Tältä näytti Fallout 3 Microsoftin E3-tilaisuudessa
14.07.2008 klo 23.39 | Luettu: 31704 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen
Microsoft kertoi tänään, että Fallout 3:n ladattava lisäsisältö saapuu ainoastaan PC:lle ja X360:lle. Itse peliä esiteltiin alla olevien videoiden esittämällä tavalla.
Kyllä, toiminta näyttää erinomaiselta!
Mutta onko tuossa vielä tuo normaali vuoropohjainen taistelu, vai onko se vain tuollaista normiräiskintä tyylistä(ei sillä että olisi mitään väliä).
Mailma nimenomaan pitää olla tyhjänoloinen! Maahan on autio ja raunioinen.
SE se vasta luokin tunnelmaa, kun katsoo ympärilleen ja näkee kuinka autiota ja yksinäistä kaikkialla on.
Jos tämä fallout pelinä floppaa, niin ei väliä. Ostan jokatapauksessa, koska kyseessä on Post-Apocalyptic meininkiä!
Ei kovin montaa peliä ole tehty siihen tyyliin.
Kyllä pelissä näyttäisi omat hetkensä olevan. Trailerien perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä, että Fallout 1 ja 2:n tunnelmasta on turha unelmoida.
Varmaan ihan ok toimintapläjäys, joka taitaa vedota enemmän uusiin pelaajiin kuin vanhoihin Fallout veteraaneihin. Etäisesti tuli myös Bioshock mieleen ylemmästä trailerista.
Vaikka ylempi traileri saikin hieman pettymyksen heräämään odotan peliä silti ihan mielenkiinnolla. Pitää vain muistaa, että tämä on kokonaan uusi peli. Ehkäpä enemmäkin Fallouttien innoittama kuin varsinainen jatko-osa.
Ghoulien piti olla juoksukyvyttömiä :/
Ja rukoilen Jumalaa, että VATS systeemistä saa tuon hidastusefektin pois päältä.
Ja taistelu on normiräiskintää tosin sen voi pausettaa ja voi tähdätä vihollista päähän, käteen jne.
Harmi vaan että nivusiin ei voi tähdä. Mikäs sen mukavampaa FO2:ssa kuin täräyttää haulikolla vihollista kulkusille ja katsoa kun tämä kaatuu maahan kuin säkki :D
cs_bot kirjoitti: Jos tämä fallout pelinä floppaa, niin ei väliä. Ostan jokatapauksessa, koska kyseessä on Post-Apocalyptic meininkiä!
Ei kovin montaa peliä ole tehty siihen tyyliin.
Tämä kyllä totta. Itseänikin kiinnostaa suuresti kaikki tuhon jälkeiseen maailmaan sijoittuvat kertomukset (kirjat, elokuvat, pelit jne.).
En usko, että Bethesda tätä menee munaamaan, mutta todellista Falloutin jatko-osaa voi olla turha odotella. Saapi nähdä.
Lainaus:
onko tuossa vielä tuo normaali vuoropohjainen taistelu
Ei ole vuoropohjaista taistelua. Tilanteen saa pysäytettyä ja toimintoja ketjutettua, mutta vuoropohjaista taistelua ei enää nähdä. Omasta mielestäni tämä on vain hyvä asia. Vuoropohjaisuus on liian hidastempoista minulle :)
Vähän epäilen, että dialogi on Oblivionin tasolla, eli dialogia on vähän ja se on huonosti kirjoitettu. Kaikki kun pitää olla ääneen puhuttua nykyisin. Tämä jos mikä vie tilaa levyltä ja boxin DVD alkaa auttamatta jäämään liian pieneksi. Sama juttu siis heijastuu myös PC:lle. PC miehet (ja naiset) kun eivät mitään erityiskohtelua saa tämänkään pelin kohdalla :)
Duster: Tiedätkö paljonkin kirjallisuutta liittyen tähän aihepiiriin?
Pelejä ei vielä montaa monituista ole(innolla odotellaan Mad Maxia). Elokuviakaan ei montaa hyvää ole(paitsi Mad Maxit).
Omastakin mielestä ihan mukavaa että taistelu on vähän nopeatempoisempaa.
Itse Fallout 2:sta en kovin kauaa jaksanut putkeen pelata, juurikin hidastempoisen taistelun takia, vaikka muuten peli imi mukaansa niin loistavasti.
Raat0 kirjoitti: Toiminta näyttää kyllä hyvälle. Toivottavasti maailma vain ei ole ihan noin tyhjän oloinen itse pelissä.
"Mitä, eikö ydintuhon jälkeisen maailman raunioiden kuulukaan olla täynnä ihmisiä?" ;)
Eipä kyseisen demon kohtien kaiketi kuulukaan suoraan kuvata mitään kohtaa itse pelistä, ei ainakaan tarkalleen. Pelissä on tarkoitus olla myös niitä kaupunkeja ja kyliä.
Hieman samaan tapaan kuin sellaisissa vanhoissa peleissä joita joskus Fallout -nimellä kutsuttiin, jos joku on joskus vaikka pelannut...
Duster kirjoitti: Vähän epäilen, että dialogi on Oblivionin tasolla, eli dialogia on vähän ja se on huonosti kirjoitettu. Kaikki kun pitää olla ääneen puhuttua nykyisin. Tämä jos mikä vie tilaa levyltä ja boxin DVD alkaa auttamatta jäämään liian pieneksi. Sama juttu siis heijastuu myös PC:lle. PC miehet (ja naiset) kun eivät mitään erityiskohtelua saa tämänkään pelin kohdalla :)
Oletkos pelannut sellaista peliä kuin Mass Effect? :)
Anyway, kyllähän ne tekijät lupailleet ovat, että pelissä on vähemmän hahmoja ja dialogi on enemmän Falloutien tyyliin kuin vaikkapa Oblivionin. Ja kovin hankalaa sitä on olla hyvä tai paha, jos ei saa edes valita kuin "Tell me more" tai "Goodbye". Eli ainakaan minä en ihan heti tyrmäisi kunnon dialogin olemassaoloa.
Itse peli tosiaan ei välttämättä ole huikea Fallout -pelinä, mutta senhän me kuitenkin näemme vasta myöhemmin.
cs_bot kirjoitti: Mailma nimenomaan pitää olla tyhjänoloinen! Maahan on autio ja raunioinen.
SE se vasta luokin tunnelmaa, kun katsoo ympärilleen ja näkee kuinka autiota ja yksinäistä kaikkialla on.
Ydintuhotyhjyyden ja Oblivion-tyhjyyden välillä on kuitenkin selvä ero, ja videoista tuli enemmän mieleen jälkimmäinen. Hieman lisää rähjäisyyttä olisin kaivannut, mutta toisaalta pelistä varmasti löytyy myös ankeampia slummialueita, joten enpä tuomitse ihan vielä.
mIE
15.07.2008 klo 02.12
Alenpa video oli siisti, mutta tyypit menee aivan liian helposti palasiksi :F
Sen lisäksi, että mm. nuo hahmot ja aseet olivat mielikuvituksettoman näköisiä. Pelistä tosiaan myös puuttuu tilan tuntu. Ei kuulunut minkäänlaisia olennaisia ääniä, mikä kuitenkin pitäisi olla osa tuota maailmaa.
Tämän Fallout-pelit korvasivat loistavalla ambientilla. Tässä tilalle on pistetty sinänsä toimivat radiokanavat, mutta se ei riitä. Taustalla pitäisi kuulua yksinäistä ulvontaa, täysin satunnaisia ja epämääräisä huutoja, tuulen huminaa ja metallin pauketta sun muuta aution kaupungin äänimaailmassa mahdollista "toimintaa" (voiko sitä edes kutsua autioksi, jos siellä vaikkapa ghouleja esiintyy). Puhumattakaan, että radion pitäisi kaikua tilassa. Silloin tietäisin, että siellä sittenkin voi olla jotain, vaikka en sitä näkisikään.
Ja vaikka tämä demo ei näitä pyrkisikään esittämään. Tilassa silti pitäisi äänimaailmalle olennaiset äänet esiintyä, tässä tapauksessa etenkin kaikua ja sitähän emme kuulleet ollenkaan (korjaan, sen minimin).
cs_bot kirjoitti: Duster: Tiedätkö paljonkin kirjallisuutta liittyen tähän aihepiiriin?
Pelejä ei vielä montaa monituista ole(innolla odotellaan Mad Maxia). Elokuviakaan ei montaa hyvää ole(paitsi Mad Maxit).
En, valitettavasti ja sepä se ongelma juuri on. Melkein mikä tahansa roska kelpaa (esim. Resident Evil leffat) koska Post-Apocalyptic materiaalia on niin vähän. Falloutit ovat yleisesti ottaen olleet peleinä sieltä parhaimmasta päästä juuri maailmansa takia.
Kirjallisuudesta näin äkkiseltään tulee mieleen tasan yksi kirja, mutta sekään käsitellyt Maa planeetan asioita. Kirjan pointti oli, että joku kaukainen planeetta jossa oli elämää (ylläri:)) ja jossa paistoi aina aurinko (aurinkoja oli useita ja joku auringoista paistoi aina eikä koskaan ollut pimeää), mutta kerran 2000 vuodessa kaikki auringot menivät pimentoon (muistaakseni kuun taakse) ja lähes kaikki ihmiset menettivät järkensä ja alkoivat hulluna polttamaan kaiken tielleen osuvan valon toivossa, koska kukaan ei kestänyt pimeyttä ja tähtitaivasta.
zooManiac kirjoitti:
Oletkos pelannut sellaista peliä kuin Mass Effect? :)
Anyway, kyllähän ne tekijät lupailleet ovat, että pelissä on vähemmän hahmoja ja dialogi on enemmän Falloutien tyyliin kuin vaikkapa Oblivionin. Ja kovin hankalaa sitä on olla hyvä tai paha, jos ei saa edes valita kuin "Tell me more" tai "Goodbye". Eli ainakaan minä en ihan heti tyrmäisi kunnon dialogin olemassaoloa.
Itse peli tosiaan ei välttämättä ole huikea Fallout -pelinä, mutta senhän me kuitenkin näemme vasta myöhemmin.
Jep, PuuCee versio löytyy hyllystä. Mass Effect on myös hyvä esimerkki melko kehnosti kirjoitetusta pelistä. Hahmot jäävät yhdentekeviksi ja dialogi on melko karmeaa (tätä ilmeisesti tarkoititkin?). Siltikin, Mass Effect on pelinä sieltä paremmasta päästä.
Oletko lukenut Mass Effect kirjaa? Siitä saa vielä paremman kuvan, ettei Mass Effectin pääkirjoittaja todellakaan ole mikään kovinkaan hyvä kynäilemään tekstiä (kirjalla ja pelillä siis sama heppu kirjoittajana).
Juu, saa nähdä mitä Fallout 3 dialogille käy, mutta vähän pelkään, että siltä on turha mitään ihmeitä odotella. Veikkaan muutenkin, että Fallout 3:n pääpaino on enemmän taisteluissa kuin missään muussa.
ippxs
15.07.2008 klo 08.37
Aika pettymys oikeestaan noi videot... Toisaalta ehkä näissä nyt sitten on kuvattu vaan tappelua. Jäi vaan sellanen fiilis, että pelissä ei olisi muuta kuin lahtaamista... Sais tulla joku kaupunki gameplay jossa vähän näkis, et mitä voi tehä NCP:iden kanssa jne... Pakkohankintahan tuo nyt joka tapauksessa on. Fallouttiin nyt vaan kun kuuluu niin paljon muutakin kuin ghoulien lahtaamista. :)
Duster kirjoitti: Jep, PuuCee versio löytyy hyllystä. Mass Effect on myös hyvä esimerkki melko kehnosti kirjoitetusta pelistä. Hahmot jäävät yhdentekeviksi ja dialogi on melko karmeaa (tätä ilmeisesti tarkoititkin?). Siltikin, Mass Effect on pelinä sieltä paremmasta päästä.
Itse asiassa tarkoitin suoraan juuri sitä, että pelissä on tuntikaupalla sitä dialogia ääninäyteltynä ja silti niitä vaihtoehtoja.
Siinä taas, että onko hahmot ja dialogi Mass Effectissä heikkotasoista, on vika ehkä enemmänkin miehessä kuin kirjoittajassa. Tässä nimittäin kuulut lähinnä vähemmistöön. :)
Mason
15.07.2008 klo 10.22
Duster kirjoitti:
Goar kirjoitti: Sitten videota dialogista kiitos!
Vähän epäilen, että dialogi on Oblivionin tasolla, eli dialogia on vähän ja se on huonosti kirjoitettu. Kaikki kun pitää olla ääneen puhuttua nykyisin. Tämä jos mikä vie tilaa levyltä ja boxin DVD alkaa auttamatta jäämään liian pieneksi. Sama juttu siis heijastuu myös PC:lle. PC miehet (ja naiset) kun eivät mitään erityiskohtelua saa tämänkään pelin kohdalla :)
Wtf? Mass Effectissä dialogia oli paljon, se oli puhuttua, ja hyvin se dvd:lle näytti mahtuvan.
Duster kirjoitti: Jep, PuuCee versio löytyy hyllystä. Mass Effect on myös hyvä esimerkki melko kehnosti kirjoitetusta pelistä. Hahmot jäävät yhdentekeviksi ja dialogi on melko karmeaa (tätä ilmeisesti tarkoititkin?). Siltikin, Mass Effect on pelinä sieltä paremmasta päästä.
Itse asiassa tarkoitin suoraan juuri sitä, että pelissä on tuntikaupalla sitä dialogia ääninäyteltynä ja silti niitä vaihtoehtoja.
Siinä taas, että onko hahmot ja dialogi Mass Effectissä heikkotasoista, on vika ehkä enemmänkin miehessä kuin kirjoittajassa. Tässä nimittäin kuulut lähinnä vähemmistöön. :)
Dialogia kyllä piisaa, mutta jos se on tylsästi kirjoitettua ei määrä korvaa laatua.
En tiedä olenkö vähemmistöä kun olen sitä mieltä että Mass Effect on kirjoitettu huonosti, mutta en silti ole ainoa mielipiteineni. Pelissä oli esim. varmaan naurettavin "Love Story" mihin olen koskaan missään pelissä törmännyt. Jopa itse olisin osannut kirjoittaa paremman ja se on jo paljon sanottu se. Myös itse kirja oli melkoisen tylsää luettavaa.
Jos dialogia ja hahmoja vertaa esim. Neverwinter Nights 2:n sekä sen lisäosan hahmohin ja dialogiin on ero selkeä NWN2:n eduksi.
Toisaalta ei mikään ihme, että pelit ovat monesti tarinaltaan heikkoja ja huonosti kirjoitettuja (siis jos vertaa kirjoihin tai elokuviin) koska yleensä pääpaino on siinä miltä peli näyttää ja jatkuvasti pitää saada uudet pelit näyttämään paremmilta kuin aikasemmat pelit ja se vie aina vain enemmän ja enemmän aikaa. Graafinen loisto kun tuntuu olevan suurelta osin se millä pelejä myydään. Heti jos on vähänkään kehnomman näköinen peli se yleensä tyrmätään jo yhden videon perusteella surkeaksi vaikka pelistä ei tiedettäisiin oikeastaan vielä mitään muuta kuin miltä se näyttää.
Vähän epäilen, että dialogi on Oblivionin tasolla...
Wtf? Mass Effectissä dialogia oli paljon, se oli puhuttua, ja hyvin se dvd:lle näytti mahtuvan.
Mass Effect ei olekaan samalla tavalla avoin maailma kuin mitä Oblivion on ja mitä Fallout 3 tulee olemaan. Oblivionissa periaatteessa pystyi juttelemaan kaikkien non-hostile NPC hahmojen kanssa, mutta paljon niillä ei sanottavaa silti ollut. Mass Effectissä oli vain tietyt hahmot joilla oli jotain sanottavaa.
Mutta pointti ei nyt ole siinä, että höpistävää pitäisi olla tuntitolkulla tai luettavaa kirjasarjan verran, vaan että haluaisin dialogin olevan laadukkaasti ja hauskasti kirjoitettua.
Haha. Toihan näyttää aika hyvältä. Ehkä siitä tulee sittenkin ihan ok peli :)
duster_
15.07.2008 klo 11.14
@Duster & cs_bot
Jos PA kirjallisuus kiinnostaa niin kannattaa tsekata Dr. Bloodmoney, the Penultimate Truth, A Canticle for Leibowitz, I Am Legend (se leffa siitä ei seurannut kirjan tapahtumia mitenkään), On The Beach ja The Road vaikka aluksi.
Ja Fallout 3 näyttäisi olevan juuri niin generinen räiskintä kuin oletinkin sen olevan, no surprise there.
Tjaa, minulle se näytti kyllä täysin pettymykseltä. Tuntui, että ID Softwaren Rage näytti enemmän Falloutilta kuin Fallout 3.
Voi voi, miksi mennä hyvää konseptia muuttamaan liikaa, eikä voida enää pysyä isometrisessä kuvakulmassa, vuoropohjaisuudessa ja todellisessa roolipelauksessa?
Duster kirjoitti: Vähän epäilen, että dialogi on Oblivionin tasolla, eli dialogia on vähän ja se on huonosti kirjoitettu. Kaikki kun pitää olla ääneen puhuttua nykyisin. Tämä jos mikä vie tilaa levyltä ja boxin DVD alkaa auttamatta jäämään liian pieneksi. Sama juttu siis heijastuu myös PC:lle. PC miehet (ja naiset) kun eivät mitään erityiskohtelua saa tämänkään pelin kohdalla :)
...
Dialogia kyllä piisaa, mutta jos se on tylsästi kirjoitettua ei määrä korvaa laatua.
...
Mutta pointti ei nyt ole siinä, että höpistävää pitäisi olla tuntitolkulla tai luettavaa kirjasarjan verran, vaan että haluaisin dialogin olevan laadukkaasti ja hauskasti kirjoitettua.
"Anyway, kyllähän ne tekijät lupailleet ovat, että pelissä on vähemmän hahmoja ja dialogi on enemmän Falloutien tyyliin kuin vaikkapa Oblivionin. Ja kovin hankalaa sitä on olla hyvä tai paha[tätä kun on myös luonnollisesti lupailtu], jos ei saa edes valita kuin "Tell me more" tai "Goodbye". Eli ainakaan minä en ihan heti tyrmäisi kunnon dialogin olemassaoloa."
"Itse asiassa tarkoitin suoraan juuri sitä, että pelissä on tuntikaupalla sitä dialogia ääninäyteltynä ja SILTI ON NIITÄ VAIHTOEHTOJA."
Siinä oli jo melko täydelliset vastaukset aiempiin epäilyihin. :)
DVD:lle mahtuu vaikka kuinka sitä ääninäyttelemistä, jos sille on tarvetta. Hahmojakaan ei kuitenkaan ole niin paljon kuin Oblivionissa, eli niitä on ainakin helpompi yksilöistää. Oblivionissa oli myös todella paljon henkilöitä, joilla oli jotain tehtävään tai muuhun liittyvää sanottavaa. Eli toisin sanoen, jos ei enää ole niitä tuhatta hahmoa, ei ole enää pakko käyttää niitä samoja rivejä kaikille epäoleellisille hahmoille. Myös ääninäyttelijöitä on selvästi enemmän ettei joka toinen kuulosta samalta.
DVD:itä voisi varmasti myös olla useampia tarvittaessa.
Eli loppujen lopuksi, dialogi FO3:ssa voi todellakin olla kunnollista ja jopa hyvin kirjoitettua. Mutta taisinkin jo kerran sanoa, että sen näemme vasta myöhemmin. ;)
huoh... ja mä kun odotin että pääsen pelaamaan vanhaa kunnon Fallouttia :( Tai no kyllähän mä osasin odottaa että ei tästä hyvä peli tuu ku Bethesda päästettiin siihen käsiksi, näkihän sen jo että miten ne sai pilattua Elder scrollsinkin kun ne teki Oblivionin :\
Bethesdan väki kärsinee jostain aivovammasta, kun näinkin paljon piti muuttaa Falloutin pelimekaniikkaa. Kaikenkukkuraksi vielä tehdään konsolien ehdoilla.
Videot olivat kyllä aikamoisia pettymyksiä, eihän tuota enää edes falloutiksi tunnistanut juuri reaaliaikaisen taistelun ja FPS-kulman vuoksi. Toivottovasti edes muut osa-alueet on toteutettu paremmin niin tällä voisi olla vielä toivoa.
UnReal kirjoitti: Videot olivat kyllä aikamoisia pettymyksiä, eihän tuota enää edes falloutiksi tunnistanut juuri reaaliaikaisen taistelun ja FPS-kulman vuoksi.
Kun pelissä edelleen on mahdollisuus myös vuoropohjaiseen taisteluun, niin en näe hirveästi syytä valittaa. Kuvakulmasta voi olla montaa mieltä, mutta mielestäni hyviin harvaan roolipeliin tuo kuvakulma sopisi Falloutia paremmin. Tuopahan se samalla jotain tuoreutta touhuun. Ei olisi mitään järkeä lähteä tekemään kahta ekaa Falloutia uudestaan, koska siinä ei voi kuin hävitä.
-A-
15.07.2008 klo 13.05
Tunnelmaa löytyy varmasti tuostakin pelistä. Mutta eihän tuota nyt millään muotoa voi sanoa fallouttien seuraajaksi. Hyvä uusi peli Post-Apocalyptic sarjaan, jossa ei pelejä liikaa ole
krp
15.07.2008 klo 13.08
Raat0: Mahdollisuus vuoropohjaiseen taisteluun? Miten, jos saan tiedustella?
krp kirjoitti: Raat0: Mahdollisuus vuoropohjaiseen taisteluun? Miten, jos saan tiedustella?
No se ukkeli sanoo ainakin niin tuossa ylemmässä videossa, ja ennakkotiedoissakin on tällaista lupailtu. Ellei sillä sitten vain tarkoiteta tuota V.A.T.S.-systeemiä, mikä tietysti olisi pahemman luokan kusetusta.
edit: Jaahas, juuri sitä tarkoitetaan. No, toivottavasti hommassa pysyy järki mukana.
krp
15.07.2008 klo 13.16
Se ukkeli siinä videossa ei taida tietää mitä vuoropohjainen tarkoittaa, koska VATS:in lisäksi siinä ei ole mitään muita gimmickejä
krp kirjoitti: Raat0: Mahdollisuus vuoropohjaiseen taisteluun? Miten, jos saan tiedustella?
No se ukkeli sanoo ainakin niin tuossa ylemmässä videossa, ja ennakkotiedoissakin on tällaista lupailtu. Ellei sillä sitten vain tarkoiteta tuota V.A.T.S.-systeemiä, mikä tietysti olisi pahemman luokan kusetusta.
Ei peliin käsittääkseni koskaan mitään vuoropohjaisuutta ole lupailtu. Taistelun voi pysäyttää ja tauon aikana voit ketjuttaa haluamasi toimintoja, mutta vuoropohjaisuutta tämä ei kuitekaan tarkoita.
Trailerissa tuo VATS tuntui kyllä todella turhalta. Toivottavasti siitä on jotain hyötyä pelissä.
ps3
15.07.2008 klo 15.39
Huoh, kaikki pelit ne pilataan kun pitää saada ne myös konsoleille...
Duster kirjoitti: Ei peliin käsittääkseni koskaan mitään vuoropohjaisuutta ole lupailtu. Taistelun voi pysäyttää ja tauon aikana voit ketjuttaa haluamasi toimintoja, mutta vuoropohjaisuutta tämä ei kuitekaan tarkoita.
Aika varma olen, että jossakin noin vuoden takaisessa ennakkojutussa kerrottiin, miten pelaaja voi valita joko alkuperäisten Falloutien tyylisen vuoropohjaisen taistelun tai vaihtoehtoisesti reaaliaikaisen taistelun. Aika paha tietty mennä lähdettä tähän heittämään, ja kyse saattoi toki olla siitäkin, että jutun kirjoittaja oli tulkinnut VATSin vähän väärin.
Kirjoittaja oli tulkinnut VATS:n väärin... Sitä paitsi VATS on saanut inspiraationsa Burnouteista (eikä vuoropohjaisesta taistelusta) Betsehedan mukaan.
Noi videot näytti ihan karmeilta vaikka olin jo varautunut näihin kuvakulmamuutoksiin. Näytti huonolta FPS:ltä. Ja taistelu on muka kai pelin vahvin alue kun sitä enimmäkseen näytetään...
Bioska
15.07.2008 klo 19.55
BioWare lupaili, että Mass Effect 2:ssa keskitytään nyt melkein täysin pelin sisäiseen sisältöön (dialogi, tarina, yms.). Grafiikka on toissijaista, sillä olihan Mass Effect sellaista herkkua silmille, jos sitä ajottaista tekstuurien hyppimistä ei lasketa. Vertailivat eroa hyppyyn Baldur's Gate I:n ja II:n välillä
ALS
16.07.2008 klo 23.29
Minua vituttaa ku ihmiset ei ole mihinkään tyytyväisiä. Pelatkaa niitä ensimmäisiä Falloutteja, kun olette muka niin hardcore- faneja. Itse ainakin tyytyväisenä otan vastaan kolmannen osan (toki pelaan edelleen vanhojakin, kolmosesta huolimatta)
vikke
17.07.2008 klo 02.20
Aivan hirveää katseltavaa, mutta olihan tämä odotettavissa.
Dogmeat
18.07.2008 klo 14.23
Okei, mua ottaa niin paljon päähän toi NMA-tason kitinä ihan kaikesta mistä FO3:sta voi kuvitella kitisevänsä että nyt pitää älähtää vastaan.
1. Me mennään vuodessa 2008 ja peliteollisuus kulkee aivan eri ehdoilla kuin vuonna 1997. Te ette mahda sille yhtään mitään eikä Bethesdakaan juuri mahda sille yhtään mitään kun pitää tuoda hilloa taloon. FO3:sta odotetaan aika isoa hittiä ihan aiheesta, jolloin ei voi lähteä pelleilemään menneiden talvien lumien, kuten isometrisyyden tai vuoropohjaisten taisteluiden kanssa vaikka kuinka haluaisi.
2. Noi videot esittää ainoastaan keskeneräisen pelin, ja tällaisissa näytepätkissä pelataan lähes poikkeuksetta ennalta kokonaan läpi mietitty ja laimennettu reitti, ja koko esittely on etukäteen sikariportaalta määrätty. Kun pitää tiivistää lyhyen ajan sisään ne piirteet pelistä, jotka suurinta yleisöä houkuttaa, näytetään tasan ne taistelumekanismit, grafiikan taso ja yleispelattavuus. Nyyh. Mun silmääni jo noiden perusteella FO3 on aivan ihastuttavan hyvin toteutettu visuaalisella tasolla ja kun tässä on vielä tiedossa parin kuukauden hiominen niin lopputulos tulee olemaan ihan hillitöntä koko post-apokalyptisten pelien genressä.
3. Suurin osa teistä kitisijöistä kuitenkin ostaa pelin ja näpyttelee sitä pimeässä huoneessa samalla kun masturboi itkien.
4. Te jotka pistätte kädet puuskaan ja tuhisette, menkää takaisin pelaamaan niitä AITOJA JA OIKEITA fallouttejanne ja rinkirunkatkaa keskenänne.
5. Siitä ansiosta, että Bethesda osti FO3:n lisenssin, Interplay on päässyt takaisin omille jaloilleen ja alkaa taas työstää teille niitä OIKEITA falloutteja. Kuten Fallout Onlinea.
Aivan turhaa haikailla tänä päivänä 10 vuotta vanhaan teknologiaan pohjautuvan pelimekaniikan perään, jos ei miellytä niin sitten on hyvä ja tekee itse oman täydellisen pelinsä. Mä aion ostaa FO3:n erikoisversion kaikkine oheiskrääsineen ja nauttia sen pelaamisesta täysin rinnoin.
On se kumma jos joku kuvittelee, että fanit eivät tiedä mistä valittavat. Tilanne alkaa olemaan sama, kuin jos vaikkapa seuraavasta starcraftista tehtäisiin tasoloikka tai Counter Strikestä tetris-klooni.
Lainaus:
Suurin osa teistä kitisijöistä kuitenkin ostaa pelin ja näpyttelee sitä pimeässä huoneessa samalla kun masturboi itkien.
Eipä tule ostettua ei. Bethesda on vaan niin erikoistunut muuttamaan hyvien pelisarjojen jatko-osat lastenpeleiksi.
Perkele
13.08.2008 klo 00.14
Dogmeat kirjoitti: Okei, mua ottaa niin paljon päähän toi NMA-tason kitinä ihan kaikesta mistä FO3:sta voi kuvitella kitisevänsä että nyt pitää älähtää vastaan.
1. Me mennään vuodessa 2008 ja peliteollisuus kulkee aivan eri ehdoilla kuin vuonna 1997. Te ette mahda sille yhtään mitään eikä Bethesdakaan juuri mahda sille yhtään mitään kun pitää tuoda hilloa taloon. FO3:sta odotetaan aika isoa hittiä ihan aiheesta, jolloin ei voi lähteä pelleilemään menneiden talvien lumien, kuten isometrisyyden tai vuoropohjaisten taisteluiden kanssa vaikka kuinka haluaisi.
2. Noi videot esittää ainoastaan keskeneräisen pelin, ja tällaisissa näytepätkissä pelataan lähes poikkeuksetta ennalta kokonaan läpi mietitty ja laimennettu reitti, ja koko esittely on etukäteen sikariportaalta määrätty. Kun pitää tiivistää lyhyen ajan sisään ne piirteet pelistä, jotka suurinta yleisöä houkuttaa, näytetään tasan ne taistelumekanismit, grafiikan taso ja yleispelattavuus. Nyyh. Mun silmääni jo noiden perusteella FO3 on aivan ihastuttavan hyvin toteutettu visuaalisella tasolla ja kun tässä on vielä tiedossa parin kuukauden hiominen niin lopputulos tulee olemaan ihan hillitöntä koko post-apokalyptisten pelien genressä.
3. Suurin osa teistä kitisijöistä kuitenkin ostaa pelin ja näpyttelee sitä pimeässä huoneessa samalla kun masturboi itkien.
4. Te jotka pistätte kädet puuskaan ja tuhisette, menkää takaisin pelaamaan niitä AITOJA JA OIKEITA fallouttejanne ja rinkirunkatkaa keskenänne.
