Hazessa neljän gigatavun asennus
Pitkään odotettu PS3-räiskintä Haze odottelee jo oven takana. Ensi viikolla julkaistavasta pelistä on saatu hieman viime hetken nippelitietoa Ubisoftin foorumeilla järjestetyn kyselytuokion kautta. Tiedoista ilmenee mm. se, ettei Haze asennu kokonaan PS3:n kiintolevylle, mutta neljän gigatavun minimiasennus on pakollinen. Pelissä kaikki laukaukset tekevät aina vahinkoa osuessaan eli myös omia joukkuetovereitaan voi pamauttaa vahingossa selkään tuhoisin seurauksin. Ominaisuutta ei saa säädettyä pelin asetuksista.
Moninpelikarttoja tulee olemaan 12, jotka sijoittuvat kuuteen eri tapahtumapaikkaan. Lisäksi koko kampanjamoodin voi pelata läpi yhteistyötilassa. Kaikki pelin kulkuneuvot ovat mukana myös moninpelissä, mutta menoa seurataan aina kolmannen persoonan näkymästä eikä mahdollisuutta kuskin paikalta maisemien tiirailuun anneta.
Lähde: Ubisoft Forums
Keskustelut (55 viestiä)
18.05.2008 klo 18.31
Nyt alkaa mennä taas aivan naurettaviksi nuo asennusten koot. Jossain gigan alustuksessa ei olisi mitään vikaa, mutta neljä... Se vie 40gb versiosta 10% tilasta, stna.
Rekisteröitynyt 01.06.2007
18.05.2008 klo 18.36
18.05.2008 klo 18.44
Rekisteröitynyt 11.04.2007
18.05.2008 klo 18.46
18.05.2008 klo 18.50
Rekisteröitynyt 22.01.2008
18.05.2008 klo 19.03
Rekisteröitynyt 30.07.2007
18.05.2008 klo 19.03
Rekisteröitynyt 18.04.2007
18.05.2008 klo 19.08
18.05.2008 klo 19.13
Mbnet, 2,5-tuumaiset (sarja-ata)
http://tinyurl.com/5o83q6
Tuolta listalta vaikka Samsung Spinpoint M5S 250 Gt 69€, kiitos!
18.05.2008 klo 19.14
18.05.2008 klo 19.14
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/65149
Rekisteröitynyt 30.07.2007
18.05.2008 klo 19.23
Kiintolevy 120 Gt (Xbox 360) 155€. Hyi helvetti!
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/65149
Maistoitko?
Rekisteröitynyt 17.10.2007
18.05.2008 klo 19.26
Rekisteröitynyt 17.03.2008
18.05.2008 klo 19.31
18.05.2008 klo 19.44
Naurettavaa pelleilyä olisi paremminkin, jos kaikista PS3-konsoleista löytyvää kiintolevyä ei hyödynnettäisi laisinkaan, vaikka niissä sellainen on. Kiintolevyltä pystytään lukemaan huomattavasti nopeammin dataa kuin DVD tai Blu-ray -levyiltä, joten tällä saavutetaan tiettyjä etuja. Esimerkiksi GTA 4:n PS3 versiossa oli huomattavasti vähemmän tyhjästä ilmestyviä asioita kuin 360:n versiossa. Latausajat myös lyhentyvät kiintolevyä käytettäessä. Ja mitä enemmän dataa luetaan kiintolevyltä, sitä enemmän myös säästetään optisen aseman lukupäitä ja laseria.
Rekisteröitynyt 02.12.2007
18.05.2008 klo 20.00
...jaa?
Tuo asennus on kyllä mielestäni vain hyvä juttu. Toivoisin että XO:llakin olisi mahdollisuus käyttää sitä, mutta ei, kiitos tyhmän MS:n ja MAHTAVAN Core-editionin ja Arcade-paskan.
18.05.2008 klo 20.00
- tuki pelien asennusdatan tallennukselle lataamisen nopeuttamiseksi
http://www.v2.fi/uutiset/pelit/3503/Kevatpaivitys-tulossa
18.05.2008 klo 20.12
18.05.2008 klo 20.14
Tulee sille kovolle muutakin käyttötarvetta mieleen kuin peliasennukset PC-tyyliin. Koko prosessin takana voidaan rehellisesti sanoa olevan suunniteluvirhe raudassa, eikä siinä oikeasti ole mitään erityisen hyvää kaikki asiat summattuna. Kyse ei taida olla siitä, että saadaan asentaa suuret määrät pelidataa kovolle, vaan siitä että joudutaan asentamaan.
Miksi DVD:lle mahtuva peli laitetaan monta kertaa isommalle BD-aihiolle ja sen jälkeen asennetaan 4 gigaa kovolle? Ei uppoa jakeluun vaikka olisi miten hyvä juttu. Hymy hyytyy ja mieli muuttuu lähivuosina jos asennukset tuosta vielä kasvavat.
Rekisteröitynyt 23.01.2008
18.05.2008 klo 20.14
Rekisteröitynyt 07.08.2007
18.05.2008 klo 20.22
Kevätpäivitys tulossa - pelit asentumaan myös X360:lle?
- tuki pelien asennusdatan tallennukselle lataamisen nopeuttamiseksi
http://www.v2.fi/uutiset/pelit/3503/Kevatpaivitys-tulossa
1. Huhu
2. Tuosta ei koskaan voi tulla pakollista.
18.05.2008 klo 20.37
Ei voida puhua mistään PC-tyylisistä asennuksista, jos joudut painamaan kerran x-nappia ja odottelemaan 10 minuuttia. PC:llä joudut tekemään paljon enemmän erilaisia valintoja. Esimerkiksi joudut valitsemaan kansiot mihin pelin asennat. Saatat myös joutua asentamaan uudet näytönohjain-ajurit ennen kuin peli suostuu toimimaan. Osa peleistä vaatii uusimman DirectX:n toimiakseen. Osa myös näitä Dual-core optimizer ym. ajureita. Jotkin pelit kuten GRAW vaativat jopa PhysX-ajurien asentamista. Päivitysten asentaminen PC-peleihin on myös joskus melkoista häslinkiä. Kun olet ladannut v1.5 patchin, niin huomaatkin että tämähän vaatiikin v1.3 tai v1.4 pohjalle jne. Ei pleikkarilla sentään moisia kikkailuja tarvitse tehdä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
18.05.2008 klo 20.51
Kuvittelin että vuosi 2007 olisi jäänyt poikkeuksellisesti sellaiseksi vuodeksi jolloin heitettiin Sonyn niskaan joka välissä niin paljon lokaa kuin vain mahdollista. Mutta kylläpä tuota tänä vuonnakin on saanut lukea yllin kyllin näitä sensaatiohakuisia uutisia, joissa yritetään kaikkensa Sonyn maineen lokaamiseksi. Noh mutta... kai näillä sitten kerätään eniten niitä klikkejä, kun entisen markkinajohtajan niskaan lapetaan paskaa roppakaupalla. Ainakin PS3 on ollut eniten otsikoissa viime aikoina niin hyvässä kuin huonossa.
Näin uutisen kirjoittaneena en koe, että tässä olisi mukana sen enempää sensaatiohakuisuutta kuin PS3:n mollaamistakaan. Tuo neljän gigatavun asennus on kehittäjien ilmoittama fakta ja sen syistä ja vaikutuksista saa jokainen tehdä omat johtopäätöksensä. Ihan mielenkiintoistahan tämä on huomata miten konsoleilla tämä pelien asennushomma edistyy, vielä taannoin kun konsolien selkeä valtti oli se, että asennuksia ei lainkaan tarvittu. Nyt jonkinlainen kiintolevyn käyttö on jo arkipäivää molemmilla tehokoneilla.
18.05.2008 klo 20.56
Ei onneksi. Lähinnä tuo siirtyminen kovoasennuksiin ylipäätään oli mielessä. PS3:een asti se oli ehkä kuitenkin suurin konsolipelaamisen ja PC-pelaamisen ero, tästä jokainen konsolifani(oli se mikä hyvänsä)voi olla samaa mieltä. Kun otetaan kovalevy tähän käyttöön, alkaa myös sen kuormitus olemaan aivan eri tasolla ja se lisää yhden riskitekijän menettää kaikki jos ja kun kovo yhtä-äkkiä sanoo sopimuksen irti. Lisäksi mietyttää tuo asennusten koko vs standardi kovon koko. Konsolipelaajissa on paljon ihmisiä ja perheitä joilla homma ei ole ns hanskassa ja luulen et sanomista tulee.
18.05.2008 klo 21.01
No ei muuten ole. Eurogamer.net:
"Onto the next bone of contention then: draw distance. The theory is that the PS3's mandatory hard disk installation gives the Sony version an advantage here, but once again, the evidence clearly shows that the Xbox 360 game matches it."
Asia on helppo myös itse todeta (jos ei ole puusilmä ja/tai fanipoika).
18.05.2008 klo 21.01
voi tätä pelaamisen riemua....
taidanpa mielummin päivittää PC:n.
18.05.2008 klo 21.03
tarkoitatko mahdollisesti sitä 640p matalaresoluutioversiota?
Rekisteröitynyt 22.09.2007
18.05.2008 klo 21.15
Kuulostaa kyllä melkoisen kakalta meiningiltä ajatellen nimenomaan 40gb-version omistajia. Mistä tämä asenteluinto nyt sitten johtuu? Millä tavalla plese-pelit muka eroavat boksin vastaavista, joissa asenteluun ei ole tarvetta? Blu-Rayn vika?
Tässähän se ongelma nimen omaan piilee. Blu-ray asemassa on liian hitaat lukunopeudet ja dataa on liian paljon tietylle aikavälille luettavaksi.
18.05.2008 klo 21.26
Ei se X360:n DVD-asemakaan niin nopea ole, että siitä kannattaisi numeroa tehdä. Eiköhän suurin osa boksinkin peleistä ala olemaan jo dual layer -levyillä, joita se lukee hitaammin kuin normi single layer -levyjä.
Pieni vertailu nopeuksista:
The first difference that should be noted in a DVD vs Blu-ray discussion is that DVD's are Constant Angular Velocity (CAV) and Blu-ray is Constant Linear Velocity (CLV).
CAV: The drives transfer rate is variable. Information on the inside tracks of the disc is read at
approximately half the speed as the information on the outside of the disc.
CLV: The drives transfer speed is linear or constant regardless of whether information is on the inside tracks of the disc or the outside.
http://img25.imageshack.us/img25/4716/dvdvsbdrs1af.png
--------------------------------
Xbox 360 reads single layer DVD-ROM at 12x for the outer rings, not the entire DVD. And reads dual layer at 8x for the outer rings, not the entire DVD.
DVD read speeds:
1x read speed is 1.321MB/s = ~56 minutes
6x CAV (average ~4x) read speed is max 7.93MB/s = ~14 minutes
8x CAV (average ~6x) read speed is max 10.57MB/s = ~10 minutes
12x CAV (average ~8x) read speed is max 15.85MB/s = ~7 minutes
--------------------------------
PS3 uses a 2x BD drive, which is 72Mbits/second or 9MB/second.
18.05.2008 klo 21.34
GTA IV renderöidään PS3:lla 1152 X 640 resoluutiolla ja skaalataan siitä edelleen 720p:hen. Xboxilla resoluutio on 1280 x 720. Joten ei noissa niin suurta eroa ole, että siitä kannattaisi henkseleitä paukutella. Varsinkin kun 360:llä on lukuisten sivustojen mukaan muutoin teknisesti surkeampi versio kyseisestä pelistä.
Grand Theft Auto IV, face to face.
The spanish website Meristation makes a comparison between the 360 and PS3 versions of the GTAIV game. The comparison takes into consideration all of the aspects of the game.
It afirms that the PS3 version of the game has superior AA filter, better HDR, less loading, better controls (with great use of the Sixaxis) and solves the framerate drops without any difficulty, contrary to the 360 version which this causes a little more problem.
While the 360 version has Downloadable content and achievements, not available on the PS3 version.
In the end, the article goes to say that, if you have the option, go for the PS3 version.
http://www.n4g.com/NewsCom-142175.aspx
18.05.2008 klo 21.44
"Onto the next bone of contention then: draw distance. The theory is that the PS3's mandatory hard disk installation gives the Sony version an advantage here, but once again, the evidence clearly shows that the Xbox 360 game matches it."
Asia on helppo myös itse todeta (jos ei ole puusilmä ja/tai fanipoika)"
Naulan kantaan, Eurogamerin toimittajakaartiin kuuluu tunnetusti näitä fanipoikia, nimittäin Xbox. Samoin kuin esim. Gametrailersissa ja Gamespotissa jne.
Tässä yksi niistä vertailukuvista joita netti on pullollaan:
http://img402.imageshack.us/img402/420/grassfo3.jpg
18.05.2008 klo 21.46
http://i28.tinypic.com/2f0876g.gif
18.05.2008 klo 21.52
Voin vahvistaa, että asia on päinvastoin. Netissä liikkuu aivan käsittämätöntä juttua. Sen lisäksi että 360 versio on 720p, on siinä myös 2xAA ja sujuvampi fps kuin PS3-versiossa. Asia on helppo varmistaa testaamalla itse.
"It afirms that the PS3 version of the game has superior AA filter,"
Tämä kommentti oikeastaan vahvistaa sen, että ei ole mitään hajua asioista. PS3-versiossa ei ole AA:ta lainkaan.
18.05.2008 klo 21.54
X0 rules:
http://i26.tinypic.com/25yx5jb.gif
18.05.2008 klo 21.56
Miksiköhän PS3-versiota ei toteutettu HD:nä, kuten Xbox360-versio? Varsin outoa, etenkin kun mainospuheiden mukaan kyseessä piti olla pelaamisen mullistava ja tehoiltaan ennen näkemätön superkone.
18.05.2008 klo 21.57
Onneksi sinä tosiaan voit vahvistaa kaiken. Nyt ei ole enää mitään epäilyksiä asioiden suhteen ;)
Vielä lisää kuvaa boksi versiosta:
http://img.photobucket.com/albums/v216/Shadowheart/toonw.
Rekisteröitynyt 04.07.2007
18.05.2008 klo 22.00
Rekisteröitynyt 02.12.2007
18.05.2008 klo 22.23
Rekisteröitynyt 30.07.2007
18.05.2008 klo 22.43
Syökää kanaa.
18.05.2008 klo 22.52
Tässä yksi niistä vertailukuvista joita netti on pullollaan: http://img402.imageshack.us/img402/420/grassfo3.jpg"
Yksi kuva jossa on RUOHONKORSIA(!!!) toisessa enemmän, toisessa vähemmän??????? Mitä helvettiä?!?
Lisäksi, vain fanipoika pystyy sanomaan eurogameria puolueelliseksi.
"Eurogamer.net swept the board at 2007's Games Media Awards, winning categories Best Games Website – News, and Best Games Website – Reviews & Features."
Juu, taitaa olla fanipoikia pullollaan... No, kun tosissaan puhutaan, niin eurogamer on yksi kaikkein luotettavimpia pelisaitteja koko netissä. Ei sitä yhden (tai miljoonan) fanipojan itku mihinkään muuta. Ja vielä, jos nyt aletaan vertaileen, niin 360 versiohan vie ps3:sta miten haluaa:
720p>640p
2xAA>0xAA
JA:
"So far, aside from the different visual approaches, there's not much to tell the two games apart. But the one difference I couldn't help but notice was the sense that as well as possessing a higher resolution, the Xbox 360 version of GTA IV runs noticeably smoother than the PlayStation 3 code.
Test One: Game Intro
360: 31.627fps
PS3: 26.504fps
Test Two: Clean Getaway
360: 28.624fps
PS3: 23.989fps
Test Three: Final Destination
360: 35.662fps
PS3: 29.523fps
Test Four: Station Face-Off
360: 26.015fps
PS3: 25.803fps
Test Five: Rigged to Blow
360: 26.507fps
PS3: 23.781fps
Test Six: Ivan the Not So Terrible
360: 33.713fps
PS3: 28.313fps"
Että sillälailla. Vaikka täysverisenä sonyfanipoikana et tietenkään tuollaista tulosta voi uskoa ja julistat että eurogameriin ei voi luottaa...
18.05.2008 klo 23.08
Onneksi sinä tosiaan voit vahvistaa kaiken. Nyt ei ole enää mitään epäilyksiä asioiden suhteen ;)
Vielä lisää kuvaa boksi versiosta:
http://img.photobucket.com/albums/v216/Shadowheart/toonw.
18.05.2008 klo 23.09
For those wanting to know which version looks better, the edge goes to the PS3. The textures and framerate are comparable, but the PS3 has far less pop-in.
Because GTA IV can preload onto the PS3 hard drive, the in-game loads are faster. Don't worry Xbox owners, the load times are rarely more than 30 seconds and don't occur very often. The slight visual edge goes to PS3, but the 360 is no slouch. Either version will do you proud.
IGN >>>>> Eurogamer
18.05.2008 klo 23.12
"Popin, millä perusteella meidän pitäisi uskoa, että nuo on X0 versiosta?"
http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1154389&postcoun
Rekisteröitynyt 20.08.2007
18.05.2008 klo 23.15
Mutta noh, konsolit on konsoleita ja fanipojat ovat fanipoikia
18.05.2008 klo 23.27
Taitaa olla siinä rajoilla, koska onhan suurimmassa osassa elokuviakin fps jotain 23,976.
18.05.2008 klo 23.33
19.05.2008 klo 00.12
Enemmän kävijöitä? Kyllä.
Parempi/luotettavampi? Niin ei yksikään omilla (toimivilla) aivoillaan ajatteleva väittäisi.
"Eurogamer.net swept the board at 2007's Games Media Awards, winning categories Best Games Website – News, and Best Games Website – Reviews & Features."
19.05.2008 klo 00.20
No eihän nuo luvut nyt vielä niin huonoja ole että mitään karmeaa pätkimistä pitäisi näkyäkään, ellei sitten ole überkultasilmä joka on tottunut 100fps. Keksittyjä eivät ole, ihan oikeita tarkasti mitattuja arvoja.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.05.2008 klo 00.35
"Tiedä sitten voiko konsoleiden ja tietokoneiden ruudunpäivityksiä vertailla tällätavoin, mutta aika monella tietokonepelaajalla olisi tuskaa pelata 20fps:llä toimintapeliä"
Taitaa olla siinä rajoilla, koska onhan suurimmassa osassa elokuviakin fps jotain 23,976.
Elokuvat ovat erikseen, koska niissä liike muodostetaan blurraamalla liikeet aina frameissa. Tosiaan aika alhaiseksi ovat nuo fps:t menneet konsoleilla. Onneksi PC:llä voi vielä vaikuttaa tuohon oikein kivasti runsailla eri asetusvaihtoehdoilla.
19.05.2008 klo 01.51
19.05.2008 klo 13.21
Tää on oikeasti naurettavaa, kun löytyy arvosteluita, jossa PS3-versio on parempi ja arvosteluita, jossa X360-versio on parempi. Siitä fanipojat sitten valitsevat, että mitkä lähteet ovat luotettavia ja mitkä ei :D. Kuitenkin taas seuraavan pelin kohdalla se "luotettava" lähde ei enää olekaan luotettava...
19.05.2008 klo 14.01
20.05.2008 klo 11.20
20.05.2008 klo 11.42
Mitä kovalevy asennukseen konsoleilla tulee, on se mielestäni hyvä ja huono asia. Hyvä siksi että "saattaa" nopeuttaa joitakin kohtia, huonoa siksi että kyllä se asentelu on PC puolen hommaa enemmän... Kuitenkin muistettava että konsolien ajatus on pelaaminen silloin kun haluaa, pc:llä tehdään paljon muutakin.
11.01.2009 klo 22.12
uploading.com/files/Q9BCDJ03/gta_4_240x320.jar.html