Tuorein sisältö

Kerätyt tilastot kertovat, mille hahmolle on käynyt köpelösti Mass Effect Legendary Editionissa

28.07.2021 klo 14.00 | Luettu: 4651 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Huom! Alla oleva tilasto sisältää hieman spoilereita, mikäli Mass Effect -trilogia ei ole tuttua kauraa. BioWare on kerännyt tilastoja Mass Effect Legendary Editionin pelaajien tekemistä päätöksistä ja muista pelaamisista.

.
.
.

Pelaajien päästösten perusteella Mordinille käy kalpaten useimmiten Suicide MIssion -tehtävässä. Wrex taas selvisi lähes aina hengissä Virmire-tehtävästä. Suurin osa päätyi myös lyömään toimittajia Shepardina.





V2.fi | Manu Pärssinen
< Monster Hunter Rise ... Dramaattinen video e... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (6 viestiä)

Joni

28.07.2021 klo 15.19 2 tykkää tästä

Kaikista tärkein osa jäi kertomatta; minkä värinen loppu oli suosituin?
lainaa
Refloni

Rekisteröitynyt 08.01.2017

28.07.2021 klo 17.05 2 tykkää tästä

Entäs Renegade/Paragon? Yksittäisillä valinnoilla ei ole väliä, pelin alussahan päätetään ollako punainen vai sininen ja kaikki loput valinnat tehdään sen mukaan.
lainaa
destev

29.07.2021 klo 06.46

Refloni kirjoitti:
Entäs Renegade/Paragon? Yksittäisillä valinnoilla ei ole väliä, pelin alussahan päätetään ollako punainen vai sininen ja kaikki loput valinnat tehdään sen mukaan.


Ainoastaan jos pelaat min-max -tyyliin. Roolipelaaja ei päätä lopputulosta etukäteen, vaan tekee valinnat silloin kun ne tulevat eteen sen mukaan mikä sopii omalle pelityylille/roolille.

Esimerkki: On ihan eri asia lyödä vittuilevaa toimittajaa kuin sysätä kokonainen laji sukupuuttoon ja syitä valita oma toimintamalli noissa tilanteissa on lähes yhtä paljon kuin pelaajiakin.
lainaa
Refloni

Rekisteröitynyt 08.01.2017

29.07.2021 klo 11.32

destev kirjoitti:
Ainoastaan jos pelaat min-max -tyyliin. Roolipelaaja ei päätä lopputulosta etukäteen, vaan tekee valinnat silloin kun ne tulevat eteen sen mukaan mikä sopii omalle pelityylille/roolille.

Se ei vain ole pelillisesti fiksua, koska tiettyihin valintoihin vaaditaan tietty määrä oikean värisiä pisteitä. Jos teet kuten oikeasti haluaisit tehdä (tai kuten hahmosi tekisi), voi olla että pisteet eivät riitä myöhemmin paljon tärkeämpään valintaan.

Peli rankaisee epäsuorasti siitä, että tekee mielensä mukaisia valintoja, saamatta jääneiden paragade-pisteiden muodossa. Typerä systeemi, joka kannustaa vahvasti tekemään joko täysin punaisen tai sinisen hahmon.

Joka tapauksessa tuon graafin selkeimmin paragade-tyyppiset valinnat (Wrexin pelastus, Rachni-kuningatar, genofaagin parannus, Talin kohtalo) vihjaavat että paragonien osuus oli ainakin 90% luokkaa.
lainaa
bfkabfsofjdeh

29.07.2021 klo 21.35

90 prosenttia pelaa kaikki pelit perussankarina kaikki tiedot likidefaulteina ei mitaan yllattavaa. joo mass effect vaittaa etta joko tayssinine tai tayspunanen on oikea tapa kun sillon naet kahella pelikerralla oikeastaan kaiken. mut ei sita fiksumpaakaan pelia oikein ole et tarvis yli kaks kertaa pelata muutakun sellaset pelit jois ei muuta olekaan kun valintija. kun ei sillakaan ole oikeestaan valia saatko niita lopun superpunasia ja supersinisia vaihtoehtoja
lainaa
destev

29.07.2021 klo 22.43

Refloni kirjoitti:
...voi olla että pisteet eivät riitä myöhemmin paljon tärkeämpään valintaan.


Hyvä. Olet löytänyt oikeat sanat kuvaamaan roolipeleille tyypillistä mekaniikkaa joissa valinnoilla on seurauksia. Nyt kun vielä ymmärtäisit mitä se oikeasti tarkoittaa, niin aletaan olla oikeilla jäljillä.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova