UFC-tappelija uhkaa tyrmätä huonon pelinkehittäjän
THQ ja Yuke's ovat valmistelemassa uutta UFC 2009: Undisputed -tappelupeliään, eikä paineet projektin onnistumiselle ole aivan pienet. Ultimate Fighting Championshipin riveissä luita murskaava Quinton "Rampage" Jackson nimittäin on intohimoinen videopelien ystävä, eikä mies pidä siitä, että hänen harrastamasta lajistaan tehtäisiin huono peli.
THQ:lla uskotaan, että UFC-lisenssi saattaa poikia pitkäkestoisen pelisarjan. Tästä syystä tulevaan peliin on tehty täysin oma pelimoottorinsa sen sijaan, että virtuaaliset UFC-tappelijat joutuisivat mätkimään toisiaan yhtiön Smackdown! vs. Raw -pelin pohjalla.
Lähde: GWN
Keskustelut (12 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
08.07.2008 klo 13.19
Rekisteröitynyt 28.12.2007
08.07.2008 klo 13.28
Katsotaan minkälaista peliä tulee.
08.07.2008 klo 14.14
08.07.2008 klo 14.21
08.07.2008 klo 14.24
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
08.07.2008 klo 14.35
Tällä hetkellä tilanne on mielestäni (valitettavastikkin monelta kantilta, vaikka UFC toki rulaa) aika paljolti se, että UFC:llä on listoillaan valtaosa parhaista ja mielenkiintoisimmista vapaaottelijoista. Pitää toivoa, että kilpailu vähän kiristyy jossain vaiheessa. Nyt juuri näyttää siltä, että UFC:llä on ylivoimaisesti suurimmat rahapaalut heittää alan ammattilaisten suuntaan.
08.07.2008 klo 14.38
Rampage oli muuten muutama päivä sitten vielä ko. lafkan oman painoluokkansa mestari. "Harrastamasta" on siinä mielessä väärä sana, että nämä herrat ovat kyllä ihan hyvin palkattuja täysammattilaisia nyt lajin saavutettua suurta suosiota valtameren tuolla puolen.
Kiitti vitusti spoilaamisesta
08.07.2008 klo 16.29
Kovin tarkka simulointi ei ole edes mahdollista, mutta lienee mahdollista löytää joku kompromissi, joka ei ole häiritsevän simppeli ja pysyy samalla pelattavana.
Eri asia sitten onko se löydetty tähän peliin.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
08.07.2008 klo 16.30
Rampage oli muuten muutama päivä sitten vielä ko. lafkan oman painoluokkansa mestari. "Harrastamasta" on siinä mielessä väärä sana, että nämä herrat ovat kyllä ihan hyvin palkattuja täysammattilaisia nyt lajin saavutettua suurta suosiota valtameren tuolla puolen.
Kiitti vitusti spoilaamisesta
Tapahtuma käytiin jo useamman päivää sitten ja jos vetelet ympäri internettiä, päätät lukea UFC:tä ja sen nyky/entistä mestaria koskevan uutisen ja sitten vielä lueskelet siihen jengin kirjoittamia kommentteja, niin verta tulee nenästä koska lähdit sitä sieltä kaivamaan.
Tästä huolimatta sori. Spoilaantuminen ei ole kivaa.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
08.07.2008 klo 16.32
Odotan mielenkiinnolla miten ground game on totettu.
Kovin tarkka simulointi ei ole edes mahdollista, mutta lienee mahdollista löytää joku kompromissi, joka ei ole häiritsevän simppeli ja pysyy samalla pelattavana.
Eri asia sitten onko se löydetty tähän peliin.
Jo Dreamcastin UFC:ssä (tuli myös Xboxille) tässä oli onnistuttu mielestäni ihan kohtuullisesti. Käytännössä eri nappulakomboilla lähti erilaisia submission yrityksiä, ja niiden torjuminen vaati samaisen kombon painamista puolustavalta osapuolelta lyhyen ajan sisällä. Enpä tosin ko. peliä kovin kauaa ikinä pelannut, että en tiedä miten hyvin kestäisi aikaa.
09.07.2008 klo 01.04
Jo Dreamcastin UFC:ssä (tuli myös Xboxille) tässä oli onnistuttu mielestäni ihan kohtuullisesti. Käytännössä eri nappulakomboilla lähti erilaisia submission yrityksiä, ja niiden torjuminen vaati samaisen kombon painamista puolustavalta osapuolelta lyhyen ajan sisällä. Enpä tosin ko. peliä kovin kauaa ikinä pelannut, että en tiedä miten hyvin kestäisi aikaa.
Juu. Muistan vielä jotenkin miten tuo toimi. Positioita oli vain muutama (lähinnä kai guard, half guard ja mount, sidemounttia en muista koskaan nähneeni), joista sitten lähti kustakin pari submissionia alta ja päältä, joihin taas yksi sweeppi per positio/submission. Vaikka tuo voisi kuulostaa suhteellisen laajalta, niin sitä se ei ole. Lisäksi jokaisesta positiosta pystyi hyökkäämään, mikä tavallaan kuulostaa pelimekaniikan kannalta järkevältä, mutta johti järjettömiin tilanteisiin, esim. mountin alta pystyi voittamaan giljotiinilla.
Se mikä tästä systeemistä kuitenkin teki mekaanisen tuntuisen, oli se, miten ukot siirtyivät positiosta toiseen. Kun pelaaja yritti sweeppiä, äijät joko siirtyivät toiseen positioon, tai puolustuksen onnistuessa pysyivät paikallaan. Mitään välimuotoa ollut. Lukot ja kuristukset samaten joko taputtivat toisen tai eivät lähteneet ollenkaan. Ei dramaattisia viime hetken escapeja tai mitään. Kun dynaamisuus puuttui, puuttui myös iso osa koko matto-ottelusta.
Tuollainen on tietysti vaikeasti toteutettavissa jo kontrollienkin suhteen, saa nähdä mitä THQ on keksinyt.
-------
Tämä perustui lähinnä parin kolmen illan pelailuille alkoholin vaikutuksen alaisena joskus viisi vuotta sitten , että jos joku joka oikeasti osasi pelata haluaa korjata, niin siitä vaan.
12.07.2008 klo 17.55