5. Siitä ansiosta, että Bethesda osti FO3:n lisenssin, Interplay on päässyt takaisin omille jaloilleen ja alkaa taas työstää teille niitä OIKEITA falloutteja. Kuten Fallout Onlinea.
Aivan turhaa haikailla tänä päivänä 10 vuotta vanhaan teknologiaan pohjautuvan pelimekaniikan perään, jos ei miellytä niin sitten on hyvä ja tekee itse oman täydellisen pelinsä. Mä aion ostaa FO3:n erikoisversion kaikkine oheiskrääsineen ja nauttia sen pelaamisesta täysin rinnoin.
Ai saatana, siinä tuli omatkin ajatukset tiivistettynä. Vituttaa nää saatanan vinkujat.
Jude
05.09.2008 klo 19.46
Minua otti päähän ymös tuo valitus Mass Effectistä. Mass Effect on paras scifi roolipeli pitkään aikaan, ja ainakin omasta mielestäni dialogi on aivan helvetin taidokasta. Parasta pitkään aikaan, ellei jopa tähän asti koskaan. Ja toinen asia mikä ottaa päähän on tuo ainainen valitus kaikesta. Jos ei kelpaa niin ei tarvitse valittaa. Vähän paha se on mennä vielä sanomaan pelistä mitään, kun vasta video on nähtynä. Olen samaa mieltä Dogmeatin kanssa, aivan naurettavaa tuo valittaminen. Minäkin aion tuon pelin hankkia, ja sillä selvä. Myös se on häiritsevää, että osa pc leiriläisistä vihaa automaattisesta kaikkia pelejä jotka tulevat myös konsoleille. Mikä helvetin syy se on? Toivottavasti ihmiset ymmärtävät lopulta sen, että kaikki ei aina pyöri oman egon ympärillä, vaan on osattava ajatella laajemmin.
Keskustelut (46 viestiä)
Rekisteröitynyt 11.04.2007
15.07.2008 klo 00.05
Rekisteröitynyt 29.05.2007
15.07.2008 klo 00.22
Mutta onko tuossa vielä tuo normaali vuoropohjainen taistelu, vai onko se vain tuollaista normiräiskintä tyylistä(ei sillä että olisi mitään väliä).
Mailma nimenomaan pitää olla tyhjänoloinen! Maahan on autio ja raunioinen.
SE se vasta luokin tunnelmaa, kun katsoo ympärilleen ja näkee kuinka autiota ja yksinäistä kaikkialla on.
Jos tämä fallout pelinä floppaa, niin ei väliä. Ostan jokatapauksessa, koska kyseessä on Post-Apocalyptic meininkiä!
Ei kovin montaa peliä ole tehty siihen tyyliin.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
15.07.2008 klo 00.26
Varmaan ihan ok toimintapläjäys, joka taitaa vedota enemmän uusiin pelaajiin kuin vanhoihin Fallout veteraaneihin. Etäisesti tuli myös Bioshock mieleen ylemmästä trailerista.
Vaikka ylempi traileri saikin hieman pettymyksen heräämään odotan peliä silti ihan mielenkiinnolla. Pitää vain muistaa, että tämä on kokonaan uusi peli. Ehkäpä enemmäkin Fallouttien innoittama kuin varsinainen jatko-osa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
15.07.2008 klo 00.29
Ja rukoilen Jumalaa, että VATS systeemistä saa tuon hidastusefektin pois päältä.
Ja taistelu on normiräiskintää tosin sen voi pausettaa ja voi tähdätä vihollista päähän, käteen jne.
Harmi vaan että nivusiin ei voi tähdä. Mikäs sen mukavampaa FO2:ssa kuin täräyttää haulikolla vihollista kulkusille ja katsoa kun tämä kaatuu maahan kuin säkki :D
Sitten videota dialogista kiitos!
Rekisteröitynyt 03.01.2008
15.07.2008 klo 00.30
Jos tämä fallout pelinä floppaa, niin ei väliä. Ostan jokatapauksessa, koska kyseessä on Post-Apocalyptic meininkiä!
Ei kovin montaa peliä ole tehty siihen tyyliin.
Tämä kyllä totta. Itseänikin kiinnostaa suuresti kaikki tuhon jälkeiseen maailmaan sijoittuvat kertomukset (kirjat, elokuvat, pelit jne.).
En usko, että Bethesda tätä menee munaamaan, mutta todellista Falloutin jatko-osaa voi olla turha odotella. Saapi nähdä.
onko tuossa vielä tuo normaali vuoropohjainen taistelu
Ei ole vuoropohjaista taistelua. Tilanteen saa pysäytettyä ja toimintoja ketjutettua, mutta vuoropohjaista taistelua ei enää nähdä. Omasta mielestäni tämä on vain hyvä asia. Vuoropohjaisuus on liian hidastempoista minulle :)
Rekisteröitynyt 03.01.2008
15.07.2008 klo 00.32
Sitten videota dialogista kiitos!
Vähän epäilen, että dialogi on Oblivionin tasolla, eli dialogia on vähän ja se on huonosti kirjoitettu. Kaikki kun pitää olla ääneen puhuttua nykyisin. Tämä jos mikä vie tilaa levyltä ja boxin DVD alkaa auttamatta jäämään liian pieneksi. Sama juttu siis heijastuu myös PC:lle. PC miehet (ja naiset) kun eivät mitään erityiskohtelua saa tämänkään pelin kohdalla :)
Rekisteröitynyt 29.05.2007
15.07.2008 klo 00.43
Pelejä ei vielä montaa monituista ole(innolla odotellaan Mad Maxia). Elokuviakaan ei montaa hyvää ole(paitsi Mad Maxit).
Omastakin mielestä ihan mukavaa että taistelu on vähän nopeatempoisempaa.
Itse Fallout 2:sta en kovin kauaa jaksanut putkeen pelata, juurikin hidastempoisen taistelun takia, vaikka muuten peli imi mukaansa niin loistavasti.
Rekisteröitynyt 28.12.2007
15.07.2008 klo 00.45
Toiminta näyttää kyllä hyvälle. Toivottavasti maailma vain ei ole ihan noin tyhjän oloinen itse pelissä.
"Mitä, eikö ydintuhon jälkeisen maailman raunioiden kuulukaan olla täynnä ihmisiä?" ;)
Eipä kyseisen demon kohtien kaiketi kuulukaan suoraan kuvata mitään kohtaa itse pelistä, ei ainakaan tarkalleen. Pelissä on tarkoitus olla myös niitä kaupunkeja ja kyliä.
Hieman samaan tapaan kuin sellaisissa vanhoissa peleissä joita joskus Fallout -nimellä kutsuttiin, jos joku on joskus vaikka pelannut...
Vähän epäilen, että dialogi on Oblivionin tasolla, eli dialogia on vähän ja se on huonosti kirjoitettu. Kaikki kun pitää olla ääneen puhuttua nykyisin. Tämä jos mikä vie tilaa levyltä ja boxin DVD alkaa auttamatta jäämään liian pieneksi. Sama juttu siis heijastuu myös PC:lle. PC miehet (ja naiset) kun eivät mitään erityiskohtelua saa tämänkään pelin kohdalla :)
Oletkos pelannut sellaista peliä kuin Mass Effect? :)
Anyway, kyllähän ne tekijät lupailleet ovat, että pelissä on vähemmän hahmoja ja dialogi on enemmän Falloutien tyyliin kuin vaikkapa Oblivionin. Ja kovin hankalaa sitä on olla hyvä tai paha, jos ei saa edes valita kuin "Tell me more" tai "Goodbye". Eli ainakaan minä en ihan heti tyrmäisi kunnon dialogin olemassaoloa.
Itse peli tosiaan ei välttämättä ole huikea Fallout -pelinä, mutta senhän me kuitenkin näemme vasta myöhemmin.
Rekisteröitynyt 01.07.2008
15.07.2008 klo 00.56
Rekisteröitynyt 10.04.2007
15.07.2008 klo 01.29
Rekisteröitynyt 22.01.2008
15.07.2008 klo 02.09
Rekisteröitynyt 11.04.2007
15.07.2008 klo 02.09
Mailma nimenomaan pitää olla tyhjänoloinen! Maahan on autio ja raunioinen.
SE se vasta luokin tunnelmaa, kun katsoo ympärilleen ja näkee kuinka autiota ja yksinäistä kaikkialla on.
Ydintuhotyhjyyden ja Oblivion-tyhjyyden välillä on kuitenkin selvä ero, ja videoista tuli enemmän mieleen jälkimmäinen. Hieman lisää rähjäisyyttä olisin kaivannut, mutta toisaalta pelistä varmasti löytyy myös ankeampia slummialueita, joten enpä tuomitse ihan vielä.
15.07.2008 klo 02.12
Rekisteröitynyt 10.08.2007
15.07.2008 klo 02.55
Tämän Fallout-pelit korvasivat loistavalla ambientilla. Tässä tilalle on pistetty sinänsä toimivat radiokanavat, mutta se ei riitä. Taustalla pitäisi kuulua yksinäistä ulvontaa, täysin satunnaisia ja epämääräisä huutoja, tuulen huminaa ja metallin pauketta sun muuta aution kaupungin äänimaailmassa mahdollista "toimintaa" (voiko sitä edes kutsua autioksi, jos siellä vaikkapa ghouleja esiintyy). Puhumattakaan, että radion pitäisi kaikua tilassa. Silloin tietäisin, että siellä sittenkin voi olla jotain, vaikka en sitä näkisikään.
Ja vaikka tämä demo ei näitä pyrkisikään esittämään. Tilassa silti pitäisi äänimaailmalle olennaiset äänet esiintyä, tässä tapauksessa etenkin kaikua ja sitähän emme kuulleet ollenkaan (korjaan, sen minimin).
Rekisteröitynyt 31.12.2007
15.07.2008 klo 04.39
15.07.2008 klo 08.08
Rekisteröitynyt 03.01.2008
15.07.2008 klo 08.33
Duster: Tiedätkö paljonkin kirjallisuutta liittyen tähän aihepiiriin?
Pelejä ei vielä montaa monituista ole(innolla odotellaan Mad Maxia). Elokuviakaan ei montaa hyvää ole(paitsi Mad Maxit).
En, valitettavasti ja sepä se ongelma juuri on. Melkein mikä tahansa roska kelpaa (esim. Resident Evil leffat) koska Post-Apocalyptic materiaalia on niin vähän. Falloutit ovat yleisesti ottaen olleet peleinä sieltä parhaimmasta päästä juuri maailmansa takia.
Kirjallisuudesta näin äkkiseltään tulee mieleen tasan yksi kirja, mutta sekään käsitellyt Maa planeetan asioita. Kirjan pointti oli, että joku kaukainen planeetta jossa oli elämää (ylläri:)) ja jossa paistoi aina aurinko (aurinkoja oli useita ja joku auringoista paistoi aina eikä koskaan ollut pimeää), mutta kerran 2000 vuodessa kaikki auringot menivät pimentoon (muistaakseni kuun taakse) ja lähes kaikki ihmiset menettivät järkensä ja alkoivat hulluna polttamaan kaiken tielleen osuvan valon toivossa, koska kukaan ei kestänyt pimeyttä ja tähtitaivasta.
Oletkos pelannut sellaista peliä kuin Mass Effect? :)
Anyway, kyllähän ne tekijät lupailleet ovat, että pelissä on vähemmän hahmoja ja dialogi on enemmän Falloutien tyyliin kuin vaikkapa Oblivionin. Ja kovin hankalaa sitä on olla hyvä tai paha, jos ei saa edes valita kuin "Tell me more" tai "Goodbye". Eli ainakaan minä en ihan heti tyrmäisi kunnon dialogin olemassaoloa.
Itse peli tosiaan ei välttämättä ole huikea Fallout -pelinä, mutta senhän me kuitenkin näemme vasta myöhemmin.
Jep, PuuCee versio löytyy hyllystä. Mass Effect on myös hyvä esimerkki melko kehnosti kirjoitetusta pelistä. Hahmot jäävät yhdentekeviksi ja dialogi on melko karmeaa (tätä ilmeisesti tarkoititkin?). Siltikin, Mass Effect on pelinä sieltä paremmasta päästä.
Oletko lukenut Mass Effect kirjaa? Siitä saa vielä paremman kuvan, ettei Mass Effectin pääkirjoittaja todellakaan ole mikään kovinkaan hyvä kynäilemään tekstiä (kirjalla ja pelillä siis sama heppu kirjoittajana).
Juu, saa nähdä mitä Fallout 3 dialogille käy, mutta vähän pelkään, että siltä on turha mitään ihmeitä odotella. Veikkaan muutenkin, että Fallout 3:n pääpaino on enemmän taisteluissa kuin missään muussa.
15.07.2008 klo 08.37
Rekisteröitynyt 28.12.2007
15.07.2008 klo 10.03
Jep, PuuCee versio löytyy hyllystä. Mass Effect on myös hyvä esimerkki melko kehnosti kirjoitetusta pelistä. Hahmot jäävät yhdentekeviksi ja dialogi on melko karmeaa (tätä ilmeisesti tarkoititkin?). Siltikin, Mass Effect on pelinä sieltä paremmasta päästä.
Itse asiassa tarkoitin suoraan juuri sitä, että pelissä on tuntikaupalla sitä dialogia ääninäyteltynä ja silti niitä vaihtoehtoja.
Siinä taas, että onko hahmot ja dialogi Mass Effectissä heikkotasoista, on vika ehkä enemmänkin miehessä kuin kirjoittajassa. Tässä nimittäin kuulut lähinnä vähemmistöön. :)
15.07.2008 klo 10.22
Sitten videota dialogista kiitos!
Vähän epäilen, että dialogi on Oblivionin tasolla, eli dialogia on vähän ja se on huonosti kirjoitettu. Kaikki kun pitää olla ääneen puhuttua nykyisin. Tämä jos mikä vie tilaa levyltä ja boxin DVD alkaa auttamatta jäämään liian pieneksi. Sama juttu siis heijastuu myös PC:lle. PC miehet (ja naiset) kun eivät mitään erityiskohtelua saa tämänkään pelin kohdalla :)
Wtf? Mass Effectissä dialogia oli paljon, se oli puhuttua, ja hyvin se dvd:lle näytti mahtuvan.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
15.07.2008 klo 10.28
Jep, PuuCee versio löytyy hyllystä. Mass Effect on myös hyvä esimerkki melko kehnosti kirjoitetusta pelistä. Hahmot jäävät yhdentekeviksi ja dialogi on melko karmeaa (tätä ilmeisesti tarkoititkin?). Siltikin, Mass Effect on pelinä sieltä paremmasta päästä.
Itse asiassa tarkoitin suoraan juuri sitä, että pelissä on tuntikaupalla sitä dialogia ääninäyteltynä ja silti niitä vaihtoehtoja.
Siinä taas, että onko hahmot ja dialogi Mass Effectissä heikkotasoista, on vika ehkä enemmänkin miehessä kuin kirjoittajassa. Tässä nimittäin kuulut lähinnä vähemmistöön. :)
Dialogia kyllä piisaa, mutta jos se on tylsästi kirjoitettua ei määrä korvaa laatua.
En tiedä olenkö vähemmistöä kun olen sitä mieltä että Mass Effect on kirjoitettu huonosti, mutta en silti ole ainoa mielipiteineni. Pelissä oli esim. varmaan naurettavin "Love Story" mihin olen koskaan missään pelissä törmännyt. Jopa itse olisin osannut kirjoittaa paremman ja se on jo paljon sanottu se. Myös itse kirja oli melkoisen tylsää luettavaa.
Jos dialogia ja hahmoja vertaa esim. Neverwinter Nights 2:n sekä sen lisäosan hahmohin ja dialogiin on ero selkeä NWN2:n eduksi.
Toisaalta ei mikään ihme, että pelit ovat monesti tarinaltaan heikkoja ja huonosti kirjoitettuja (siis jos vertaa kirjoihin tai elokuviin) koska yleensä pääpaino on siinä miltä peli näyttää ja jatkuvasti pitää saada uudet pelit näyttämään paremmilta kuin aikasemmat pelit ja se vie aina vain enemmän ja enemmän aikaa. Graafinen loisto kun tuntuu olevan suurelta osin se millä pelejä myydään. Heti jos on vähänkään kehnomman näköinen peli se yleensä tyrmätään jo yhden videon perusteella surkeaksi vaikka pelistä ei tiedettäisiin oikeastaan vielä mitään muuta kuin miltä se näyttää.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
15.07.2008 klo 10.33
Sitten videota dialogista kiitos!
Vähän epäilen, että dialogi on Oblivionin tasolla...
Wtf? Mass Effectissä dialogia oli paljon, se oli puhuttua, ja hyvin se dvd:lle näytti mahtuvan.
Mass Effect ei olekaan samalla tavalla avoin maailma kuin mitä Oblivion on ja mitä Fallout 3 tulee olemaan. Oblivionissa periaatteessa pystyi juttelemaan kaikkien non-hostile NPC hahmojen kanssa, mutta paljon niillä ei sanottavaa silti ollut. Mass Effectissä oli vain tietyt hahmot joilla oli jotain sanottavaa.
Mutta pointti ei nyt ole siinä, että höpistävää pitäisi olla tuntitolkulla tai luettavaa kirjasarjan verran, vaan että haluaisin dialogin olevan laadukkaasti ja hauskasti kirjoitettua.
Rekisteröitynyt 11.10.2007
15.07.2008 klo 10.36
15.07.2008 klo 11.14
Jos PA kirjallisuus kiinnostaa niin kannattaa tsekata Dr. Bloodmoney, the Penultimate Truth, A Canticle for Leibowitz, I Am Legend (se leffa siitä ei seurannut kirjan tapahtumia mitenkään), On The Beach ja The Road vaikka aluksi.
Ja Fallout 3 näyttäisi olevan juuri niin generinen räiskintä kuin oletinkin sen olevan, no surprise there.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
15.07.2008 klo 11.23
Voi voi, miksi mennä hyvää konseptia muuttamaan liikaa, eikä voida enää pysyä isometrisessä kuvakulmassa, vuoropohjaisuudessa ja todellisessa roolipelauksessa?
Rekisteröitynyt 28.12.2007
15.07.2008 klo 11.46
Vähän epäilen, että dialogi on Oblivionin tasolla, eli dialogia on vähän ja se on huonosti kirjoitettu. Kaikki kun pitää olla ääneen puhuttua nykyisin. Tämä jos mikä vie tilaa levyltä ja boxin DVD alkaa auttamatta jäämään liian pieneksi. Sama juttu siis heijastuu myös PC:lle. PC miehet (ja naiset) kun eivät mitään erityiskohtelua saa tämänkään pelin kohdalla :)
...
Dialogia kyllä piisaa, mutta jos se on tylsästi kirjoitettua ei määrä korvaa laatua.
...
Mutta pointti ei nyt ole siinä, että höpistävää pitäisi olla tuntitolkulla tai luettavaa kirjasarjan verran, vaan että haluaisin dialogin olevan laadukkaasti ja hauskasti kirjoitettua.
"Anyway, kyllähän ne tekijät lupailleet ovat, että pelissä on vähemmän hahmoja ja dialogi on enemmän Falloutien tyyliin kuin vaikkapa Oblivionin. Ja kovin hankalaa sitä on olla hyvä tai paha[tätä kun on myös luonnollisesti lupailtu], jos ei saa edes valita kuin "Tell me more" tai "Goodbye". Eli ainakaan minä en ihan heti tyrmäisi kunnon dialogin olemassaoloa."
"Itse asiassa tarkoitin suoraan juuri sitä, että pelissä on tuntikaupalla sitä dialogia ääninäyteltynä ja SILTI ON NIITÄ VAIHTOEHTOJA."
Siinä oli jo melko täydelliset vastaukset aiempiin epäilyihin. :)
DVD:lle mahtuu vaikka kuinka sitä ääninäyttelemistä, jos sille on tarvetta. Hahmojakaan ei kuitenkaan ole niin paljon kuin Oblivionissa, eli niitä on ainakin helpompi yksilöistää. Oblivionissa oli myös todella paljon henkilöitä, joilla oli jotain tehtävään tai muuhun liittyvää sanottavaa. Eli toisin sanoen, jos ei enää ole niitä tuhatta hahmoa, ei ole enää pakko käyttää niitä samoja rivejä kaikille epäoleellisille hahmoille. Myös ääninäyttelijöitä on selvästi enemmän ettei joka toinen kuulosta samalta.
DVD:itä voisi varmasti myös olla useampia tarvittaessa.
Eli loppujen lopuksi, dialogi FO3:ssa voi todellakin olla kunnollista ja jopa hyvin kirjoitettua. Mutta taisinkin jo kerran sanoa, että sen näemme vasta myöhemmin. ;)
Rekisteröitynyt 22.01.2008
15.07.2008 klo 11.50
15.07.2008 klo 12.00
Rekisteröitynyt 11.04.2007
15.07.2008 klo 12.07
Videot olivat kyllä aikamoisia pettymyksiä, eihän tuota enää edes falloutiksi tunnistanut juuri reaaliaikaisen taistelun ja FPS-kulman vuoksi. Toivottovasti edes muut osa-alueet on toteutettu paremmin niin tällä voisi olla vielä toivoa.
Fallout 2 -->
Rekisteröitynyt 11.04.2007
15.07.2008 klo 13.01
Videot olivat kyllä aikamoisia pettymyksiä, eihän tuota enää edes falloutiksi tunnistanut juuri reaaliaikaisen taistelun ja FPS-kulman vuoksi.
Kun pelissä edelleen on mahdollisuus myös vuoropohjaiseen taisteluun, niin en näe hirveästi syytä valittaa. Kuvakulmasta voi olla montaa mieltä, mutta mielestäni hyviin harvaan roolipeliin tuo kuvakulma sopisi Falloutia paremmin. Tuopahan se samalla jotain tuoreutta touhuun. Ei olisi mitään järkeä lähteä tekemään kahta ekaa Falloutia uudestaan, koska siinä ei voi kuin hävitä.
15.07.2008 klo 13.05
15.07.2008 klo 13.08
Rekisteröitynyt 11.04.2007
15.07.2008 klo 13.11
Raat0: Mahdollisuus vuoropohjaiseen taisteluun? Miten, jos saan tiedustella?
No se ukkeli sanoo ainakin niin tuossa ylemmässä videossa, ja ennakkotiedoissakin on tällaista lupailtu. Ellei sillä sitten vain tarkoiteta tuota V.A.T.S.-systeemiä, mikä tietysti olisi pahemman luokan kusetusta.
edit: Jaahas, juuri sitä tarkoitetaan. No, toivottavasti hommassa pysyy järki mukana.
15.07.2008 klo 13.16
Rekisteröitynyt 03.01.2008
15.07.2008 klo 15.00
Raat0: Mahdollisuus vuoropohjaiseen taisteluun? Miten, jos saan tiedustella?
