Tuorein sisältö

Habbo-tutkimus tietää miten teini saadaan tyytyväiseksi

16.05.2008 klo 14.29 | Luettu: 4586 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Suomaisen Habbon järjestämä kansainvälinen nuorisotutkimus kysyi 11-18-vuotiailta nuorilta näiden pelitottumuksia. Kyselyyn vastasi lähes 60000 nuorta eri puolilta maailmaa. Nuorten suosikkikonsoliksi nousi PlayStation 3, joka sai kehuja 69 prosentilta vastaajista. Toiseksi suosituin oli Wii 64 prosentilla ja kolmantena Xbox 360 kaikkiaan 58 prosentin kehuluvuillaan. PS3 vei muuten puhtaasti voiton, mutta 11-12-vuotiaiden mielestä Wii on pleikkaria kovempi pelikone.

Kyselyyn vastanneiden alle 16-vuotiaiden tyttöjen keskuudessa Wii vei selkävoiton suosikkilistalla. Xbox 360 on kyselyn mukaan suositumpi sekä Pohjois- että Etelä-Amerikassa, kun taas PS3 ja Wii jyräävät Aasiassa ja Euroopassa. Yllättäen konsolien omistajuus ei korreloinut suosituimmuuden kanssa. Vastaajista 24% omisti Wiin, 23% Xbox 360:n ja 21% PlayStation 3:n. Kuitenkin 20% vastanneista aikoo saada itselleen pian uuden konsolin ja tulosten mukaan nimenomaan Wii ja PS3 ovat ne konsolit, joita nuoret aikovat hankkia.

Tutkimustulosten analyysissä todetaan, että aiempaa pelaamiskokemusta enemmän konsolin haluttavuuteen vaikuttaa pelaajan sukupuoli. PlayStation 3 oli selkeästi poikien valinta ja Wii tyttöjen.

Lähde: CVG



V2.fi | Matti Lintula
< Castlevania jatkuu D... Urheilupeli Track & ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (3 viestiä)

Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

16.05.2008 klo 15.56

Hahaa, Nintendo on pikkulasten ja tyttöjen laite!!!
lainaa
Ex_Digital

Rekisteröitynyt 25.07.2007

16.05.2008 klo 16.00

Tingle kirjoitti:
Hahaa, Nintendo on pikkulasten ja tyttöjen laite!!!
sanoo... nintendofani ???
vahtasit avataria ennen ku flametat =D

otsikko taas hyvin optimoitu jos ei kysytty muusta kuin mitä konsoleita haluu / "kovin pelikone"
lainaa
Kimitri

Rekisteröitynyt 22.04.2007

16.05.2008 klo 16.37

Teinien tyydyttäminen on vaikeaa ja raskasta.
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova