Tuorein sisältö

Erotatko todellisuudesta? Uusi Unity-grafiikkademo esittelee mm. hyvin aidon näköisen ihmishahmon

22.03.2022 klo 18.00 | Luettu: 4111 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Unity on julkaissut videon pelimoottorillaan tehdystä reaaliaikaisesta grafiikkademosta, jossa on keskitytty mm. mahdollisimman realistisen näköiseen ihmishahmoon - ja kieltämättä todella aidon näköiseksi on päästy. Rajattu demo ei toki tarkoita sitä, että aivan samannäköiseen päästäisiin vielä peleissä, paitsi ehkä välinäytöksissä.

Enemies-demon teknologioista ja tekemisestä kerrotaan enemmän Unityn kotisivuilla.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Ketkä kutsutaan? Uus... Suomalainen Wreckfes... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (7 viestiä)

Ville

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

22.03.2022 klo 18.13 1 tykkää tästä

No kyllä on kommeeta, sano.
lainaa
Mielestäni

22.03.2022 klo 19.02

Ihan kiva. Ainakin vielä. Jossain vaiheessa elämää, ehkä seuraavan kymmenen vuoden päästä, tästä voi tulla ongelmia. Kuka tahansa, joka hallitsee koodaamista voi periaatteessa kopioida olemassa olevan ihmisen digitaaliseen muotoon ja kuka tietää, tehdä mitä tahansa laittomuuksia ja kiristystä. Sitä paitsi, miksi pelien pitää edes olla realistisesti tehty? Taiteellinen grafiikka, sitä on kivempi katsoa.
lainaa
jgosifiw8fiitur

22.03.2022 klo 19.09

plaah tarkottaa vaan lisaa ja pidempia valivideoita sun muuta paskaa kun ei tallasia vautsivaueja paasta nayttamaan hyvan pelatravuuden aikana. ubisoft pelit myos tulevaisuudessa kavele tornille kato valivideo kavele toiselle tornille kato valiviswo. ihan kun pleikkakolmosen aikaan eraat selitti et me ei teha yokenttia kun kukaan ei sillon nae miten hienoa grafiikkaa meian pelissa on
lainaa
Gari1

22.03.2022 klo 20.28

Tuossahan lukee real-time
lainaa
Gari1

22.03.2022 klo 20.30

Ei toki missään open worldeissä tulla näkemään vielä hetkeen.
lainaa
Refloni

Rekisteröitynyt 08.01.2017

22.03.2022 klo 23.52

Normaalien pelihahmojen tekeminen tälle tasolle tuskin on kustannustehokasta ihan lähitulevaisuudessa. Paitsi ehkä jos käytetään tekoälyä apuna.
lainaa
destev

23.03.2022 klo 13.55

Gari1 kirjoitti:
Tuossahan lukee real-time

"Real-time" on kuitenkin pikkuisen eri asia kuin "in-game". On hieman kevyempi renderöidä valmiiksi keitettyä animaatiota kuin ei tarvitse laskea mitään muuta takana tapahtuvaa toimintaa eikä edes fysiikoita.

Itse animaatiosta: Häiritsi todella paljon muutamissa kohdissa näkyneet tosi huonolaatuiset screen-space reflectionit ja surkeat varjostukset varsinkin hiuksista. Ja hahmo oli pysähtynyt puoleen väliin uncanny valleysta takaisin ylös kiivetessä. Eipä tuosta muuta kritisoitavaa keksi, ellei mukaan lasketa tarkoitukseen turhan pliisua ohjausta/käsikirjoitusta.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova