Tuorein sisältö

Oletko valmis katsomaan mainoksia kesken konsolipelien pelaamisen? Electronic Artsin mielestä olet

02.07.2021 klo 22.00 | Luettu: 4524 kertaa | Teksti: Miia Lyyra



Mobiilipeleissä tutut mainostavat saattavat olla tulevaisuudessa osa myös PC- ja konsolipelejä. Axiosin mukaan muun muassa Electronic Arts ja Tencentin omistuksessa oleva Hi-Rez Studios ovat mukana sopimuksessa, jossa kehitetään pelin sisäistä mainosalustaa. playerWON-palvelun kautta mainoksia voitaisiin jatkossa ajaa pc- ja konsolipeleihin.

Palvelua kehittävän Simulmedian mukaan pelaajat ovat valmiita katsomaan päivässä jopa 10 mainosta, mikäli he saavat katsomisesta palkkioita. Lisäksi yhtiö on tutkinut, että esimerkiksi ilmaispelien kuten Apex Legendsin ja Fortniten pelaajista yli 90 % ei koskaan kuluta rahaa itse peliin. Näin ollen yritys haluaa keksiä uusia rahantekomahdollisuuksia.

Lisää aiheesta voit lukea Axiosin julkaisemasta uutisesta.

Kuva: Scopi.io / gatot adri

V2.fi | Miia Lyyra
< Huhuttu Ghost of Tsu... Vietä kesä maalla - ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (6 viestiä)

Usder

02.07.2021 klo 22.21 5 tykkää tästä

Oikeiden brändien mainoskyltit ja vaikka jopa animoidut sellaiset kelpaisi mulle oikein hyvin videopeleissä, kunhan ne vaan sulautuvat pelin muuhun graafiseen tyyliin.
Eli esim. Last of Us tyylisessä pelissä kyltit olisivat likaisia ja ehkä osittain rikkinäisiä, eikä täydellisen ehjiä ja puhtaita.
Esim. taas vaikka Cyberpunkissa puhtaat ja siistit kyltit toimisivat.
lainaa
vaoidvng

02.07.2021 klo 23.13 2 tykkää tästä

en ole vaan monet valaat ehka ovat. ekalla alypuhelimella peleja kokeillessa katsoin ehka 5 mainosta. sitten meni hermot ja yritin jatkaa pelaamista katsomatta mainoksia tai kayttamatta rahaa. sitten tuli pian tietty maksumuuri jonka jalkeen ei vaan paase eteenpain. sen kun koki parissa pelissa niin loppui kannykkapelien pelaaminen kokonaan. tosin en pelaa mitaan fortniteja sun muita muutenkaan niin ihan sama vaikka olis mainoskatko joka minuutti. ja ei kyltit ei ole hyva kun cyberpunk esim yrittaa muka satirisoida yritysriistoa. tietty tollasia kyltteja voi jo nyt tehda ihan helposti ei siina tarvita mitaan uutta tekniikkaa
lainaa
maker

03.07.2021 klo 09.09 5 tykkää tästä

ahneus kukoistaa ja rahat pois.ei todellakaan mainokset kuulu peleihin.sitten kyllä loppuu pelaaminen jos peleihin änketään mainosvideoita.
lainaa
Refloni

Rekisteröitynyt 08.01.2017

03.07.2021 klo 15.24 4 tykkää tästä

Axiosin artikkeli kirjoitti:
Why it matters: In-game advertising, a linchpin of mobile gaming, could be very lucrative for console and PC developers. But studios have been hesitant to adopt them, fearing that a clunky ad experience would mess with user engagement.

Suomennos:
Ikävä juttu, että kehittäjät niuhottavat jostain "pelikokemuksesta" ja "käyttäjäystävällisyydestä" vielä vuonna 2021. Tajuatteko miten paljon RAHAA tällä voitaisiin tehdä?!

Se VR-firma, joka yritti äskettäin tunkea mainoksia maksulliseen peliinsä, sai ansaitusti turpiinsa somessa. En oikein pidä arvostelupommituksista, koska se sotkee pelien "oikeat" arvosanat, mutta se on käytännössä ainoa ase, joka tehoaa näihin perseilyihin. Näitä julkaisijoita pitää lyödä niin kovaa, että muutkin firmat ottavat opikseen eivätkä enää yritä samaa.

Muuten tietokone- ja konsolipelaamisesta tulee samanlaista kuin mobiilipelaamisesta.

------

"We have found that players are willing to watch up to 10 ads per day in order to unlock free perks."
- Simulmedia

"We estimate we can sell up to 80 percent of an individual's visual field before inducing seizures."
- Nolan Sorrento, Ready Player Onen pahis
Muokannut: Refloni 03.07.2021 klo 15.30 lainaa
Cubisti

03.07.2021 klo 15.42

Jalkapallo- ja jääkiekkopelissä saa olla oikeat laitamainokset ja formulapelissä saa olla oikeita mainoksia siellä missä oikeastikin on.

Mutta tarkkana saa olla etteivät ole liian läpinäkyviä ”mainoskatkoja”.
lainaa
pökäle

05.07.2021 klo 10.04

TV-tyylisiä mainoskatkoja kesken tunnelmallisen painostavan pelin ja mainosten volumet moninkertaiset verrattuna pelin ääniin.
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova