ps3. Siihen vielä päälle langatonta nettiä käyttävä pelikone...
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

09.08.2008 klo 19.53

Jeps, on oikein oiva blu-ray soitin, en voi moittia.

sonyimee kirjoitti:
Jos joskus halajan Blu-Ray -soitinta niin tulen pitämään huolen siitä että se ei ole a) PS3 eikä; b) Sony


Jeps, toista se on luotettava, kaikessa säässä toimiva microsoft.
lainaa
EliteäPelattiin84

09.08.2008 klo 21.15

xbotithaisee kirjoitti:
Jeps, on oikein oiva blu-ray soitin, en voi moittia.

sonyimee kirjoitti:
Jos joskus halajan Blu-Ray -soitinta niin tulen pitämään huolen siitä että se ei ole a) PS3 eikä; b) Sony


Jeps, toista se on luotettava, kaikessa säässä toimiva microsoft.


Voitko pistää linkin tuohon Microsoftin BluRay-soittimeen, josta puhut? LOL
Mites se Elite silloin vuonna putkiradio? Joko on mennyt läpi?

Mielestäni tämä Sonyn mainosten muuttuminen viittaa siihen että sielläkin on tajuttu että PS3 ei mene pelikoneena kaupaksi tai ei ainakaan niin hyvin kuin on odotettu, joten on siirrytty plan B:n puoleen joka on juuri se BluRay. Ihmettelen kyllä miksei PS3 mene kaupaksi Japanissa kun kyseessä on kuitenkin maa jossa ollaan kiinnostuneita kaikesta uudesta elektroniikasta ja muusta hifistelystä. Vielä kun kyseessä on kotimaista tavaraa eikä mitään tuontikamaa joka ei ikinä menesty Marion kotimaassa.
lainaa
SonyRämpiiTaas

09.08.2008 klo 21.40

EliteäPelattiin84 kirjoitti:
Mielestäni tämä Sonyn mainosten muuttuminen viittaa siihen että sielläkin on tajuttu että PS3 ei mene pelikoneena kaupaksi tai ei ainakaan niin hyvin kuin on odotettu, joten on siirrytty plan B:n puoleen joka on juuri se BluRay.


PS3:n arvioitua huomattavasti heikompi menekki ja nihkeästi vastaanotetun Blu-Rayn pessimistisimpiäkin odotuksia hitaampi yleistyminen, yhdistettynä megatappioihin on selvästi ajanut Sonyn epätoivoisiin tekoihin.
lainaa
FutureIsBlue

09.08.2008 klo 22.53

SonyRämpiiTaas kirjoitti:

PS3:n arvioitua huomattavasti heikompi menekki ja nihkeästi vastaanotetun Blu-Rayn pessimistisimpiäkin odotuksia hitaampi yleistyminen, yhdistettynä megatappioihin on selvästi ajanut Sonyn epätoivoisiin tekoihin.

Sama säälitys täällä quoteaa itseään ja sen jälkeen vielä trollaa perään. Noinko kovasti pistää kiukuttamaan, kun huomasitkin laittaneesi rahasi väärään koneeseen?

No totuus on kuitenkin tämä:

Blu-ray-myynti kasvaa räjähdysmäisesti
http://www.v2.fi/uutiset/pelit/4595/Blu-ray-myynti-kasvaa

Blu-ray Disc Rapidly Gaining Popularity in Japan
http://www.pcworld.com/businesscenter/article/148727/blur

New Study Shows Consumers Prefer PS3 Blu-ray players
http://www.coolest-gadgets.com/20080804/new-study-shows-c
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.08.2008 klo 23.18

Tällä hetkellä se varmaan lähtisi Blu-ray-soittimeksi, mutta en ihan vielä moista tarvitse. Katsotaan sitten tulevaisuudessa. :)
lainaa
RPGtpuuttuu

09.08.2008 klo 23.22

EliteäPelattiin84 kirjoitti:

Mielestäni tämä Sonyn mainosten muuttuminen viittaa siihen että sielläkin on tajuttu että PS3 ei mene pelikoneena kaupaksi tai ei ainakaan niin hyvin kuin on odotettu, joten on siirrytty plan B:n puoleen joka on juuri se BluRay. Ihmettelen kyllä miksei PS3 mene kaupaksi Japanissa kun kyseessä on kuitenkin maa jossa ollaan kiinnostuneita kaikesta uudesta elektroniikasta ja muusta hifistelystä. Vielä kun kyseessä on kotimaista tavaraa eikä mitään tuontikamaa joka ei ikinä menesty Marion kotimaassa.

No ihmetellä sopii niin kauan kunnes niitä japsiropeja alkaa valumaan tuon tuosta. Pelit ne on mitkä pelikonsoleita myy ja mitä muita kovanimisiä pelejä Japanissa on tähän mennessä julkaistu kuin MGS4? MGS4:kään ei ole mikään mainstream-peli vaan Metal Gear fanien ja hardcore pelaajien herkkua. Japanilaisia kiinnostaa Final Fantasyt, Dragon Questit, Kingdom Heartsit ja vastaavat, ei mitkään FPS ja TPS -räiskinnät joita HD-konsolit eniten tällä hetkellä tarjoavat.
lainaa
JBauer

09.08.2008 klo 23.23

Mielestäni on vain hyvä, jos Sony mainostaa myös PS3:n Blu-Ray ominaisuuksia ihmisille enemmän. Pelejä ahkerasti pelaavat ja pelialaa seuraavat tyypit tietävät tietysti PS3:n käyttötarkoituksista jos jotakin. Sen sijaan tavallisille pulliaisille Blu-Ray ei vielä välttämättä sano yhtikäs mitään. Ei muuta kuin massoille enemmän tietoa itse Blu-Raysta ja myös PS3:n Blu-Ray toisto mahdollisuuksista / toiminnoista, niin konsoliakin menisi sitten enemmän muillekin kuin pelkästään hardcore pelaajille ja hifisteille.
lainaa
Blyyrei

09.08.2008 klo 23.53

FutureIsBlue kirjoitti:
SonyRämpiiTaas kirjoitti:

PS3:n arvioitua huomattavasti heikompi menekki ja nihkeästi vastaanotetun Blu-Rayn pessimistisimpiäkin odotuksia hitaampi yleistyminen, yhdistettynä megatappioihin on selvästi ajanut Sonyn epätoivoisiin tekoihin.

Sama säälitys täällä quoteaa itseään ja sen jälkeen vielä trollaa perään. Noinko kovasti pistää kiukuttamaan, kun huomasitkin laittaneesi rahasi väärään koneeseen?


Älähän poju tikahdu kiukkuusi, vaikka Blu-Ray ei Toshiban vetäytymisestä huolimatta olekaan onnistunut valtaamaan maailman kotivideomarkkinoista kuin häviävän pienen murto-osan ja sekin on tapahtunut TODELLA hitaasti. Laitemyyntikin ilman PS3:a olisi sekin jotakuinkin nolla.

http://www.g4tv.com/thefeed/blog/post/687758/BluRay_Strug
lainaa
EliteäPelattiin84

10.08.2008 klo 00.02

RPGtpuuttuu kirjoitti:
EliteäPelattiin84 kirjoitti:

Mielestäni tämä Sonyn mainosten muuttuminen viittaa siihen että sielläkin on tajuttu että PS3 ei mene pelikoneena kaupaksi tai ei ainakaan niin hyvin kuin on odotettu, joten on siirrytty plan B:n puoleen joka on juuri se BluRay. Ihmettelen kyllä miksei PS3 mene kaupaksi Japanissa kun kyseessä on kuitenkin maa jossa ollaan kiinnostuneita kaikesta uudesta elektroniikasta ja muusta hifistelystä. Vielä kun kyseessä on kotimaista tavaraa eikä mitään tuontikamaa joka ei ikinä menesty Marion kotimaassa.

