Doomin tekijät kertovat peruutetusta kauhupelistään
id Softwaren johtokasvo John Carmack on yhdessä Matt Hooperin kanssa paljastanut syyt 18 kuukautta työn alla olleen Darknessin hyllyttämiseen. Pelin kehitys lopetettiin kun yhtiössä huomattiin sen olevan liian samankaltainen Doom 3:n kanssa.
Darknessin tarina kertoi lentokoneen pakkolaskussa tuntemattomalle saarelle rysähtäneestä miehestä, joka tietenkin olisi törmännyt mitä erilaisempiin hirviöihin viidakon keskellä. Säikkykohtauksiin luottava selviytymiskauhupeli nojasi pitkälti samoihin pelottelutemppuihin, joita Doom 3:ssa käytettiin.
"Darknessissa oli monia hyviä piirteitä etenkin psykologisen kauhun puolella", Hooper paljastaa, mutta toteaa tulevan Ragen vievän asiat huomattavasti pidemmälle kuin mitä puhdas selviytymiskauhu olisi lajityyppinä mahdollistanut. Carmack toteaa yhden syyn pelin peruuttamiseen olleen myös selviytymiskauhupelien huonossa myynnissä.
id Software lienee oppinut Doom 3:n virheistä, mutta luottaa silti edelleen vahvasti toiminnan nimeen. "Tahdot sanoa 'Olen voitolla' mielummin kuin 'En ole kuollut'. Lajityyppi on vain perustaltaan huomattavasti palkitsevampi", Carmack toteaa.
Lähde: Shacknews
Keskustelut (13 viestiä)
Rekisteröitynyt 22.01.2008
02.08.2008 klo 18.09
Rekisteröitynyt 25.06.2008
02.08.2008 klo 18.19
02.08.2008 klo 18.25
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
02.08.2008 klo 19.27
Rekisteröitynyt 23.07.2007
02.08.2008 klo 19.33
Samaa vähän itekkin tossa mietin
02.08.2008 klo 20.24
Ei pelkkä Darkness kuin tässä tapauksessa olisi ollut.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
02.08.2008 klo 20.41
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
02.08.2008 klo 22.24
Jarkko ja Zenrich, kyseisen pelin nimi on "The Darkness".
Ei pelkkä Darkness kuin tässä tapauksessa olisi ollut.
No juu. Seuraava pelini tulee olemaan The Doom, tai ehkä The Quake...
Rekisteröitynyt 10.04.2007
02.08.2008 klo 22.59
No, olis saattanu ollakin ihan hyvä peli. Pimeässä viidakossa örvelöiden ampumista. Ainakaan ei kentät olis niin putkimaisia. Ei ihan "niin" putkimaisia.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
03.08.2008 klo 01.30
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.08.2008 klo 01.49
Harmi. Omalla kohdallani viidakko kuulostaa huomattavasti mielenkiintoisemmalta ympäristöltä kuin loputtomat käytävät ja muutama komero.
Tai sitten kyse olisi ollut jostain putkiviidakosta, jossa viiden minuutin välein puun takaa hyppää suolestetun häränpyllyn näköinen mörkö esiin ja taas pelästytään toviksi. Rinse and repeat. Peruutetuissa isojen pelitalojen peleissä on aina se huono puoli, että ne olisivat olleet niitä talon parhaita pelejä ;)
03.08.2008 klo 13.38
Saattanut kuulla nimestään joskus
03.08.2008 klo 16.54