Kerätyt tilastot kertovat, mille hahmolle on käynyt köpelösti Mass Effect Legendary Editionissa
Huom! Alla oleva tilasto sisältää hieman spoilereita, mikäli Mass Effect -trilogia ei ole tuttua kauraa. BioWare on kerännyt tilastoja Mass Effect Legendary Editionin pelaajien tekemistä päätöksistä ja muista pelaamisista.
.
.
.
Pelaajien päästösten perusteella Mordinille käy kalpaten useimmiten Suicide MIssion -tehtävässä. Wrex taas selvisi lähes aina hengissä Virmire-tehtävästä. Suurin osa päätyi myös lyömään toimittajia Shepardina.
.
.
.
Pelaajien päästösten perusteella Mordinille käy kalpaten useimmiten Suicide MIssion -tehtävässä. Wrex taas selvisi lähes aina hengissä Virmire-tehtävästä. Suurin osa päätyi myös lyömään toimittajia Shepardina.
Keskustelut (6 viestiä)
28.07.2021 klo 15.19 2
Rekisteröitynyt 08.01.2017
28.07.2021 klo 17.05 2
29.07.2021 klo 06.46
Entäs Renegade/Paragon? Yksittäisillä valinnoilla ei ole väliä, pelin alussahan päätetään ollako punainen vai sininen ja kaikki loput valinnat tehdään sen mukaan.
Ainoastaan jos pelaat min-max -tyyliin. Roolipelaaja ei päätä lopputulosta etukäteen, vaan tekee valinnat silloin kun ne tulevat eteen sen mukaan mikä sopii omalle pelityylille/roolille.
Esimerkki: On ihan eri asia lyödä vittuilevaa toimittajaa kuin sysätä kokonainen laji sukupuuttoon ja syitä valita oma toimintamalli noissa tilanteissa on lähes yhtä paljon kuin pelaajiakin.
Rekisteröitynyt 08.01.2017
29.07.2021 klo 11.32
Ainoastaan jos pelaat min-max -tyyliin. Roolipelaaja ei päätä lopputulosta etukäteen, vaan tekee valinnat silloin kun ne tulevat eteen sen mukaan mikä sopii omalle pelityylille/roolille.
Se ei vain ole pelillisesti fiksua, koska tiettyihin valintoihin vaaditaan tietty määrä oikean värisiä pisteitä. Jos teet kuten oikeasti haluaisit tehdä (tai kuten hahmosi tekisi), voi olla että pisteet eivät riitä myöhemmin paljon tärkeämpään valintaan.
Peli rankaisee epäsuorasti siitä, että tekee mielensä mukaisia valintoja, saamatta jääneiden paragade-pisteiden muodossa. Typerä systeemi, joka kannustaa vahvasti tekemään joko täysin punaisen tai sinisen hahmon.
Joka tapauksessa tuon graafin selkeimmin paragade-tyyppiset valinnat (Wrexin pelastus, Rachni-kuningatar, genofaagin parannus, Talin kohtalo) vihjaavat että paragonien osuus oli ainakin 90% luokkaa.
29.07.2021 klo 21.35
29.07.2021 klo 22.43
...voi olla että pisteet eivät riitä myöhemmin paljon tärkeämpään valintaan.
Hyvä. Olet löytänyt oikeat sanat kuvaamaan roolipeleille tyypillistä mekaniikkaa joissa valinnoilla on seurauksia. Nyt kun vielä ymmärtäisit mitä se oikeasti tarkoittaa, niin aletaan olla oikeilla jäljillä.