No ihmetellä sopii niin kauan kunnes niitä japsiropeja alkaa valumaan tuon tuosta. Pelit ne on mitkä pelikonsoleita myy ja mitä muita kovanimisiä pelejä Japanissa on tähän mennessä julkaistu kuin MGS4? MGS4:kään ei ole mikään mainstream-peli vaan Metal Gear fanien ja hardcore pelaajien herkkua. Japanilaisia kiinnostaa Final Fantasyt, Dragon Questit, Kingdom Heartsit ja vastaavat, ei mitkään FPS ja TPS -räiskinnät joita HD-konsolit eniten tällä hetkellä tarjoavat.


No sitten luulisi että Xbox menisi kaupaksi koska koneelta löytyy jo monia ropeja (Lost Odyssey, Blue Dragon ja Tales of Vesperia) ja nyt FF:kin saa puolta halvemmalle konsolille kun se ilmestyy. Dragon Quest muuten siirtyi Nintendolle. Kingdom Heartsista ei ole ollut kuin huhuja... MGS4 myi Japanissa sen pari viikkoa jonka jälkeen se "siirrettiin" ale-koreihin (ei ole muutenkaan japanilaisten mieleen kys. tekele). Siis ei kukaan voi väittää että PS3:lla menisi hyvin kotimaansa markkinoilla. Xboxi on ainoa jonka se pystyy päihittämään ja se olisi jo noloa jos se häviäisi tuontitavaralle. No taitaa Japanin pelimarkkinat olla muutenkin laskussa koska moni pelifirma on tuomassa pelejään myös Xboxille.
lainaa
asdlol_konsolit_imee

10.08.2008 klo 01.27

Hajoon tän mikkisoftafanin postauksille :D
lainaa
RPGtpuuttuu

10.08.2008 klo 01.38

EliteäPelattiin84 kirjoitti:

No sitten luulisi että Xbox menisi kaupaksi koska koneelta löytyy jo monia ropeja (Lost Odyssey, Blue Dragon ja Tales of Vesperia) ja nyt FF:kin saa puolta halvemmalle konsolille kun se ilmestyy. Dragon Quest muuten siirtyi Nintendolle. Kingdom Heartsista ei ole ollut kuin huhuja... MGS4 myi Japanissa sen pari viikkoa jonka jälkeen se "siirrettiin" ale-koreihin (ei ole muutenkaan japanilaisten mieleen kys. tekele). Siis ei kukaan voi väittää että PS3:lla menisi hyvin kotimaansa markkinoilla. Xboxi on ainoa jonka se pystyy päihittämään ja se olisi jo noloa jos se häviäisi tuontitavaralle. No taitaa Japanin pelimarkkinat olla muutenkin laskussa koska moni pelifirma on tuomassa pelejään myös Xboxille.

Kuinka hyvin ensimmäinen Xbox meni kaupaksi Japanissa? Niinpä. Ei japanilaiset jaksa innostua jostain jenkkituotteesta kuten XO. PS3 sen sijaan voi jopa myydäkin, kunhan sille alkaa ilmestymään ropeja ja muita japanilaisia kiinnostavia pelejä. Aivan niin kuin PSP:llekin on käynyt ns. myöhäinen kukoistus. Final Fantasy XIII ei ole näillä näkymin sitä paitsi ilmestymässä Japanissa XO:lle. Ja MGS4 on vielä 2kk jälkeen media-createn top 50 listoilla, joten ei se kokonaan ole lakannut vielä myymästä Japanissakaan, toisin kuin HD-konsolien pelit yleensä. Olen tietoinen kyllä Dragon Questin tulevasta julkaisusta DS:lle ja Kingdom Hearts voi siirtyä Wiille. En muuta ole väittänytkään. Totesin vain mistä pelisarjoista / ropeista japanilaiset pitävät kovasti. MGS4 nosti PS3:n myynnin hetkellisesti yli 70000 kappaleen, joten siitä voi päätellä että kone kyllä käy kaupaksi hittipelien myötä. Miksi ihmeessä japanilaiset ostaisivat tällä hetkellä konetta, jos sille ei ole mitään heitä kiinnostavaa pelattavaa? Konsolin saa halvemmallakin sitten, kun niitä kiinnostavia pelejä alkaa tipahtelemaan. Niin ja Kotakun uutisoinnit MGS4:n alelaariseikkailuista näyttivät koskevan pelin special editionia. Vertaamalla virallisia kansikuvia tuon voi todeta itsekin. Kyllä MS-fanit ja Sony-vastaiset roskamediat kuten Kotaku jaksavat meuhkata MGS:stä ja alelaarijutuista, vaikka XO:n pelit takuulla joutuvat Japanissa vieläkin nopeammin alelaarin (jahka niitä saadaan edes myytyä). Niistä ei vaan nosteta yhtä suurta numeroa kuin MGS:stä.
lainaa
Platoon

10.08.2008 klo 02.00

sonyimee kirjoitti:
Jos joskus halajan Blu-Ray -soitinta niin tulen pitämään huolen siitä että se ei ole a) PS3 eikä; b) Sony

Ei sota yhtä miestä kaipaa!
lainaa
niinpäniin

10.08.2008 klo 03.36

Platoon kirjoitti:
sonyimee kirjoitti:
Jos joskus halajan Blu-Ray -soitinta niin tulen pitämään huolen siitä että se ei ole a) PS3 eikä; b) Sony

Ei sota yhtä miestä kaipaa!


Yhdessä on miljoonan alku.
lainaa
DilleVille

10.08.2008 klo 12.06

niinpäniin kirjoitti:
Platoon kirjoitti:
sonyimee kirjoitti:
Jos joskus halajan Blu-Ray -soitinta niin tulen pitämään huolen siitä että se ei ole a) PS3 eikä; b) Sony

Ei sota yhtä miestä kaipaa!


Yhdessä on miljoonan alku.


Miljoonassa on miinusten alku. Mikään ei ole ilmaista.
lainaa
sananlaskuja

10.08.2008 klo 14.57

DilleVille kirjoitti:
niinpäniin kirjoitti:
Platoon kirjoitti:
sonyimee kirjoitti:
Jos joskus halajan Blu-Ray -soitinta niin tulen pitämään huolen siitä että se ei ole a) PS3 eikä; b) Sony

Ei sota yhtä miestä kaipaa!


Yhdessä on miljoonan alku.


Miljoonassa on miinusten alku. Mikään ei ole ilmaista.


Parempi pyy pivossa, kuin Sonyn toosa ostoskassissa.
lainaa
Motion

10.08.2008 klo 22.01

Blyyrei kirjoitti:

vaikka Blu-Ray ei Toshiban vetäytymisestä huolimatta olekaan onnistunut valtaamaan maailman kotivideomarkkinoista kuin häviävän pienen murto-osan ja sekin on tapahtunut TODELLA hitaasti. Laitemyyntikin ilman PS3:a olisi sekin jotakuinkin nolla.

http://www.g4tv.com/thefeed/blog/post/687758/BluRay_Strug

Heh, kannattaa tosiaan vetää ennemmin johtopäätöksiä jonkin ABI Researchin tuhannelle ihmiselle teettämästä kyselystä kuin 20th Century Foxin tai Japan Electronics and Information Technology Industries Associationin luvuista :D

Sitä paitsi mitä väliä, vaikka formaatti myykin nyt alussa PS3:n avulla. PS3 vain uurtaa uraa halvemmille erillissoittimille ja rahaa tulee Blu-Rayn takana seisoville firmoille siitä huolimatta elokuvamyynneistä, ostettiin ne elokuvat mille soittimelle tahansa.

On epärealistista odottaa salaman nopeita mullistavia muutoksia markkinoilla. Blu-Ray on ollut vasta pari vuotta markkinoilla ja DVD:lläkin otti aikansa ennen kuin se valtasi VHS:ltä markkinat kuten alta voit todeta.

"The week of June 15, 2003 marked the first time the DVD format (which was launched in 1996) became more popular than VHS in the USA."

Myös CD ja DVD -soittimet sekä polttavat asemat olivat alkuun hintavia, mutta hinnat tulivat ajan myötä alas esim. halvempien komponettien takia. Sama tulee tapahtumaan myös Blu-Ray:n kanssa. Joten kyllä sieltä vielä niitä halpis soittimia ilmestyy massoille, jolloin vasta alkaa se todellinen laitteiden ja elokuvien myynti.
lainaa
postal_dude

Rekisteröitynyt 17.03.2008

10.08.2008 klo 22.58

Vai on asia mennyt tähän malliin että, pelikonsolia myydään pelkkänä Blu-Ray soittimena. Ostaakohan tosi kultaplugi hifistit nyt PS3:n vai pelkän Blu-Ray soittimen median keskukseksi. Taitaa siltikin ostaa pelkän Blu-Ray soittimen.
lainaa
muitalaskuja

10.08.2008 klo 23.16

sananlaskuja kirjoitti:

Parempi pyy pivossa, kuin Sonyn toosa ostoskassissa.

Onpa nuo pleikkarit ihmisille näyttäneet kelpaavan siitä huolimatta, vaikka kaltaisiasi vastahakoisia fanipoikia useampi miljoona maailmasta löytyykin :)

Xbox 25 miljoonaa
X360 20 miljoonaa
= 45 miljoonaa

PS1 102 miljoonaa
PS2 140 miljoonaa
PS3 14.5 miljoonaa
= 256.5 miljoonaa
lainaa
PS3Floppi

11.08.2008 klo 01.57

muitalaskuja kirjoitti:

PS1 102 miljoonaa
PS2 140 miljoonaa
PS3 14.5 miljoonaa


Valitettavasti Sonyn takavuosien menestys ei ole jatkunut PS3:n kanssa, joka on nolosti jäänyt tämän konsolisukupolven jumbosijalle ja tuottanut miljardiluokan jättitappiot. Tuolla myyntivauhdilla PS3:a pitäisi myydä vielä 18 vuotta että se yltäisi PS2:n myyntilukuihin.


lainaa
XboxitFloppeja

11.08.2008 klo 21.01

PS3Floppi kirjoitti:

Valitettavasti Sonyn takavuosien menestys ei ole jatkunut PS3:n kanssa, joka on nolosti jäänyt tämän konsolisukupolven jumbosijalle ja tuottanut miljardiluokan jättitappiot. Tuolla myyntivauhdilla PS3:a pitäisi myydä vielä 18 vuotta että se yltäisi PS2:n myyntilukuihin.

Jos olet näitä Microsoftin puolesta puhujia niin sinuna olisin vaan hiljaa miljarditappioista, nimittäin MS se vasta onkin peliosastollaan ja Xboxeillaan tehnyt tappiota.

Hemorrhaging Home & Entertainment
Let's first consider Microsoft's Home & Entertainment Division ["H&E"], which includes Xbox 360, Xbox, Xbox Live, Consumer Software and Hardware Products and IPTV. I have used a set of numbers from historical annuals that seem to change by $100 million or so year-to-year; I'm not sure why this is, but the numbers are close. Regardless, it is not a pretty picture from a financial perspective.

Making money, e.g., the creation of long-term shareholder value, has got to be the ultimate driver of Microsoft's gaming (and H&E) strategy, right? Well, after five years and over $21 billion invested all they've got to show for it is $5.4 billion of cumulative operating losses, and Xbox 360 doesn't appear to be the silver bullet to turn things around. I think it is also interesting to note that Microsoft's actual disclosure shows only Revenues and Operating Losses; I backed into and show EXPENSES below for explanatory purposes.

Why might it be that Microsoft has strayed from the classic Revenues - Expenses = Profits (Losses) disclosure? Perhaps because they don't want investors to focus on the fact that over $21 billion - the market cap of a sizable independent company - has been invested in a business that has performed so poorly

http://static.seekingalpha.com/wp-content/seekingalpha/im

lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova