Sega ei uskonut Yakuzaan - kieltäytyi pelistä kahdesti
VGC kertoo, kuinka lähellä oli, ettei Sega olisi julkaissut sittemmin pelijättiläiseksi kasvanutta Yakuza/Like a Dragon -pelisarjaa lainkaan.
Toshihiro Nagoshi muistelee, että 2000-luvun alussa Segalla oli vaikeuksia saada aikaiseksi maailmanlaajuisia hittipelejä ja tiukka suunta oli tehdä pelejä, joita voisi myydä aivan kaikille pelaajille, sukupuoleen, ikään tai sijaintiin katsomatta. Kun miekkonen sitten ehdotti Yakuza-pelin tekemistä, vastaus oli jyrkkä ei.
Nagoshi oli kuitenkin sitkeä ja kolmannella yrityksellä Sega antoi siimaa. Nyt pelisarjan pelejä on myyty yli 20 miljoonaa kappaletta.
Keskustelut (1 viestiä)
Rekisteröitynyt 18.09.2021
28.05.2024 klo 17.14 2
Ekan osan tarina alunperin oli selkeesti lopullista raaempi. Myöskin studion piti lisätä keinotekoisesti Haruka tarinaan helpottaakseen läpipääsyä.
Alkuperäisen tarinan käsikirjoittaja on kirjailija, eikä varsinaisesti ollut osa tekijätiimiä.