Age of Conan menestyy ja päivittyy
Age of Conan: Hyborian Adventures -massiivimoninpeli keräsi beta-testiinsä yli miljoona innokasta pelaajaa. Kun peli vastikään ilmestyi, keräsi se ensimmäisellä viikollaan 400000 maksanutta asiakasta fantasiamaailmaansa. Pelin kehittänyt Funcom myöntää, että toistaiseksi on liian aikaista vetää johtopäätöksiä pelin menestyksestä, mutta näillä näkymin menestyneen massiivimoninpelin rajapyykiksi mainittu miljoonan käyttäjän raja rikkoutuu varsin pian.
Peli on saanut jo ensimmäisen päivityksensä, joka korjaa mm. ongelman, joka johtaa pelaajan juuttumiseen tietylle pelialueelle. Toistaiseksi on korjaamatta ainakin peliesineiden monistamisen mahdollistama bugi, mutta Funcom työskentelee ahkerasti uutukaisensa kimpussa korjatakseen käyttäjien löytämiä virheitä.
Lähde: Gizmo Republic
Keskustelut (7 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
27.05.2008 klo 13.37
3 vuoden WoW-putken jälkeen kuitenkin parasta mitä nyt on tarjoilla.
Rekisteröitynyt 10.05.2008
27.05.2008 klo 14.11
Rekisteröitynyt 09.07.2007
27.05.2008 klo 14.19
WoW has been defeated. Onkos tässä muuten kk maksu?
Luonnollisesti.
Rekisteröitynyt 11.10.2007
27.05.2008 klo 14.20
Kaupunkien ja alueiden instansseina olo ei haittaa minua ja varmasti oli pakollinen ratkaisu, muutenkin raskas peli kyseessä. Taitaisi muuten pelaajamääriä per serveri joutua rajoittamaan aivan perhanan paljon. Ihan tarpeeksi siellä tulee porukkaa vastaan nytkin kokoajan ja pvp serverilläkin riittää tekemistä. En ainakaan itse kaipaa moninkertaista määrää pelaajia tappeleen samoista kohteista, noin on ihan hyvä. Jos haluaa kaverien kanssa pelata, niin aina voi groupata tai sopia muuten se instanssi mihin menee.
Tottakai AOC:ssa on vielä pahojakin bugeja ja sisältöä ei ole mahdottomasti. Mutta WoWin jälkeen paras MMO julkaisu minun mielestäni kuitenkin. Graafisesti hieno peli. Tehtävissä on mukavia juonikuvioita, välillä löytyy muutakin kuin sen tapa 50 mobia. Muutaman kerran nauranut tosissaan npc-hahmojen jutuille tehtävissä. Tyyliltään peli on mielestäni paras MMO mitä olen testannut ... Tunnustan, olen Conan fani! ... Joten tässä on kiva seurata tosiaan kuinka hyvä tuosta lopulta tulee.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
27.05.2008 klo 14.52
Turha verrata viikon-pari vanhaa peliä pari vuotta vanhaan siinä kuinka valmis se on. :P
Tämä on mielestäni sinänsä outoa logiikkaa. Kuluttajana/pelaajana minua kiinnostaa pelissä lähinnä se, kuinka hauskaa sen pelaaminen on. AoC:n tämänhetkinen bugisuus, hidastelu ja todella kehno UI vievät peli-ilosta suuren osan, eikä pelin nuori ikä palauta siitä ilosta tippaakaan. :)
Kaupunkien ja alueiden instansseina olo ei haittaa minua ja varmasti oli pakollinen ratkaisu, muutenkin raskas peli kyseessä. Taitaisi muuten pelaajamääriä per serveri joutua rajoittamaan aivan perhanan paljon. Ihan tarpeeksi siellä tulee porukkaa vastaan nytkin kokoajan ja pvp serverilläkin riittää tekemistä. En ainakaan itse kaipaa moninkertaista määrää pelaajia tappeleen samoista kohteista, noin on ihan hyvä. Jos haluaa kaverien kanssa pelata, niin aina voi groupata tai sopia muuten se instanssi mihin menee.
Kyllä tämä esim. Guild Warsin instanceratkaisun PvE:n osalta kieltämättä voittaa, mutta samalla maailmasta katoaa tietynlainen eeppisyys ja yhtenäisen, elävän maailman tunne.
Tottakai AOC:ssa on vielä pahojakin bugeja ja sisältöä ei ole mahdottomasti. Mutta WoWin jälkeen paras MMO julkaisu minun mielestäni kuitenkin. Graafisesti hieno peli. Tehtävissä on mukavia juonikuvioita, välillä löytyy muutakin kuin sen tapa 50 mobia. Muutaman kerran nauranut tosissaan npc-hahmojen jutuille tehtävissä. Tyyliltään peli on mielestäni paras MMO mitä olen testannut ... Tunnustan, olen Conan fani! ... Joten tässä on kiva seurata tosiaan kuinka hyvä tuosta lopulta tulee.
WoW:n jälkeen ehdottomasti paras MMO launch, kyllä. Mutta ei yhtä hyvä launch, ja tästä syystä oli mielestäni virhe olla lykkäämättä julkaisua vielä jonkin verran eteenpäin. WoW:n uusin expansion on tulossa piakoin ja "ilmaisen" kuukauden päädyttyä AoC:n nykykunnossa olevalla pelillä tulee olemaan vaikeuksia pitää edes suurinta osaa pelaajistaan.
Ei kannata käsittää rutinaani väärin, sillä AoC on maistunut oikein hyvin. Olen kuitenkin MMO:den suurkuluttaja ja lähes 10 vuoden kokemus näiden launcheista on opettanut kärsivälliseksi. Tämä ei päde suurimpaan osaan pelaajista, joten pelkään pelin menestyksen ja sitä kautta tulevaisuuden puolesta. Jos rahaa ei liiku kehittäjien suuntaan, on aika todennäköisesti turha odottaa mitään järeää määrää lisäsisältöä peliin järkevässä aikataulussa, ja se on se mitä AoC eniten tällä hetkellä bugifiksien ohella tarvitsee.
Rekisteröitynyt 20.08.2007
27.05.2008 klo 21.15
Asennus epäonnistui ja tiedostoni korruptoituivat, joudun asentamaan koko pelin ja lataamaan patchit uudelleen.
Hyvää työtä, Funcom =)
28.05.2008 klo 12.37
Tämä on mielestäni sinänsä outoa logiikkaa. Kuluttajana/pelaajana minua kiinnostaa pelissä lähinnä se, kuinka hauskaa sen pelaaminen on. AoC:n tämänhetkinen bugisuus, hidastelu ja todella kehno UI vievät peli-ilosta suuren osan, eikä pelin nuori ikä palauta siitä ilosta tippaakaan. :)
Itse en näitä mainitsemiasiasi bugeja ole löytänyt sen enempää kuin muistakaan julkaisuista ja ainakin omalla koneella peli pyörii ilman hidasteluja. Jos default UI ei miellytä on jo saatavilla mm. WoW:n UI-modeja tehneiden parannuksia.
Itse en voi kuin suositella todella vahvasti