Oletko valmis katsomaan mainoksia kesken konsolipelien pelaamisen? Electronic Artsin mielestä olet
Mobiilipeleissä tutut mainostavat saattavat olla tulevaisuudessa osa myös PC- ja konsolipelejä. Axiosin mukaan muun muassa Electronic Arts ja Tencentin omistuksessa oleva Hi-Rez Studios ovat mukana sopimuksessa, jossa kehitetään pelin sisäistä mainosalustaa. playerWON-palvelun kautta mainoksia voitaisiin jatkossa ajaa pc- ja konsolipeleihin.
Palvelua kehittävän Simulmedian mukaan pelaajat ovat valmiita katsomaan päivässä jopa 10 mainosta, mikäli he saavat katsomisesta palkkioita. Lisäksi yhtiö on tutkinut, että esimerkiksi ilmaispelien kuten Apex Legendsin ja Fortniten pelaajista yli 90 % ei koskaan kuluta rahaa itse peliin. Näin ollen yritys haluaa keksiä uusia rahantekomahdollisuuksia.
Lisää aiheesta voit lukea Axiosin julkaisemasta uutisesta.
Kuva: Scopi.io / gatot adri
Keskustelut (6 viestiä)
02.07.2021 klo 22.21 5
Eli esim. Last of Us tyylisessä pelissä kyltit olisivat likaisia ja ehkä osittain rikkinäisiä, eikä täydellisen ehjiä ja puhtaita.
Esim. taas vaikka Cyberpunkissa puhtaat ja siistit kyltit toimisivat.
02.07.2021 klo 23.13 2
03.07.2021 klo 09.09 5
Rekisteröitynyt 08.01.2017
03.07.2021 klo 15.24 4
Why it matters: In-game advertising, a linchpin of mobile gaming, could be very lucrative for console and PC developers. But studios have been hesitant to adopt them, fearing that a clunky ad experience would mess with user engagement.
Suomennos:
Ikävä juttu, että kehittäjät niuhottavat jostain "pelikokemuksesta" ja "käyttäjäystävällisyydestä" vielä vuonna 2021. Tajuatteko miten paljon RAHAA tällä voitaisiin tehdä?!
Se VR-firma, joka yritti äskettäin tunkea mainoksia maksulliseen peliinsä, sai ansaitusti turpiinsa somessa. En oikein pidä arvostelupommituksista, koska se sotkee pelien "oikeat" arvosanat, mutta se on käytännössä ainoa ase, joka tehoaa näihin perseilyihin. Näitä julkaisijoita pitää lyödä niin kovaa, että muutkin firmat ottavat opikseen eivätkä enää yritä samaa.
Muuten tietokone- ja konsolipelaamisesta tulee samanlaista kuin mobiilipelaamisesta.
------
"We have found that players are willing to watch up to 10 ads per day in order to unlock free perks."
- Simulmedia
"We estimate we can sell up to 80 percent of an individual's visual field before inducing seizures."
- Nolan Sorrento, Ready Player Onen pahis
03.07.2021 klo 15.42
Mutta tarkkana saa olla etteivät ole liian läpinäkyviä ”mainoskatkoja”.
05.07.2021 klo 10.04