Take-Two pohtii pelien tilausmallia
Take-Two Interactiven päämies Strauss Zelnick kertoi New Yorkissa järjestetyssä sijoittajien kokouksessa pyrkivänsä muuttamaan osan yhtiön myyntituotteista tilaustuotteiksi. Zelnick toivoo löytävänsä tavan muuttaa yhtiön huippupelit episodipohjaisiksi kassankilisyttäjiksi.
Mikäli Rockstar jatkaa Take-Twon alaisuudessa ja Zelnick saa tahtonsa läpi, saattaa seuraava Grand Theft Auto -peli ilmestyä jatkokertomuksena. Ovatko pelaajat valmiita tilanteeseen, jossa peliä tilataan kuin aikakauslehteä, numero kerrallaan?
Lähde: Next Generation
Keskustelut (5 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 18.05.2007
12.06.2008 klo 15.02
Eipä taida tosin olla ensimmäinen heppu, joka näitä pähkäilee.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
12.06.2008 klo 15.46
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
12.06.2008 klo 15.56
Rekisteröitynyt 07.06.2008
12.06.2008 klo 17.46
Rekisteröitynyt 03.01.2008
13.06.2008 klo 14.49
Ei missään nimessä mistään episode roskasta trendiä. Episodet ovat vain tekosyy tehdä pelille rahastusjatkoa mahdollisimman helpolla. Esimerkkinä Half-Life episodet. Tämä laskisi pelien laatua ja kehitystä entisestään.
Melkoisen paska esimerkki. HL2 pelit ovat tähän asti olleen todella laadukkaita ja hyviä pelejä vaikka kuinka henkilökohtainen mielipiteesi olisikin HL pelejä vastaan. Vaikka itse peleissä ei mitään vikaa olekkaan ollut silti julkaisuaikataulu on ollut liian pitkä episodien välillä, joten siinä mielessä Valve ei ole onnistunut rakentamaan HL2 pelien ympärille toimivaa episodimallia.
En oikein tiedä, jos pelejä alkaa tulemaan enemmänkin episodipohjalta, kuinka hyvä idea se sitten loppupelissä olisi. Toisaalta jos julkaisuaikataulu saataisiin pidettyä HL2 pelejä huomattavasti tiuhempana ja hinta olisi kohdallaan (max 10e/episodi) niin ehkäpä episodit toimisivat joissain pelityypeissä. Kyllä sitä mielestäni ainakin kokeilla voisi. Toisaalta taas se kyllä ärsyttää kun HL2 episoditkin jäävät aina To Be Continued... kohtaan, mutta pääosin siksi, koska seuraavaa episodia saa odotella niin kauan.