No se ukkeli sanoo ainakin niin tuossa ylemmässä videossa, ja ennakkotiedoissakin on tällaista lupailtu. Ellei sillä sitten vain tarkoiteta tuota V.A.T.S.-systeemiä, mikä tietysti olisi pahemman luokan kusetusta.
Ei peliin käsittääkseni koskaan mitään vuoropohjaisuutta ole lupailtu. Taistelun voi pysäyttää ja tauon aikana voit ketjuttaa haluamasi toimintoja, mutta vuoropohjaisuutta tämä ei kuitekaan tarkoita.
Trailerissa tuo VATS tuntui kyllä todella turhalta. Toivottavasti siitä on jotain hyötyä pelissä.
15.07.2008 klo 15.39
Rekisteröitynyt 11.04.2007
15.07.2008 klo 15.46
Ei peliin käsittääkseni koskaan mitään vuoropohjaisuutta ole lupailtu. Taistelun voi pysäyttää ja tauon aikana voit ketjuttaa haluamasi toimintoja, mutta vuoropohjaisuutta tämä ei kuitekaan tarkoita.
Aika varma olen, että jossakin noin vuoden takaisessa ennakkojutussa kerrottiin, miten pelaaja voi valita joko alkuperäisten Falloutien tyylisen vuoropohjaisen taistelun tai vaihtoehtoisesti reaaliaikaisen taistelun. Aika paha tietty mennä lähdettä tähän heittämään, ja kyse saattoi toki olla siitäkin, että jutun kirjoittaja oli tulkinnut VATSin vähän väärin.
Rekisteröitynyt 08.04.2007
15.07.2008 klo 19.17
Noi videot näytti ihan karmeilta vaikka olin jo varautunut näihin kuvakulmamuutoksiin. Näytti huonolta FPS:ltä. Ja taistelu on muka kai pelin vahvin alue kun sitä enimmäkseen näytetään...
15.07.2008 klo 19.55
16.07.2008 klo 23.29
17.07.2008 klo 02.20
18.07.2008 klo 14.23
1. Me mennään vuodessa 2008 ja peliteollisuus kulkee aivan eri ehdoilla kuin vuonna 1997. Te ette mahda sille yhtään mitään eikä Bethesdakaan juuri mahda sille yhtään mitään kun pitää tuoda hilloa taloon. FO3:sta odotetaan aika isoa hittiä ihan aiheesta, jolloin ei voi lähteä pelleilemään menneiden talvien lumien, kuten isometrisyyden tai vuoropohjaisten taisteluiden kanssa vaikka kuinka haluaisi.
2. Noi videot esittää ainoastaan keskeneräisen pelin, ja tällaisissa näytepätkissä pelataan lähes poikkeuksetta ennalta kokonaan läpi mietitty ja laimennettu reitti, ja koko esittely on etukäteen sikariportaalta määrätty. Kun pitää tiivistää lyhyen ajan sisään ne piirteet pelistä, jotka suurinta yleisöä houkuttaa, näytetään tasan ne taistelumekanismit, grafiikan taso ja yleispelattavuus. Nyyh. Mun silmääni jo noiden perusteella FO3 on aivan ihastuttavan hyvin toteutettu visuaalisella tasolla ja kun tässä on vielä tiedossa parin kuukauden hiominen niin lopputulos tulee olemaan ihan hillitöntä koko post-apokalyptisten pelien genressä.
3. Suurin osa teistä kitisijöistä kuitenkin ostaa pelin ja näpyttelee sitä pimeässä huoneessa samalla kun masturboi itkien.
4. Te jotka pistätte kädet puuskaan ja tuhisette, menkää takaisin pelaamaan niitä AITOJA JA OIKEITA fallouttejanne ja rinkirunkatkaa keskenänne.
5. Siitä ansiosta, että Bethesda osti FO3:n lisenssin, Interplay on päässyt takaisin omille jaloilleen ja alkaa taas työstää teille niitä OIKEITA falloutteja. Kuten Fallout Onlinea.
Aivan turhaa haikailla tänä päivänä 10 vuotta vanhaan teknologiaan pohjautuvan pelimekaniikan perään, jos ei miellytä niin sitten on hyvä ja tekee itse oman täydellisen pelinsä. Mä aion ostaa FO3:n erikoisversion kaikkine oheiskrääsineen ja nauttia sen pelaamisesta täysin rinnoin.
26.07.2008 klo 10.29
Rekisteröitynyt 11.04.2007
27.07.2008 klo 15.18
On se kumma jos joku kuvittelee, että fanit eivät tiedä mistä valittavat. Tilanne alkaa olemaan sama, kuin jos vaikkapa seuraavasta starcraftista tehtäisiin tasoloikka tai Counter Strikestä tetris-klooni.
Suurin osa teistä kitisijöistä kuitenkin ostaa pelin ja näpyttelee sitä pimeässä huoneessa samalla kun masturboi itkien.
Eipä tule ostettua ei. Bethesda on vaan niin erikoistunut muuttamaan hyvien pelisarjojen jatko-osat lastenpeleiksi.
13.08.2008 klo 00.14
Okei, mua ottaa niin paljon päähän toi NMA-tason kitinä ihan kaikesta mistä FO3:sta voi kuvitella kitisevänsä että nyt pitää älähtää vastaan.
1. Me mennään vuodessa 2008 ja peliteollisuus kulkee aivan eri ehdoilla kuin vuonna 1997. Te ette mahda sille yhtään mitään eikä Bethesdakaan juuri mahda sille yhtään mitään kun pitää tuoda hilloa taloon. FO3:sta odotetaan aika isoa hittiä ihan aiheesta, jolloin ei voi lähteä pelleilemään menneiden talvien lumien, kuten isometrisyyden tai vuoropohjaisten taisteluiden kanssa vaikka kuinka haluaisi.
2. Noi videot esittää ainoastaan keskeneräisen pelin, ja tällaisissa näytepätkissä pelataan lähes poikkeuksetta ennalta kokonaan läpi mietitty ja laimennettu reitti, ja koko esittely on etukäteen sikariportaalta määrätty. Kun pitää tiivistää lyhyen ajan sisään ne piirteet pelistä, jotka suurinta yleisöä houkuttaa, näytetään tasan ne taistelumekanismit, grafiikan taso ja yleispelattavuus. Nyyh. Mun silmääni jo noiden perusteella FO3 on aivan ihastuttavan hyvin toteutettu visuaalisella tasolla ja kun tässä on vielä tiedossa parin kuukauden hiominen niin lopputulos tulee olemaan ihan hillitöntä koko post-apokalyptisten pelien genressä.
3. Suurin osa teistä kitisijöistä kuitenkin ostaa pelin ja näpyttelee sitä pimeässä huoneessa samalla kun masturboi itkien.
4. Te jotka pistätte kädet puuskaan ja tuhisette, menkää takaisin pelaamaan niitä AITOJA JA OIKEITA fallouttejanne ja rinkirunkatkaa keskenänne.
5. Siitä ansiosta, että Bethesda osti FO3:n lisenssin, Interplay on päässyt takaisin omille jaloilleen ja alkaa taas työstää teille niitä OIKEITA falloutteja. Kuten Fallout Onlinea.
Aivan turhaa haikailla tänä päivänä 10 vuotta vanhaan teknologiaan pohjautuvan pelimekaniikan perään, jos ei miellytä niin sitten on hyvä ja tekee itse oman täydellisen pelinsä. Mä aion ostaa FO3:n erikoisversion kaikkine oheiskrääsineen ja nauttia sen pelaamisesta täysin rinnoin.
Ai saatana, siinä tuli omatkin ajatukset tiivistettynä. Vituttaa nää saatanan vinkujat.
05.09.2008 klo 19.46