Tuorein sisältö

Puolet MGS4:n kehitysajasta meni PS3-opiskeluun

23.07.2008 klo 15.01 | Luettu: 9552 kertaa | Teksti: Matti Lintula


BBC:lle antamassaan haastattelussa Metal Gear Solid 4:n pääkehittäjä Hideo Kojima kertoo tiiminsä saaneen Sonylta PlayStation 3 -konsolin prototyyppejä käyttöönsä kauan ennen laitteen virallista julkaisua. Sonylle Metal Gear Solid -pelin kehitys oli riittävän tärkeä, jotta erityissopimukseen kannatti satsata.

Kojima kertookin MGS4:n tuotannon lähteneen käyntiin heti kun sarjan kolmas osa valmistui. Ensimmäiset kaksi vuotta meni miehen mukaan laitteeseen tutustumiseen sekä yrityksen ja erehdyksen kautta oppimiseen. "Jälkimmäisenä kahtena vuonna tiesimme mihin PS3 pystyy, tunsimme laitteen ominaisuudet ja osasimme hyödyntää niitä. PS3 on hirviö koneeksi. Siksi meillä kesti niin kauan saada Metal Gear Solid 4 valmiiksi", kertoo Kojima pelin nelivuotisesta tuotantoprosessista.

Lähde: Videogamer

V2.fi | Matti Lintula
< Tältä näyttää Gears ... Wiin Animal Crossing... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (10 viestiä)

Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

23.07.2008 klo 15.02

Khuul. Ja hyvää saivat aikaan.
lainaa
Baron

23.07.2008 klo 15.03

"Hirviö koneeksi"

Hyvä sanavalinta: siinä on hirviömäisen paljon voimaa tai: se on hirviömäisen vaikea ohjelmoida. Ilmeisesti molemmat pitävät paikkaansa.
lainaa
kernel32

23.07.2008 klo 15.04

On se vaa kumma miten muut ovat kehittäneet loistavia pelejä huomattavasti lyhyemmässä ajassa. Ratchet & Clank, Uncharted, Resistance, MotorStorm, Heavenly Sword, Warhawk... No pääasia on, että Kojima ja kumppanit tuntevat nyt PS3:n tekniikan.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

23.07.2008 klo 15.05

MGS4 on kyllä omaa luokkaansa näyttävyyden suhteen PS3:lla, joten sikäli on helppo uskoa, että laitteisto on ollut Kojimalla käytettävissä jo kauan ennen kuin muilla 3rd partyilla. Vastaavaa visuaalitykitystä on nähty lähinnä vain Sonyn omissa peleissä.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

23.07.2008 klo 15.06

kernel32 kirjoitti:
Ratchet & Clank, Uncharted, Resistance, MotorStorm, Heavenly Sword, Warhawk...


Nämä ovat kaikki first partyja, joten protolaitteet ovat varmasti olleet ajossa jo ennen Kojimaakin.
lainaa
Teukku

Rekisteröitynyt 04.04.2008

23.07.2008 klo 15.17

Siinähän se PS3:n ongelma onkin, kun ihan kaikilla studioilla ei ole aikaa työstää pelejä neljää vuotta, varsinkin kun puolet tuosta ajasta on 0-progress.
lainaa
H1PH0P-

Rekisteröitynyt 07.06.2008

23.07.2008 klo 15.44

Baron kirjoitti:
"Hirviö koneeksi"

Hyvä sanavalinta: siinä on hirviömäisen paljon voimaa tai: se on hirviömäisen vaikea ohjelmoida. Ilmeisesti molemmat pitävät paikkaansa.


Sama juttu tuli mieleen...
lainaa
Villapuuro

Rekisteröitynyt 02.06.2007

23.07.2008 klo 16.24

Musta vähän tuntuu, että nyt kun ollaan takuttu tää kerran läpi, niin seuraavat pelit meneekin puolella tuosta opiskeluajasta.. Ainakin saman tallin ei tartte enään tuskailla opiskelun kanssa.
lainaa
pööpöileväapina

23.07.2008 klo 17.27

samaa mieltä. Kyllä se nyt alkaa siitä menemään kun on saatu pelimoottoreita tehtyä ps3:lle valmiiksi. Toivottavasti seuraavat metalgear 5... tai minkä nimisiä seuraavat 2 mahtaa ollakkaan (jos huomasitte pelissä sen kohdan kun näytettiin kaikki nuo pelien kannet ja alhaalla luki 2 harmaata kantta jossa luki under construction tai jotai siihen viittaavaan). eli 2 ainkin jo suunnitteella.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

23.07.2008 klo 17.54

Villapuuro kirjoitti:
Musta vähän tuntuu, että nyt kun ollaan takuttu tää kerran läpi, niin seuraavat pelit meneekin puolella tuosta opiskeluajasta.. Ainakin saman tallin ei tartte enään tuskailla opiskelun kanssa.

Muistaakseni jossain oli jotain kommenttia, että MGS4:n pelimoottoria olisi aikomus käyttää myös muissa projekteissa kehityskustannusten takia. Ei mikään ihmekään, sillä kyseinen pelimoottorihan on luokkaa loistava.

pööpöileväapina kirjoitti:
samaa mieltä. Kyllä se nyt alkaa siitä menemään kun on saatu pelimoottoreita tehtyä ps3:lle valmiiksi. Toivottavasti seuraavat metalgear 5... tai minkä nimisiä seuraavat 2 mahtaa ollakkaan (jos huomasitte pelissä sen kohdan kun näytettiin kaikki nuo pelien kannet ja alhaalla luki 2 harmaata kantta jossa luki under construction tai jotai siihen viittaavaan). eli 2 ainkin jo suunnitteella.

Jatkoa on kyllä muistaakseni jo luvattu lähes varmasti, joskaan mitään ei ole vielä julkistettu/vahvistettu. En kuitenkaan menisi välttämättä sanomaan, että kaksi osaa olisi tulossa. No, PSP-MG ja PS3-MG olisi kyllä varsin todennäköistä.
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova