Pelien sisäinen mainonta toimii sittenkin
Microsoftin omistama Massive Inc. on saanut positiivisia tuloksia peleihin sisäänrakennetuista mainoskampanjoista. Parhaimmat tulokset sai Major League Baseball 2K7:ssä mainoksiaan pyörittänyt Adidas. Brändille myönteisten pelaajien määrä nousi peräti 70% kampanjan tuloksena. NASCAR 08 -kilvanajossa mainostanut maailmanlaajuinen makeisyritys sai sekin yli 20% korotuksen yhtiön mainoslauseisiin luottavien pelaajien määrässä.
Tutkimuksessa mukana ollut elokuvastudio mainosti tulevan hittielokuvansa DVD-julkaisua Rainbow Six: Vegas -pelissä ja ostoaikeita omaavien pelaajien määrä kasvoi 23 prosentilla kampanjan aikana. Keskimäärin 70% pelaajista myös tunnusti, että pelien sisäinen mainonta teki pelikokemuksesta realistisemman ilman haittoja varsinaiselle pelaamiselle.
Lähde: Voodoo Extreme
Keskustelut (3 viestiä)
Rekisteröitynyt 13.08.2007
03.06.2008 klo 18.32 1
03.06.2008 klo 18.54
03.06.2008 klo 19.17