Sekava tuotanto LittleBigPlanetin kompastuskivi
Nimettömänä pysyvä entinen Lionhead-ohjelmoija kauhistelee PlayStation 3:lle hartaasti odotetun LittleBigPlanetin tuotantoa. Media Moleculen toinen perustaja Alex Evan kertoi taannoin pelinkehityksessä havaituista ongelmista. "Teimme kaikki samat virheet kuin Lionhead", Evan manasi. Tämäkös herätti nykyisin Xiotex Studiosilla työskentelevän ex-Lionheadin mielenkiinnon.
LittleBigPlanetia kehitetään ohjelmistokehityksessä usein käytetyn iteratiivisen prosessin mukaisesti, mutta päämäärättömyys on muodostunut pelin tuotantoa vaivaavaksi tekijäksi. Pelin ominaisuuksia ohjelmoidana mukaan lähdekoodiin ja seuraavassa arvioinnissa nämä jälleen poistetaan, vain jotta joku voi taas pian keksiä kuinka hieno juuri poistettu ominaisuus onkaan. Pahimmillaan ohjelmoijat joutuvat tekemään saman ominaisuuden peliin useita kertoja.
Tuloksena syntyy sekavaa lähdekoodia, joka ei ole erityisen tehokasta tai helposti muokattavaa. Entinen Lionheadilainen kuitenkin luottaa Evanin kykyyn ratkaista ongelma ja tehdä LittleBigPlanetista huikea hitti vaikeasta tuotantojaksosta huolimatta. Evan itse kertoo, että Media Moleculella tehdään tällä hetkellä naurettavan pitkiä työpäiviä, jotta peli saataisiin julkaistua ajallaan.
Lähde: Xiotex Studios
Keskustelut (7 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.08.2008 klo 16.52
03.08.2008 klo 17.40
03.08.2008 klo 18.47
Whatever, vuoden peli 2008.
No mitä, mitä. Vielä noin kuukausi sitten se oli MGS4.. Sitä ennen Haze.. Eiköhän se vuoden peli-titteli mene GTA 4, Fallout 3 tai Fable 2 suuntaan.
03.08.2008 klo 19.27
03.08.2008 klo 20.03
03.08.2008 klo 22.03
03.08.2008 klo 23.39
Kaikkien aikojen ylihypetetyin peli. LBP:sta tulee tunnetun historian pahin floppi.
Nimi ja teksti ovat ristiriidassa keskenään.