Tuorein sisältö

Wrath of the Lich King kyykyttää tehokkaankin näytönohjaimen

05.08.2008 klo 23.01 | Luettu: 18063 kertaa | Teksti: Matti Lintula


World of Warcraftin tällä hetkellä beta-testivaiheessa oleva lisäosa Wrath of the Lich King tuo lukuisten muiden uudistusten mukana myös kohennusta pelin grafiikkaan. Hahmoille ja rakennuksille lankeaa nyt huomattavasti aiempaa aidommat, reaaliajassa lasketut varjot. Lisäksi maaston yksityiskohtia kohennetaan lisäämällä mm. pienkasvustoa hahmojen jalkojen juureen.



PC Games Hardware on verrannut alkuperäistä grafiikan tasoa uuteen ja todennut selkeitä muutoksia myös pelin vaatiman raudan tasossa. Testilaitteesta löytynyt tehokas GeForce GTX 280 -näytönohjain alkoi yskiä pahasti korkeimmilla grafiikka-asetuksilla, tipauttaen ruudunpäivityksen alle 20 kuvaan sekunnissa.

Lähde: PC Games Hardware

V2.fi | Matti Lintula
< Tienaa 20 euroa huon... Half-Life syntyi ens... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (19 viestiä)

Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

05.08.2008 klo 23.04

siittä vaan nyt sitten wowistit uutta konetta kasaamaan :)
lainaa
COD5

05.08.2008 klo 23.10

Ei kiinnosta pc kokoaminen enää.
Juuri siksi kun noin joka toinen päivä tulee uutta rautaa. Vuosia tuo homma kiinnosti mutta kyllästyminen tuli ja ei enää joka toinen päivä jaksanut koota uutta "kylän kovinta konetta"
nykyään ostan uuden pc:n noin 8vuoden välein.
Ja en enää pc:llä pelaakaan kun tökkii uudet pelit ja aina jotain muistia lisää yms..
Pelaan 360:llä ja pc:llä hoidan surffaukset ja laskut.
Edellinen pc koottu 2003 ja seuraava siinä 2011.
lainaa
COD5

05.08.2008 klo 23.11

Eli siis vuonna 2011 jos pumppu vielä pumppaa
kokoan/tai ostan uuden pc:n. Tuolla 2003 romulla pärjää vaikka kuin kauan jos ei pelaa.
lainaa
Ei_näin

05.08.2008 klo 23.27

Hyvä paikka valittu kuvanlaatua mittaamaan tuossa testissä. Tummaa ja epäselvää maastoa muutenkin. Ei taida järki paljon pakottaa kun valitsevat havainnollistavaa kuvamateriaalia.

Pintojen grafiikka on edelleen sumeaa ja muodot kulmikkaita. Hauskaa, miten grafiikka on huonompaa kuin nykyajan peleissä, mutta tehovaatimukset samaa tasoa.
lainaa
xxx

05.08.2008 klo 23.36

njees ei luulisi tollaisten kakka grafiikoiden vaativan yhtään mitään koneelta.
lainaa
-A-

05.08.2008 klo 23.55

Huono toteutus jos tollanen kyykyttää kärkipään näytönohjaimet... Mitä lie ovat säätäneet :D
lainaa
Ahmatti

05.08.2008 klo 23.58

Toivottavasti nyt edes hieman optimoivat toimimaan paremmin!
Voin vain kuvitella paljon FPS tippuu jossain isommissa kahakoissa.
Crysiksenkään FPS ei tipu hevillä alle 25 tuolla kokoonpanolla jos asetukset on All Very-/High, 2xAA ja resoluutio 1680x1050.
lainaa
randomvierailija

06.08.2008 klo 00.12

ei voi muuta sanoa kun bull****

tämä on pakko olla huono koodaus tai jotain.
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

06.08.2008 klo 00.31

Blizzard on kyllä tiputtanut tasoaan. Se ei enää välitä faneistaan. Ensin haistatetaan paskat nallekarkkidiaplolla ja nyt ei viitsitä optimoida koodia pätkääkään.
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

06.08.2008 klo 00.52

Ainut uusi juttu näyttäisi olevan varjot, jotka on huonosti optimoitu tällä hetkellä (ei edes betassa saa päälle ilman tuota "konsoli"komentoa). Nuo muut ruoho ja fog-raja säädöt saa jo livessä päälle eikä tiputa fps:ää läheskään niin paljon, sekä näyttää rumalta/turhalta maximissa (vähempikin ruohoa riittää).

Lisäksi uudet effektit tehdään vanhan moottorin päälle, joten ne ovat astetta vaikeampi optimoida. Vanhalla koneella pyörii kyllä vielä aivan hyvin, tosin asetuksia joutuu karsimaan vähän enemmän, koska uudet effektit lisätään vanhaan asetukseen...
lainaa
ernari

06.08.2008 klo 01.59

vaikuttais et sivu vetässy hatusta mokomat tulokset. itellä betassa toimii täysillä asetuksissa 60fps ja käytössä radeon 1950xtx.
tai sitten toi nvidian näyttis on vaan paska
lainaa
Joopajoo

06.08.2008 klo 03.36

Ei taas näytä kukaan kommentoija tajuavan, että kyseiset asiat testattu betaversiolla, jossa ei ole prioriteettinä ollut tässä vaiheessa vielä grafiikan optimointi.
lainaa
Note

Moderaattori

Rekisteröitynyt 18.05.2007

06.08.2008 klo 09.02

Saapa nähdä miten rullaa julkaisun jälkeen tosiaan. Nykyisestä ei-WOtLK-koodista on vaikea löytää rutisemisen aihetta.
lainaa
väv

06.08.2008 klo 10.16

eiköhän se wowwi pyöri ihan samoilla asetuksilla ja samalla tavalla kuin aikasemmin, ne keillä on rahaa uuteen näyttikseen saavat sitten lisää efektejä. Ihme itkua taas kerra, toisaalta itsehän en wowia pelaa eli eipä oikeastaan liikutakaan.
lainaa
Deux

Rekisteröitynyt 12.07.2007

06.08.2008 klo 12.02

eihän tuossa tule kun dynaamiset varjot? sekö syö muka kaiken tehon lol
lainaa
zergbur

Rekisteröitynyt 07.08.2007

06.08.2008 klo 12.33

Muistetaanhan nyt lapset, että kyseessä on betaversio. Tai jotkin huonot ajurit Ja muutenkin kuinka tyhmäksi blizzua oikeen luullaan? Kaikilla pelin +10 miljoonalla pelaajalla tuskin on GTX280 tasosta näyttistä tai sitä pyörittävää konetta -> pelaajat kaikkoaisivat.
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

06.08.2008 klo 16.46

miten noin ruma peli voi kyykyttää tehokkaankin näyttiksen? wowia paljon komeampi guild wars toimi mainiosti 5v vanhalla koneellani täys asetuksilla ja siinäkin oli vielä dynaamiset varjot
lainaa
Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

06.08.2008 klo 23.57

kaktuz kirjoitti:
miten noin ruma peli voi kyykyttää tehokkaankin näyttiksen? wowia paljon komeampi guild wars toimi mainiosti 5v vanhalla koneellani täys asetuksilla ja siinäkin oli vielä dynaamiset varjot


Tässä taas lausunto jota on pakko kummastella. Molempia pelejä ihan tarpeeksi pelanneena minun on täysin mahdotonta ymmärtää miten kukaan voisi kutsua GW:tä "paljon komeammaksi". Tylsää designia ja väritöntä toteutusta kaikin puolin. Hyvä jos AoC, jota kehutaan niin kovin hemmetin komeaksi, päihittää WoW:n näyttävyydessä. Mutta näinhän se kai nykyään menee, että polygon count > all, vai mitä?
lainaa
jarcco

12.08.2008 klo 16.48

Rams kirjoitti:
kaktuz kirjoitti:
miten noin ruma peli voi kyykyttää tehokkaankin näyttiksen? wowia paljon komeampi guild wars toimi mainiosti 5v vanhalla koneellani täys asetuksilla ja siinäkin oli vielä dynaamiset varjot


Tässä taas lausunto jota on pakko kummastella. Molempia pelejä ihan tarpeeksi pelanneena minun on täysin mahdotonta ymmärtää miten kukaan voisi kutsua GW:tä "paljon komeammaksi". Tylsää designia ja väritöntä toteutusta kaikin puolin. Hyvä jos AoC, jota kehutaan niin kovin hemmetin komeaksi, päihittää WoW:n näyttävyydessä. Mutta näinhän se kai nykyään menee, että polygon count > all, vai mitä?


Tässä nähdään taas se että tietyt pelaajat eivät ymmärrä wowin "sarjakuvamaisuutta" vaan etsitään sitä mikä näyttää aidolta. AoC pääsee tässä lähelle, mutta sisältö taas kärsii. Tykkään itse paljon wowista senkin takia että on tuon näköinen eikä mikään realistinen.
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova