Crytek ryhtyy konsolikehittäjäksi
Crytekin liiketoiminnan johtaja Harald Seeley on vahvistanut, ettei yksikään yhtiön tulevista peleistä tule yksinoikeudella PC:lle. Tulevat projektit tulevat Seeleyn mukaan PC:n lisäksi myös konsoleille. Tulevat pelit tullaan hienosäätämään erikseen kullekin konsolille ja näiden yleisölle sopiviksi.
Crysis Warhead on kuitenkin ollut työn alla jo pidemmän aikaa, eikä uusi linjaus koske kyseistä peliä. Seeleyn mukaan Crytek päätti pitkän harkinnan jälkeen tukea PC:tä vielä yhdellä Crysis-maailmaan sijoittuvalla räiskinnällä.
Lähde: CVG
Keskustelut (20 viestiä)
09.06.2008 klo 17.17
Kuitenkin lopussa sanotaan, et Crytek päätti pitkän harkinnan jälkeen tukea PC:tä vielä yhdellä Crysis-maailmaan sijoittuvalla räiskinnällä. Eli kuitenkin lopettavat PC:n tuen kokonaan?
Rekisteröitynyt 30.06.2007
09.06.2008 klo 17.20
Eikös tässä ole pientä ristiriitaisuutta? Ensin todetaan ettei yksikään yhtiön tulevista peleistä tule yksinoikeudella PC:lle. Eli Pc:n lisäksi myös konsoleille.
Kuitenkin lopussa sanotaan, et Crytek päätti pitkän harkinnan jälkeen tukea PC:tä vielä yhdellä Crysis-maailmaan sijoittuvalla räiskinnällä. Eli kuitenkin lopettavat PC:n tuen kokonaan?
Rekisteröitynyt 22.01.2008
09.06.2008 klo 17.57
09.06.2008 klo 18.09
Rekisteröitynyt 17.10.2007
09.06.2008 klo 18.17
PC is dead.
Valve for teh win. Niin kauan kun Valve on pystyssä ja tekee PClle pelejä niin kaikki on kunnossa :P. Muutenkin kaikki tbs ja suurin osa rts:sistä tulee PClle ja saadanhan me melkeen kaikki tärkeät konsolipelitkin sitten lopulta, vaikkakin usein todella raiskattuina versioina.
Niin ja maailman tappiin asti PC tulee olemaan the alusta hieman kokemattomammille porukoille eli sille tulee sellasta vähän omaperäsempää tavaraa. Onhan sitten vielä kaikki shareware/freeware pelit ja flashit pelastamassa vaikka kaikki muu olisi alta viety.
Niin ja sellaisista peleistä jota ollaan kehitetty käsi kädessä sekä konsoleille, että PClle se PC versio on aina paras kiitos modien ja muun user-made contentin.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
09.06.2008 klo 18.20
09.06.2008 klo 18.59
09.06.2008 klo 19.25
"Tulevat pelit tullaan hienosäätämään erikseen kullekin konsolille ja näiden yleisölle sopiviksi."
Eli voitte vieläkin pelata pc:llä nykivää Crysis 2:sta medium asetuksilla. Ja mitä on tämä PC-pelaajien valittama konsolimaisuus? Kaikki siitä puhuu mutta kukaan ei tiedä mitä se tarkoittaa. Vai menikö se niin kun Oblivionin tekijä oli uskaltanut tehdä valikosta erikoisemman(taiteilijan vapaus), niin kaikki itki PC-puolella kun sitä oli niin vaikea käyttää. HehHeheeee...
09.06.2008 klo 20.29
09.06.2008 klo 20.45
Minä taas olen tulkinnut Crytekin tähänastiset sanomiset asian tiimoilta niin että kaikki Crysis pelit tullaan julkaisemaan vain ja ainoastaan PC:llä ja muut, eli ei-Crysis pelit, taas tullaan tekemään alusta alkaen PC:lle ja konsoleille.
Näin minäkin uskon sen menevän.
Rekisteröitynyt 17.10.2007
09.06.2008 klo 20.45
Ja mitä on tämä PC-pelaajien valittama konsolimaisuus? Kaikki siitä puhuu mutta kukaan ei tiedä mitä se tarkoittaa. Vai menikö se niin kun Oblivionin tekijä oli uskaltanut tehdä valikosta erikoisemman(taiteilijan vapaus), niin kaikki itki PC-puolella kun sitä oli niin vaikea käyttää. HehHeheeee...
Mitenniin kukaan ei tiedä mitä se tarkoittaa? Uskallan väittää, että lähes kaikki jotka ovat pelanneet vanhoja PC pelejä tajuavat miten se, että pelit suunnitellaan ensisijaisesti konsoleille vaikuttaa.
Esimerkiksi nostamasi Oblivion on sellainen välitapaus. Valikoista näkee ihan selvästi, että konsoleita on ajateltu, mutta on se ihan siedettävä PClläkin. Tämä siis ennenkuin sinulla on alchemy +90...
Rekisteröitynyt 03.09.2007
09.06.2008 klo 21.13
Vai menikö se niin kun Oblivionin tekijä oli uskaltanut tehdä valikosta erikoisemman(taiteilijan vapaus), niin kaikki itki PC-puolella kun sitä oli niin vaikea käyttää. HehHeheeee...
Erikoisemman? Tuo oli kyllä minulle melko uusi nimitys huonommalle. Ei sitä ollut vaikea käyttää, hyvin yksinkertainenhan se oli. Vika oli tosin juuri siinä yksinkertaisuudessa, sillä sen selaaminen oli hirveää. Fonttikoko oli selvästi konsoleille suunniteltu (eihän pientä fonttia kovin kauas näe), ja niinpä sitä joutui selaamaan aivan liian paljon (isommalla fontilla ruudulle mahtuu vähemmän tavaraa). PS3-version perusteella on tosin pakko todeta, että on se konsoleillakin hirveä. Muutenkin pakko sanoa, että peli oli melko yksinkertainen; en tosin tiedä, miten sitä pitäisi Morrowindiin verrata.
Rekisteröitynyt 10.05.2008
09.06.2008 klo 22.21
Rekisteröitynyt 09.06.2008
09.06.2008 klo 22.24
Eikös tässä ole pientä ristiriitaisuutta? Ensin todetaan ettei yksikään yhtiön tulevista peleistä tule yksinoikeudella PC:lle. Eli Pc:n lisäksi myös konsoleille.
Kuitenkin lopussa sanotaan, et Crytek päätti pitkän harkinnan jälkeen tukea PC:tä vielä yhdellä Crysis-maailmaan sijoittuvalla räiskinnällä. Eli kuitenkin lopettavat PC:n tuen kokonaan?
Lisäksi huomioon on otettava se, että PS3 on (ht)PC.
Windows != PC
Jos joku kehittää pelin Gnu/Linuxille se on PC peli. Tosin jostain syystä ne myydään Gnu/Linux peleinä. Jos joku kehittää Windows pelin se myydään PC pelinä... jaa-a mistäköhän tämäkin johtuu... x|
Onneksi Microsoft on ryhtynyt Games for Windows hankkeeseen jossa Windows pelit myydään Windows peleinä.
Rekisteröitynyt 17.03.2008
09.06.2008 klo 22.27
09.06.2008 klo 22.55
Konsolimainen käyttöliittymä on tahmainen, raskas ja hidas. Hyvä esimerkki tästä oli paljon puhuttu Assassin's Creedin "oikea" sammutus. Taisi muutama minuutti siinä mennä vain valikkoja taakse päin selatessa, lataustauoissa ja turhia animaatioita katsellessa. Noin valikoiden osalta PC-pelaaja on usein tottunut siihen, että pelin asetukset saa säädettyä niin nopeasti kuin kädet vain liikkuvat näppäimistöllä ja parhaimmillaan sama pätee peliin, ja siitä pois pääsemiseen.
Pelissä tämä taas näkyy siinä, ettei asioille voida tehdä pikanäppäimiä, vaikka näppäimistössä olisi kuinka paljon tilaa niille, vaan tietyn asian tehdäksesi sinun pitää kulkea menu-viidakon läpi, pahimmassa tapauksessa selata esim. aseita edes-takaisin yksi kerrallaan yms.
Tässä käyttöliittymän erossa on se syy, miksi eivät rts, mmorpg ja simu pelit taivu konsoleille, niiden tempoa pitäisi hidastaa yli puolella, että niitä olisi edes mahdollista pelata konsoleilla itkemättä, eikä sekään ole varmaan monen mielestä kovin hyvä vaihtoehto.
Rekisteröitynyt 17.10.2007
09.06.2008 klo 23.01
10.06.2008 klo 10.42
Kaikissa konsoleissa löytyy nykyään ne USB portit jota voi käyttää jos homma menee liian hitaaksi. Tietysti näitä ei kaikilta löydy mutta ei löytynyt GH kitaroitakaan saatika muita erikois ohjaimia.
Tietysti on aina hyvä antaa myös padi ohjattavuus valittavaksi, mutta nykyään mikään ei estä kehittäjiä pc kontrollien laittamiseen konsolilla, UT3 pleikka versio jo näin tekee.
ei siinä ole mitään muuta huomioitavaa kuin etteivät padi pelaajat ja hiiri näppis pelaajat ainakaan fps ja rts peleissä joudu vastakkain verkkopeleissä haluamattaan.
10.06.2008 klo 10.44
tietysti jos näitä hiiriä ja näppiksiä ei kaikilta löydy
Rekisteröitynyt 03.01.2008
10.06.2008 klo 12.01