Resistance 2 ei lataustaukoja kaipaa
Insomniac Gamesin toimitusjohtaja Ted Price kertoo, että Resistance 2 -räiskintä pyritään saattamaan pelaajille 720p-tilassa tasaisen 30 kuvan sekuntivauhdilla rullaten. Price ei toistaiseksi suostu paljastamaan sitä, tuleeko Resistance 2 vaatimaan kiintolevyasennusta.
"Uskon, että kuluttajat pitävät PS3:n asennuksia hyvänä asiana koska ne vähentävät latausaikoja. Henkilökohtaisesti tahtoisin mieluummin kokea usean minuutin asennuksen ensimmäisellä pelikerralla ja nauttia tämän jälkeen nopeammista latausajoista jokaisella tätä seuraavalla pelikerralla", Price pohtii.
Resistance 2 onkin esimerkillinen lataustaukojen suhteen, sillä koko pelistä ei tule Pricen mukaan löytymään yhtäkään latauskuvaa vaan tekstuurit ja muut elementit ladataan lennosta pelin aikana.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (15 viestiä)
05.06.2008 klo 21.13
05.06.2008 klo 21.19
Rekisteröitynyt 03.09.2007
05.06.2008 klo 21.22
05.06.2008 klo 21.28
05.06.2008 klo 22.51
Voi herranjumala siis.
Kyseinen fps määrä on itselleni äärimmäinen minimi jota siedän.
Ensimmäinen resistance oli kyllä niin uskomatonta kuraa. Odotukset ovat kovat tälle uudelle itselläni.
05.06.2008 klo 22.52
Rekisteröitynyt 03.09.2007
05.06.2008 klo 23.11
Pyrkivät tasaiseen 30fps?
Voi herranjumala siis.
Kyseinen fps määrä on itselleni äärimmäinen minimi jota siedän.
Se on muuten konsoleilla varsin yleinen. Ennen, nyt ja tulevaisuudessa. 60 FPS on käsittääkseni enemmänkin poikkeus kuin sääntö.
05.06.2008 klo 23.25
Rekisteröitynyt 03.09.2007
05.06.2008 klo 23.35
Rekisteröitynyt 10.04.2007
06.06.2008 klo 00.03
Suunnilleen 60 FPS on käsittääkseni suurin, minkä ihmissilmä edes pystyy havaitsemaan. 30 FPS on vielä ihan pelattava, jos siihen on tottunut (tai jos peli on suunniteltu noin alhaisiin lukemiin) - kokemusta on PC-puolelta.
Tuon kuvan päivittymisen huomaaminen riippuu ihan henkilöstä. Tietääkseni normaalilla ihmisellä se on jotain 100 FPS, mutta jotkut voivat huomata sinne 120 FPS asti. Tämä siis kuvissa, jotka päivittyvät ilman motion blurria.
Niin ja itse uutinen taas sisältää käsittämätöntä hypeä, jota on jo kuunneltu sitten PS3:n markkinoille tulosta lähtien. Tuskimpa tämäkään lunastaa sitä hypeä mitä tästä on suollettu.
06.06.2008 klo 00.13
Rekisteröitynyt 26.09.2007
06.06.2008 klo 10.07
Jos nyt mietitään esim Cs:ssä 30fps on jo yleinen selitys niille 0-10 statseille."ei suju, pelaan läppärillä, fps 20-30" selitystä näkee aina silloin tällöin. Pelatessa tf2 mulla tulee jotenkin ahdistava olo kun fps laskee pahimmillaan alle 40fps ja kyllä sen eron huomaa. Toisaalta eroa lievittää varmaan jo se että kun pädillä pelataan ja ylensäkään jos peli ei ole mikään refleksipainotteinen niin fps ei tarvitse olla niin korkea .
Siinähän se ongelma on että ruudunpäivitys ei pysy tasaisena. Jos se pysyisi jatkuvasti siinä 30fps niin en usko että se niin paljon haittaisi edes pc pelaajilla, ei ainakaan minua. Mutta kun fps heitteilee siellä 20-40 (esim. Crysis minulla) niin se tekee varsinkin pc:llä pelikokemuksesta vähemmän nautittavan. Välillä pyörii hyvin ja välillä taas ei pysty pelaamaan melkein ollenkaan. Konsoleilla kun ei tuo fps niin rajusti heittele mielestäni vaan pysyy tasaisena.
06.06.2008 klo 11.20
Rekisteröitynyt 03.09.2007
06.06.2008 klo 13.58
Elokuvathan ovat 24/25fps, niin näkeekö joku häiritsevää tökkimistä?
Motion blur on aika iso apu...
06.06.2008 klo 16.21
Hype, Hype, Hype! Jaksa enään kuunnella PS3:n pelintekijöiden hehkutuksia, jotka ovat järjestäen osoittautuneet valheiksi ja pelkiksi puheiksi jostain suuresta ja mahtavasta joka tulee muuttamaan pelaamista. Ilman lataustaukoja? Uskon vasta kun näen. Haze, Lair ja kymmenet epäonnistuneet porttaukset PS3:lle ovat saaneet minut jo miettimään laitteen myymistä kunhan MGS4 on pelattu läpi...
Ei muuten ollut Haze huono! Kokeile edes yhtä ps3 peliä niin tiedät jotain.