THQ ei luota enää vanhaan kaavaan
THQ:n toimitusjohtaja Brian Ferrell kokee pelialan olevan murroksessa. Siinä missä pelien kehitystyö perustui aiemmin lähinnä yritysten sisällä kehitettyihin sykleihin, ovat tällaiset aikamääreet nyt taakse jäänyttä elämää. Tilalle on tullut luikisia pienempiä syklejä, joita pelistudioiden on seurattava.
Seurattavista pikkusykleistä Ferrell tarjoaa esimerkeiksi käsikonsolimarkkinat, Wii-kehityksen ja Xbox 360:n ja PlayStation 3:n välillä jatkuvan taistelun. Enää ei riitä, että jatko-osia ja alkuperäisiä pelejä tehdään tietyin väliajoin, nyt niiden julkaisujärjestys ja kehitysympäristö on suunniteltava alusta lähtien markkinoiden muutoksen mukaan tarkkaan valituille alustoille.
Ferrellin teoriaa tukevat etenkin Wiin ja tehokonsolien välinen ero, joka antaa viitteitä siitä, etteivät laitevalmistajat enää vedä kehityksen köyttä samaan suuntaan vaan pyrkivät erottamaan oman tuotteensa kilpailijoista erityispiirteiden avulla.
Lähde: MTV Multiplayer
Keskustelut (1 viestiä)
Rekisteröitynyt 19.07.2007
05.08.2008 klo 23.07