Millainen Doom 4:n tulisi olla?
GamesRadar on sanonut oman mielipiteensä siitä, mitä Doom 4:n pitäisi olla ja V2.fi:n pelitoimitus nyökyttelee karvaisia päitään.
- avoimempia, vaihtelevampia kenttiä
- äijämpiä, kekseliäämpiä aseita
- parempi tekoäly vihulaisille
- ei niin suurta painoa taskulampun valossa taistelulle
- kokenut kehittäjäjoukko, mukaanlukien John Carmack
Viimeisenä kohtana GR listaa vitsinä 'ajassa matkustavan Daikatana-miekan'. Sitä mekään emme halua.
Nyökyttelevätkö V2.fi:n lukijatkin?
Keskustelut (16 viestiä)
30.05.2008 klo 18.49
30.05.2008 klo 19.02
Kyllä, mutta ei liikaa. Menkää pelaamaan muita Doomeja jos avoimempia kenttiä haluatte.
- äijämpiä, kekseliäämpiä aseita
Miksi? Löytyyhän Doomista Big Fucking Gun, mitä muuta tarvitsee.
- parempi tekoäly vihulaisille
Samaa sanoisin GamesRadarin kirjoittajalle.
- ei niin suurta painoa taskulampun valossa taistelulle
Kylläpäs.
- kokenut kehittäjäjoukko, mukaanlukien John Carmack
Wat?
30.05.2008 klo 19.06
30.05.2008 klo 19.22
Toivoa sopii etteivät keskity tekemään pelistä "pelottavaa", vaan pirun viihdyttävän. Omasta mielestäni saisivat katsoa taaksepäin Doom 2:een ja ottaa "old-schoolimman" lähestymisen peliin. Ei mitään muka pelottavaa haamujahtia, vaan kunnon turpakäräjät helvetin joukkoja vastaan! :D
Semmoinen peli löytyy jo. Sillä on nimikon. Serious Sam.
30.05.2008 klo 19.26
Toivoa sopii etteivät keskity tekemään pelistä "pelottavaa", vaan pirun viihdyttävän. Omasta mielestäni saisivat katsoa taaksepäin Doom 2:een ja ottaa "old-schoolimman" lähestymisen peliin. Ei mitään muka pelottavaa haamujahtia, vaan kunnon turpakäräjät helvetin joukkoja vastaan! :D
Semmoinen peli löytyy jo. Sillä on nimikon. Serious Sam.
Korjaa jos olen väärässä, mutta omien tietojeni mukaan Serious Samissa ei tapeta helvetin joukkoja. En tosin ole pelannut, joten älkää heti ristiinnaulitko jos olen väärässä.
30.05.2008 klo 19.48
Rekisteröitynyt 26.06.2007
30.05.2008 klo 20.49
Toivoa sopii etteivät keskity tekemään pelistä "pelottavaa", vaan pirun viihdyttävän. Omasta mielestäni saisivat katsoa taaksepäin Doom 2:een ja ottaa "old-schoolimman" lähestymisen peliin. Ei mitään muka pelottavaa haamujahtia, vaan kunnon turpakäräjät helvetin joukkoja vastaan! :D
Semmoinen peli löytyy jo. Sillä on nimikon. Serious Sam.
Korjaa jos olen väärässä, mutta omien tietojeni mukaan Serious Samissa ei tapeta helvetin joukkoja. En tosin ole pelannut, joten älkää heti ristiinnaulitko jos olen väärässä.
30.05.2008 klo 21.01
D00M syntyi hivenen jännittävänä haulikkohippasena zombidivisioonien kanssa, joka toimi kuin rock-video. Doom 3 nousi sängystä täysin väärällä jalalla. Niin, ja Quake sukkasi myös.
Rekisteröitynyt 19.04.2007
30.05.2008 klo 21.19
Doom 3:ssa ärsytti se että joka ikinen mörkö oli scriptattu ilmestymään selän taakse kun menee waypoint X:n ohi. Pelin pääsikin helpoiten läpi siten että käveli takaperin, sillä vihollisia tuskin koskaan löytyi sieltä menosuunnasta.
Täsmälleen! Nimenomaan tämä feature latisti kaiken innostukseni peliin välittömästi, hylkäsin pelin enkä ole siihen sen koommin koskenut.
Rekisteröitynyt 13.08.2007
30.05.2008 klo 23.18
Lisäksi claustrofoobinen-juttu on aika nähty ja sen tilalle voisi tulla erillaisempaa ahtinkoa.
lisäksi ensimmäisten kenttien jälkeen D3 oli yllätyksetön kun ei pystynyt enään pelästymään siitä että ''player'' on pisteessä x = Summon monster ja tulee äänet ja punaista valoa... Tällä kertaa haluaisin tälläistä kokea ja pikku sanallinen demönstraatia:
Kävelet pitkää käytävää pitkin ja valot ovat sammuneet, erittäin harvakseltaan välkkyy valo (niin ja taskulamppua ei ole) ja ilman ääntä eteen ilmestyy zombie tjv.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
31.05.2008 klo 02.49
Jos joistakin nykyräiskinnöistä (eli Doom 2:ta uudemmista) pitäisi ottaa mallia, niin Aliens vs. Predatorin ja Painkillerin ristisiitos voisi olla aika lähellä. AvP:sta otettaisiin tempo, yleinen hektisyys ja intensiivinen tunnelma, Painkilleristä taas vihollislaumat, miljöö (vähän punasävyä ja ehkä myös AvP:tä mukaan) ja yleisesti se tekemisen meininki, joka hieman hissutteluksi menneestä - mutta sinänsä ihan kelvollisesta - Doom 3:sta puuttui. Ehkä siihen voisi lyödä vielä vähän Serious Sam -tyylistä huumoria päälle, kuten myös muutaman törkeän ison vihollisen.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
31.05.2008 klo 12.46
Mitä aseisiin tulee, niin moottorisaha ja kaksipiippuinen haulikko kun tulee Doom 4:stä löytymään niin taputan myös suuria karvaisia käsiäni yhteen.
31.05.2008 klo 13.01 1
Rekisteröitynyt 16.02.2008
01.06.2008 klo 13.12
02.06.2008 klo 06.46
28.07.2008 klo 09.30