Nokian N-Gagesta paljastui ratkaiseva vika
Kännykkäpelaajille suunnattu Nokian uusi N-Gage-pelialusta on paljastanut karumman puolensa. Pelien lataaminen N-Gagen kautta N-sarjan matkapuhelimiin toimii ilmeisen hyvin ja demoversioiden avaaminen aktivointikoodin avulla toimii kuten pitääkin. Ongelmia syntyy kun käyttäjä tahtoo vaihtaa puhelimensa uudempaan.
Kaikki pelidemot, joita puhelimeen ladataan ovat itse asiassa pelien rajoitettuja täysversioita. Peliä ostettaessa käyttäjälle lähetetään aktivointikoodi, joka kuitenkin piratismin välttämiseksi on sidottu puhelimen yksilölliseen IMEI-koodiin. Käytännössä kaikki ostetut pelit toimivat siis ainoastaan puhelimessa, johon ne on ensimmäisenä ostettu. Uuteen puhelimeen jo kertaalleen maksetut pelit on siis ostettava uudestaan.
Nokian asiakaspalvelu ei suostu asiassa auttamaan, sillä käyttäjäsopimuksen mukaan pelit siirretään puhelimesta toiseen ainoastaan kun kyseessä on viallisen puhelimen vaihto takuuajan sisällä.
Lähde: All About N-Gage
Keskustelut (6 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
22.05.2008 klo 12.32
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
22.05.2008 klo 12.43
22.05.2008 klo 12.46
Rekisteröitynyt 03.01.2008
22.05.2008 klo 13.02
Jatkuva piratismia vastaan taistelu tuntuu loputtomalta ja alkaa väsyttämään pikkuhiljaa koko aihe. Itse jätän hyllyyn sellaiset tuotteet joiden rajoitukset ärsyttävät liikaa. Koko peliteollisuus saisi muutenkin jo kokea totaalisen romahduksen. Alkaisi kaikki vain uudestaan.
Alla olevan linkin takaa löytyy mielenkiintoinen asiaa sivuava ja vähän uutta näkökulmaa aiheeseen tuova kolumni:
http://www.bit-tech.net/columns/2008/05/13/picture-perfec
Rekisteröitynyt 09.12.2007
22.05.2008 klo 13.04
Omalla kohdalla tälläiset asiat merkitsee paljon, koska jos jonkun pelin maksan, niin haluan että sen sitä voi seuraavallakin puhelimella pelata. Vai onko tarkoitus, että vanhoja puhelimia kannetaan mukana ihan vain pelikoneina?
Pitäisi tälläiseen kuluttajan oikeuksien polkemiseen tulla joku laki avuksi, mutta eipä taida olla näissä asioissa yleensäkkään kuluttajalla sanaa sanottavana.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
22.05.2008 klo 14.47
Pitäisi tälläiseen kuluttajan oikeuksien polkemiseen tulla joku laki avuksi, mutta eipä taida olla näissä asioissa yleensäkkään kuluttajalla sanaa sanottavana.
Sinulla on täysi oikeus jättää tuote ostamatta, kukaan ei siihen pakota. Siinä ei ole kyse mistään kuluttajan oikeuksien polkemisesta.
Sitäpaitsi niin kauan kun kovaa faktaa on näyttää piratismista niin niin kauan asiaan ei taatusti tule mitään muutosta. Päinvastoin, suojauksia tehtailevilla yrityksillä vain menee paremmin kun heidän on helpompi myydä suojaukset julkaisijoille vähän näyttämällä excel kaaviota piratismin vaikutuksista myyntiin.