WipEout HD myöhästyy mystisen ongelman vuoksi
PlayStation 3:n odotettu WipEout HD myöhästyy alkuperäisestä julkaisustaan pelinkehittäjiä kohdanneen mystisen teknisen ongelman vuoksi. "Kyseessä on tietty tekninen ongelma WipEoutissa, jota emme ole pystyneet ratkaisemaan. En voi kertoa asiasta tarkemmin, mutta kyseessä on hyvin, hyvin hankala tekninen ongelma", kertoo Sonyn Euroopan johtaja David Reeves.
Reevesin mukaan peli saattaa ilmestyä vielä tämän vuoden puolella, mutta tilanteen huomioon ottaen mitään varmuutta asiasta ei ole. Kunnianhimoinen WipEout-sarjan lämmittelyversio tavoittelee teknistä ylivertaisuutta 60 ruudun sekuntivauhdilla pyörivällä 1080p-tason grafiikallaan.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (16 viestiä)
Rekisteröitynyt 15.07.2008
18.07.2008 klo 16.12
Rekisteröitynyt 09.01.2008
18.07.2008 klo 16.18
18.07.2008 klo 17.00
Ehkä ongelma on se, että PS3:n tehoilla ei saada tuota pyörimään kunnolla.
Voitit just vuoden tyhmimmän kommentin tittelin :D
Ps3 on hankala ohjelmoitava just prossunsa takia, siitä tuo johtuu. Aiheuttaa niitä yllätyksiä kun yks osa prossusta laskee fysiikkaa, toinen jotain muuta, kolmas taas ihan jotain muuta ja neljäs jotain aivan ihan muuta, en oo tuon tarkemmin selvillä siitä.
Tehojahan siinä kuitenkin on enemmän kuin pc:n core2:ssa, ja moninverroin enemmän kuin xboksin omassa.
18.07.2008 klo 17.19
18.07.2008 klo 18.10
18.07.2008 klo 18.35
Ehkä ongelma on se, että PS3:n tehoilla ei saada tuota pyörimään kunnolla.
Voitit just vuoden tyhmimmän kommentin tittelin :D
Ps3 on hankala ohjelmoitava just prossunsa takia, siitä tuo johtuu. Aiheuttaa niitä yllätyksiä kun yks osa prossusta laskee fysiikkaa, toinen jotain muuta, kolmas taas ihan jotain muuta ja neljäs jotain aivan ihan muuta, en oo tuon tarkemmin selvillä siitä.
Tehojahan siinä kuitenkin on enemmän kuin pc:n core2:ssa, ja moninverroin enemmän kuin xboksin omassa.
Mitäs jos et avaisi suutasi ollenkaan, meinaan että jos et asioista mitään tiedä, niin kuin itse omassa viestissäsi ilmoitit, niin kannattaisi olla hiljaa... Jos rivien välistä lukee ja on seurannut hypeä niin luultavasti se on se näytönohjain mikä on ongelmana + siihen vielä mukaan Coren "ihanuus", niin hyvää päivää.
18.07.2008 klo 18.38
Kyllä nuo kapistukset tarvitsevat hehkutettujen ja teoreettisten prossun tehojen lisäksi tarpeellisen määrän keskusmuistia, jota ei PS3:ssa ole tarpeellista määrää.
Ja muistiahan molemmissa laatikoissa on saman verran.
Xbox 360
512 MB GDDR3 RAM (700 MHz)
jaettu koko laitteiston kesken
PlayStation 3
256 MB XDR RAM (3.2GHz)
256 MB GDDR3 (700MHz)
Cell ja RSX pääsevät molempiin käsiksi
18.07.2008 klo 18.45
Mitäs jos et avaisi suutasi ollenkaan, meinaan että jos et asioista mitään tiedä, niin kuin itse omassa viestissäsi ilmoitit, niin kannattaisi olla hiljaa... Jos rivien välistä lukee ja on seurannut hypeä niin luultavasti se on se näytönohjain mikä on ongelmana + siihen vielä mukaan Coren "ihanuus", niin hyvää päivää.
Mitäs jos et avaisi suutasi ollenkaan, meinaan että jos et asioista mitään tiedä, niin kuin itse omassa viestissäsi ilmoitit, niin kannattaisi olla hiljaa... Jos rivien välistä lukee ja on seurannut hypeä niin luultavasti se on se näytönohjain mikä on ongelmana + siihen vielä mukaan Coren "ihanuus", niin hyvää päivää.
Myös Cell osaa piirtää grafiikkaa. Sonyllahan oli alunperin tarkoitus tuoda PS3 markkinoille kahden tai useamman Cell-prosessorin kera, jolloin grafiikan piirtäminen olisi toteutettu pelkästään Cell-prosessorien avulla. Kyseinen ratkaisu olisi kuitenkin tullut liian kalliiksi.
"The PS3 rendering architecture explained
The PPE functions as a controller for the entire system.
