Pelinkehittäjän mukaan seuraavan konsolisukupolven isoin parannus on prosessoriteho eikä SSD-levyt
Sekä Microsoft että Sony ovat seuraavasta konsolisukupolvesta puhuessaan hypettäneet uusia SSD-levyihin perustuvia tallennusratkaisujaan merkittävinä uudistuksina.
Aiemmin tässä kuussa Inside Xbox -tapahtumassa esitellyn Xbox Series X -konsolille yksinoikeudella julkaistavan Scorn -pelin ohjaajan Ljubomir Peklarin mukaan nopeampaa tallennusta merkittävämpi uudistus ovat uusien konsolien merkittävästi tehokkaammat uudet prosessorit.
H.R. Gigerin taiteesta selvästi inspiroituneen pelin ohjaaja kertoo MSPowerUser -sivustolle antamassaan haastattelussa, että nykyisellä konsolisukupolvella isoin ongelma tällä hetkellä on prosessoritehon puute.
Pelinkehittäjä Ebb Studios ei halua tuoda peliään nykyiselle konsoliraudalle, sillä he haluavat pelinsä pyörivän 60 fps:n nopeudella. Seuraavan sukupolven laitteilla pelinkehittäjä ei joudu tekemään merkittäviä kompromisseja vaan pystyy toteuttamaan haluamansa herkän ja sulavan kokemuksen.
Peklar ei kiistä uusien tallennusratkaisujen nopeuttavan pelin sisällön lataamista mutta pitää pelitaiteen ja sisällön tuottamisen kannalta merkittävämpänä erona tehokkaampia prosessoreita, jotka antavat pelinkehittäjille enemmän mahdollisuuksia keskittyä itse sisältöön.
Lähde: VG247
Keskustelut (3 viestiä)
18.05.2020 klo 11.34
18.05.2020 klo 15.42
20.05.2020 klo 05.55