Apex Legendsin kehittäjä paljasti alustojen välisen ristiintallentamisen kehittämisen olleen hankalaa - ominaisuutta saadaan odotella ensi vuoteen asti
Respawnin viestintäjohtaja Ryan K. Rigney paljasti viikonloppuna, että Apex Legendsiin kaivattua alustojen välistä ristiintallentamista joudutaan odottamaan ensi vuoteen saakka. Pelaajat ovat toivoneet ominaisuutta jo pitkään, sillä se mahdollistaisi saman pelitallennuksen ja ostettujen tavaroiden käyttämisen alustasta riippumatta.
Rigney kertoi Redditissä järjestetyssä AMA-kyselytuokiossa, että ominaisuuden kehittäminen on ollut helvetillistä. Hänen mukaansa kyse ei ole vain teknisten haasteiden ratkomisesta, vaan kehittäjien on ratkottava myös oikeudellisia ja sopimuksellisia haasteita, jotka ovat erilaisia eri alueilla. Rigneyn mukaan kyseessä on yksi iso sotku, mutta kehittäjät työskentelevät ominaisuuden kehittämisen parissa kaikesta huolimatta.
Alla Ryan K. Rigneyn vastaus kysymykseen, milloin ristiintallennus saapuu osaksi Apex Legendsiä.
Lähde: GameSpot
Keskustelut (1 viestiä)
10.08.2021 klo 22.52
Miksi? Koska lakiteknisen ongelman siitä saa ainoastaan jos pelitallennukset sisältävät henkilökohtaisia tietoja, mitä siellä ei todellakaan pitäisi olla, kun eri maiden lait velvoittavat kansalaisten tunnistetietojen pitämisen vain omassa valtiossa/maanosassa, konsolivalmistajien kusipäiset vaatimukset voivat sekoittaa tätä pakkaa. Esim. Sonyn haluttomuus crossplay-tukeen ja epäilemättä sopimukset ovat sen mukaiset.
Pelkkä peliprofiili olisi helppoa pitää yhdessä paikassa, josta jokaisen alustan pelit pääsevät sen lukemaan. Jäljelle jäisi vain tekniset ongelmat itse pelitallennusten pitämisenä yhtenäisenä laitteiden välillä.