The SPEs function as the heavy lifters for game logic, physics, and dynamic vertex work. They also are used for some pixel work.
he RSX functions as the main pixel painter, but it is also used for static geometry.
A PS3 engine will start off with the PPE spawning off tasks to the SPEs and acting as the central control point for the engine. Static geometry is put onto the RSX. PPEs start cranking through tasks in parallel, usually setup to double buffer the data they operate on. A SPE will have its code uploaded, then it starts a DMA fetch for its initial data into to one half its local memory, and then it starts ping ponging back and forth: work through one half the local memory while the second half is being DMAed in, then swap. Ideally you have it setup so that you are effectively hiding almost all of your data loading latencies with the double buffer setup and chaining SPEs together where you do animation, deformation, physics, transformation, lighting all going on in parallel.
The heavy vertex work being done, that data is then sent off to the RSX to be rasterized along with the resident static vertex data. So in effect the PS3's Cell RSX combo is one giant unified rendering system. Depending on the nature of your game, your division of labor between the RSX and Cell will be different. It is entirely possible to do all vertex work on Cell or none. And the same for pixel painting.
Kannattaa huomioida siis varsinkin tekstin loppuosa:
SO IN EFFECT THE PS3'S CELL RSX COMBO IS ONE GIANT UNIFIED RENDERING SYSTEM. DEPENDING ON THE NATURE OF YOUR GAME, YOUR DIVISION OF LABOR BETWEEN THE RSX AND CELL WILL BE DIFFERENT. IT IS ENTIRELY POSSIBLE TO DO ALL VERTEX WORK ON CELL OR NONE. AND THE SAME FOR PIXEL PAINTING.
18.07.2008 klo 20.04
Kyllä nuo kapistukset tarvitsevat hehkutettujen ja teoreettisten prossun tehojen lisäksi tarpeellisen määrän keskusmuistia, jota ei PS3:ssa ole tarpeellista määrää.
Ja tuhannen kerran. Konsolit eivät sitä muistia tarvitse samaa määrää kuin pc:t! En usko etteikö sony olisi laittanut enemmän muistia konsoliin jos se sitä pelikäytössä oikeasti vaatisi. Se nyt ei kuitenkaa pätä huimaavissa hinnoissa ole.
18.07.2008 klo 20.12
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.07.2008 klo 03.43
19.07.2008 klo 11.52
Mikä ihmeen 1080p/60fps-fetissi(npoikanen) joillakin on :|
Kun omistaa boksin, niin tuota ei koskaan näe :(
19.07.2008 klo 11.55
Ja tuhannen kerran. Konsolit eivät sitä muistia tarvitse samaa määrää kuin pc:t! En usko etteikö sony olisi laittanut enemmän muistia konsoliin jos se sitä pelikäytössä oikeasti vaatisi. Se nyt ei kuitenkaa pätä huimaavissa hinnoissa ole.
Kuka sanoo että ei "tarvitse"? Se ei ole sama asia kuin se, että sitä ei ole, tai sitä ei tarvitse. Muistin vähyyden takiahan konsoleilla ei nähdä mitään OFP saaria.
20.07.2008 klo 14.27
Ja tuhannen kerran. Konsolit eivät sitä muistia tarvitse samaa määrää kuin pc:t! En usko etteikö sony olisi laittanut enemmän muistia konsoliin jos se sitä pelikäytössä oikeasti vaatisi. Se nyt ei kuitenkaa pätä huimaavissa hinnoissa ole.
Kuka sanoo että ei "tarvitse"? Se ei ole sama asia kuin se, että sitä ei ole, tai sitä ei tarvitse. Muistin vähyyden takiahan konsoleilla ei nähdä mitään OFP saaria.
Hmm.. taas crysistä vertaat vai :D se on tulos ps3:lle. Ps3:ssa on sentää toi 3.2gHz muisti joka jaksaa puskee dataa hippasen nopeesti. Kyse on taas koodareista. Kyllä ne alkaa tolla ps3:llakin saada kivaa jälkee ja voihan sitä laittaa 3 x ps3 hinta tietokoneeseen et pääsee pelaa crysistä :D ja vielä kaupan päälle laittaa paska vista (tuli itelläki koneen mukana :( ) Joka syö muistia kuin hevonen.
Kellään vieläkään OIKEETA tietoa mikä tossa mättäs? Yhdyn kyllä vähän tohon kuin joku sanoit, että mikä buumi kaikilla on saada sitä 1080p/60fps... 720p saadaan kyllä myös ihan näyttävää. Tuo 1080 on jo niin järkyttävä reso, että menee "turhaan" laitteen tehoa pixeleihin jota ei ees limällä erota. Mieluummin 720p ja paremmaksi graffa+fps+raunanpehmennys.
20.07.2008 klo 21.48
Koodaajilta on Battery loppu ja joutuvat TEHOa litkimään.
21.07.2008 klo 00.55