Uusia Fallout 3 -kuvia ja faktoja
Xbox360fanboy raportoi Bethesdan järjestämästä kyselysessiosta, jossa paljastui muutamia uusia faktoja Fallout 3 -pelistä, kuvien kera.
- armorit ovat kahdessa osassa, pää ja vartelo
- inventaarion koko perustuu esineiden painoon
- lapsia ja juonen kannalta oleellisia hahmoja ei pysty tappamaan
- pelissä on valintoihin perustuva hyvä/paha -karmajärjestelmä
- tiettyyn ryhmään kohdistuneet rikokset ovat kaikkien ryhmän jäsenten tiedossa - koko pelimaailmassa
- NPC-hahmot liikkuvat verkoston mukaan eivätkä pisteestä toiseen kuten Oblivionissa ja Morrowindissä
- kuten Oblivionissa, pelissä on taitolista ja ne määrittelevät taisteluissa pärjäämisen
- hahmojen kasvoja voi muokata, vartaloita ei
- pelaaja voi kyyristyjä ja hiipiä
- kaikki ei-ihmiset eivät ole välttämättä vihollisia, vaan niiden kanssa voi keskustella tai niitä voi jopa palkata
Keskustelut (15 viestiä)
08.07.2008 klo 18.46
Rekisteröitynyt 24.02.2008
08.07.2008 klo 18.56
Rekisteröitynyt 03.01.2008
08.07.2008 klo 19.16
Fallout 3 on sentään SPECIAL järjestelmällä toteutettu, joka on mielestäni parhaita lvlup järjestelmiä mitä peleissä on nähty (samalla viivalla D&D järjestelmän kanssa esim. NWN pelit), joten sentään sen suhteen asiat ovat kunnossa.
En ole mikään Fallout sarjan himofani, mutta kakkosta on tullut jonkin verran tahkottua ja tunnelma on kyllä pelissä kohdallaan. Maailma on hyvin toteutettu ja uskottavan oloinen. Tämä em. seikka nimenomaan epäilyttää Fallout 3:ssa. Onnistuuko Bethesda siirtämään saman fiiliksen vielä Fallout 3:n mitä ykkösessä ja kakkosessa oli, ettei pelistä tule FallOblivion? Itse kyllä tykkään, että kuvakulma on vaihtunut isometrisestä nykyaikaisempaan eikä se peliä tule pilaamaan, mutta fiilis... miten sille käy? Ja onko tekemistä riittävästi kun maailmakaan ei ole lähellekkään Fallout sarjan muiden pelien tasolla?
lvlup = hahmonkehitys
Rekisteröitynyt 11.04.2007
08.07.2008 klo 20.02
Rekisteröitynyt 08.04.2007
08.07.2008 klo 20.24
In fact, at times it feels exactly like Oblivion in terms of mission structure and the way you navigate the world.
http://forums.n4g.com/m_178578/mpage_1/key_/tm.htm#178578
IGN AU: What did you learn from making Oblivion? What didn't work?
Pete Hines: There's no giant 'we can't ever do that again' stuff.
http://au.xbox360.ign.com/articles/886/886320p1.html
09.07.2008 klo 00.22
Mutta silti...
Pelottaa itseäkin miettiä, miten paljon tässä on Oblivionin meininkiä with guns, vaikka tossa nyt ihan hyviä pointteja olikin mainittuna (kuten karma, joka omasta mielestäni oli yks tärkee pointti aikasemmissa fallouteissa)
Varautunut olen kyllä edelleen.
09.07.2008 klo 01.00
Päivä jolloin Black Isle sulki ovensa on tietokoneroolipeleille sama asia kuin Gary Gygaxin kuolema oli Dungeons & Dragonssille.
R.I.P. Fallout
Rekisteröitynyt 28.12.2007
09.07.2008 klo 01.09
Että sellaista.
btw miten SPECIAL on, kuvailisitko lyhyesti, samanlainen kuin DND3 joka oli NWN:ssä käytössä? itse en oikein näe yhtäläisyyksiä.
ps. ihme pelle äpärä.
Eipä se Duster tainnut kyllä sanoakaan että niissä jotain yhtäläisyyksiä oli, ei ainakaan niin kuin sen itse tekstistä päätellen ymmärsit.
Jos haukkumasi herra on "ihme pelle äpärä", tai kuten annat ymmärtää, mielestäsi jonkinlainen idiootti, niin taidat kyllä olla kaikkea samaa - ja vielä vähän enemmänkin. Ja siihen vielä päälle, ainakin reilusti oudompi heppu.
Voisikohan ne asiat ehkä sanoa vähän siistimmin? Vaikka ilman sitä kun joku taas katsoo että, ahaa, taas "sarjan himofanit" sekoilee?
09.07.2008 klo 03.01
09.07.2008 klo 05.11
alkaa kyllästyttää tämmöne vitun lapsipelleily. -.- Aikuisia saa tappaa mielin määrin, mutta lapsia ei? Mitä helvettiä? 'bout jokaisen pelin mukaan, missä pystyy tappamaan ihmisiä, lapset ovat siis arvokkaampia kuin muut? hohhoijakkaa, itse ainakin halusin päästä hakkaamaan pikkutyttöjä, mutta nyt joudun tyytymään vanhoihin miehenpuolikkaisiin
09.07.2008 klo 10.22
Vartelo... nice.
Rekisteröitynyt 02.06.2008
09.07.2008 klo 10.42
Rekisteröitynyt 03.01.2008
09.07.2008 klo 11.59
Niin eli meinasit rulesettiä, niinkö? SPECIAL ei ole tuossa ollenkaan samassa muodossa kuin aiemmissa fallouteissa... *angst* *angst* *whine* *whine* *bark* *bark* *wuff* *wuff*
Hohhoijjaa en jaksa enää vaivautua. Näyttää kuitenkin osuneen arkaan paikkaan. Unohtunut ottaa päivän pillerit?
btw. et yhtään omaperäisempää nickiä jaksanut sitten keksiä?
Rekisteröitynyt 03.01.2008
09.07.2008 klo 15.34
Aww, menikö liian hankalaksi? Koita pärjätä :///:(((:
Näin...
Itse olen ainakin tyytyväinen, että pelejä yritetään kehittää eikä jumiutua 90 luvulle. Falloutit ovat vieläkin hyviä pelejä (auttamattoman vanhentuneita tosin), mutta mitä järkeä tehdä kolmas Fallout joka on identtinen Ykkösen ja Kakkosen kanssa. Ilmeisesti Fallout -uskovaiset haluavat vain grafiikkapäivityksen ja se riittää?
En väitä, että Bethesdan tekemänä Fallout 3:sta tulee taatusti hyvä, mutta ainakin he uskaltavat uudistaa sarjaa "himofanien" itkuista ja kiukutteluista huolimatta. Jää nähtäväksi onnistuvatko he siinä. Tuskin Fallout -uskovaisten mielestä ainakaan, koska he ovat jo pelin tyrmänneet täysin.
Peliä on silti turha teilata vain sen takia, että lvlup järjestelmä (kyllä oli ihan pakko) ei miellytä tai kuvakulma ei satu olemaan isometrinen.
28.07.2008 klo 20.51