Tuorein sisältö

THQ ei luota enää vanhaan kaavaan

05.08.2008 klo 18.01 | Luettu: 2831 kertaa | Teksti: Matti Lintula


THQ:n toimitusjohtaja Brian Ferrell kokee pelialan olevan murroksessa. Siinä missä pelien kehitystyö perustui aiemmin lähinnä yritysten sisällä kehitettyihin sykleihin, ovat tällaiset aikamääreet nyt taakse jäänyttä elämää. Tilalle on tullut luikisia pienempiä syklejä, joita pelistudioiden on seurattava.

Seurattavista pikkusykleistä Ferrell tarjoaa esimerkeiksi käsikonsolimarkkinat, Wii-kehityksen ja Xbox 360:n ja PlayStation 3:n välillä jatkuvan taistelun. Enää ei riitä, että jatko-osia ja alkuperäisiä pelejä tehdään tietyin väliajoin, nyt niiden julkaisujärjestys ja kehitysympäristö on suunniteltava alusta lähtien markkinoiden muutoksen mukaan tarkkaan valituille alustoille.

Ferrellin teoriaa tukevat etenkin Wiin ja tehokonsolien välinen ero, joka antaa viitteitä siitä, etteivät laitevalmistajat enää vedä kehityksen köyttä samaan suuntaan vaan pyrkivät erottamaan oman tuotteensa kilpailijoista erityispiirteiden avulla.

Lähde: MTV Multiplayer

V2.fi | Matti Lintula
< Xbox 360:lle visailu... Fatal1ty: 'Ammattipe... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (1 viestiä)

Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

05.08.2008 klo 23.07

Kyllä... kyllä.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova