MGS 4:ssä elokuvan verran välianimaatiota
Metal Gear Solid 4 ylittää sarjan aiemmat välianimaatioiden pituusennätykset ja tarjoaa pelaajille lähes 90 minuutin mittaisia toiminnan katkaisevia juonenkuljetuksia. Pituus vastaa tavallisen elokuvan kestoa. Vielä Metal Gear Solid 2:n aikoihin tämän 45 välianimaatiominuuttia pidettiin huimana saavutuksena, mutta pelin isälle, Hideo Kojimalle tämä oli vasta alkusoittoa.
Välianimaatioiden määrää hehkuttaa uusin PSW-lehti, joka kertoo MGS4:n juonen olevan massiivinen ja vastaavan kaikkien kolmen Kummisetä-elokuvan tarinoita yhteenlaskettuna.
Päivitys: Pelissä on siis useita lähes elokuvamittaan yltäviä välianimaatioita. Välivideot voidaan ohittaa tai ne voidaan laittaa pause-tilaan, mikäli yhtämittainen animaation katselu alkaa puuduttaa.
Lähde: CVG
Keskustelut (19 viestiä)
Rekisteröitynyt 03.09.2007
23.05.2008 klo 14.13
Niin, mitähän tähän sanoisi. Ilmeisesti ne ovat ainakin laatua. Samaa asiaa ei myöskään voi jauhaa yhdessä paikassa noin pitkään, joten ehkäpä jotain toimintaakin (siis ei kuitenkaan pelattavaa toimintaa välinäytösten aikana) löytyy. Ilmeisesti voin luottaa siihen, että tarina on hyvä, ja siihen, että muutama yö saattaa venyä odotettua pidemmäksi.
En siis näe tätä negatiivisena asiana, mutta olen hyvin yllättynyt. Tunteet ovat vähän sekavia.
Rekisteröitynyt 23.07.2007
23.05.2008 klo 14.16
Rekisteröitynyt 03.01.2008
23.05.2008 klo 14.19
Yhteensä...? Käsittääkseni näitä tällaisia välinäytöksiä on useampiakin, ja yhteensä niitä joutuu katsomaan noin yhdeksän tuntia. MGS2:n pisin yksittäinen välinäytös taas taisi olla sen 45 minuuttia.
Nyt jätkä kyllä vetelee sellasta läpänderiä että kalajututkin kalpenee tuon rinnalla :)
45min yhteen välinäytökseen? Ei tasan ollu yhtäkään noin pitkää välinäytöstä MSG2:ssa. Pelaajat olisivat nukahtaneet noin pitkän välianimaation aikana :D
Ei taida edes kaikissa MSG peleissä yhteensä ollla 9h välianimaatiota. Näitä pelkkiä keskusteluja ei käsittääkseni lasketa mukaan. Siis missä Snake yleensä vain keskustelee sen korvassa olevan kommunikaatio laitteensa avulla jonkun toisen hahmon kanssa.
23.05.2008 klo 14.25
23.05.2008 klo 14.28
CVG-linkki kertoo seuraavaa: "The good news is that you can now skip or pause the scenes. Hands up though, how many of you are actually going to sit through the full 90 minutes?".
Jo aiemmissa osissa pystyi välidemot muistaakseni skippaamaan, muttei pausettamaan. Tuo pause on oikeasti hyödyllinen jos on pitkiä videoita.
Rekisteröitynyt 28.06.2007
23.05.2008 klo 14.28
Rekisteröitynyt 03.01.2008
23.05.2008 klo 14.42
Hands up though, how many of you are actually going to sit through the full 90 minutes?".
23.05.2008 klo 14.47
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
23.05.2008 klo 14.52
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
23.05.2008 klo 14.57
Ei kyllä voi ymmärtää, minulta meni jo hermot Metal Gear Solid 2:n kanssa, kun joutui niitä jumalattoman pitkiä videoita katsella ja pelaamaan ei päässyt juuri yhtään.
Pidän kyllä MGS:istä, mutta tämä on aina ollut niiden ongelma. Missä peli? Haluan pelata, en katsoa interaktiivista elokuvaa.
23.05.2008 klo 15.03
Olen laskenu siitä kun pelin läpäistyään saa pistää
demot tulemaan putkeen läpi. Taisi olla jotain viitisen tuntia demoja
Rekisteröitynyt 17.04.2008
23.05.2008 klo 15.10
Rekisteröitynyt 03.09.2007
23.05.2008 klo 15.11
Nyt jätkä kyllä vetelee sellasta läpänderiä että kalajututkin kalpenee tuon rinnalla :)
45min yhteen välinäytökseen? Ei tasan ollu yhtäkään noin pitkää välinäytöstä MSG2:ssa. Pelaajat olisivat nukahtaneet noin pitkän välianimaation aikana :D
Sitäpä minäkin hetken jouduin miettimään, että missä olisi noin paljon ollut, mutta lopussa saattoi hyvinkin olla. Siihen tulokseen minä ainakin päädyin, että enemmän kuin 45 minuuttia siinä taatusti oli yhteensä.
Näitä pelkkiä keskusteluja ei käsittääkseni lasketa mukaan. Siis missä Snake yleensä vain keskustelee sen korvassa olevan kommunikaatio laitteensa avulla jonkun toisen hahmon kanssa.
Tässä tapauksessa ilmeisesti lasketaan, ja miksipä ei. Ei niidenkään aikana voi pelata.
Japanissa ei selvästikään ole vielä ymmärretty, että juonta voi kuljettaa myös kesken pelin? ;)
Kyllä tämä minulle kelpaa (siis jos se on laatua). Sen sijaan usein pelin kesken kuljetettava tarina on minusta ollut jotenkin huonosti kerrottua, ja jos se onkin kerrottu hyvin, niin silloin se pelaaminen on ollut sitä, että voi liikkua suljetussa huoneessa kuunnellessaan muiden höpinöitä.
Pidän kyllä MGS:istä, mutta tämä on aina ollut niiden ongelma. Missä peli? Haluan pelata, en katsoa interaktiivista elokuvaa.
Onhan tässä pelikin. Ensimmäisen arvostelun kirjoittajan haastattelussa muistaakseni kävi ilmi, että välinäytöksiä on noin kolmasosa, eli pelattavaa olisi parikymmentä tuntia ja pelillä siis pituutta vajaat 30 tuntia. Se on nykymittapuulla pitkä kaikille muille peleille paitsi JRPG:ille.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
23.05.2008 klo 16.00
Niin, mitähän tähän sanoisi. Ilmeisesti ne ovat ainakin laatua.
Määrä ei tarkoita laatua, mutta kai kovimmat MGS-fanit noita katsoo kieli pitkällä.
23.05.2008 klo 17.46
23.05.2008 klo 19.46
Rekisteröitynyt 03.09.2007
23.05.2008 klo 19.59
Niin, mitähän tähän sanoisi. Ilmeisesti ne ovat ainakin laatua.
Määrä ei tarkoita laatua, mutta kai kovimmat MGS-fanit noita katsoo kieli pitkällä.
Minä en ikinä väitä määrää laaduksi, ainakaan ilman syytä. Enkä väitä nytkään.
"They can be skipped, but you'll be missing out on some of the finely crafted examples of FMV footage anywhere in gaming," the article boldly proclaims.
Rekisteröitynyt 03.09.2007
23.05.2008 klo 21.56
Ehkäpä nämä välinäytökset eivät olekaan niin pitkiä.
26.05.2008 klo 08.26
45min yhteen välinäytökseen? Ei tasan ollu yhtäkään noin pitkää välinäytöstä MSG2:ssa. Pelaajat olisivat nukahtaneet noin pitkän välianimaation aikana :D
loppu animaatio oli kyllä sen 40 min