Tuorein sisältö

Pelinkehittäjän mukaan seuraavan konsolisukupolven isoin parannus on prosessoriteho eikä SSD-levyt

17.05.2020 klo 11.00 | Luettu: 5232 kertaa | Teksti: Mikko Seppänen



Sekä Microsoft että Sony ovat seuraavasta konsolisukupolvesta puhuessaan hypettäneet uusia SSD-levyihin perustuvia tallennusratkaisujaan merkittävinä uudistuksina.

Aiemmin tässä kuussa Inside Xbox -tapahtumassa esitellyn Xbox Series X -konsolille yksinoikeudella julkaistavan Scorn -pelin ohjaajan Ljubomir Peklarin mukaan nopeampaa tallennusta merkittävämpi uudistus ovat uusien konsolien merkittävästi tehokkaammat uudet prosessorit.

H.R. Gigerin taiteesta selvästi inspiroituneen pelin ohjaaja kertoo MSPowerUser -sivustolle antamassaan haastattelussa, että nykyisellä konsolisukupolvella isoin ongelma tällä hetkellä on prosessoritehon puute.

Pelinkehittäjä Ebb Studios ei halua tuoda peliään nykyiselle konsoliraudalle, sillä he haluavat pelinsä pyörivän 60 fps:n nopeudella. Seuraavan sukupolven laitteilla pelinkehittäjä ei joudu tekemään merkittäviä kompromisseja vaan pystyy toteuttamaan haluamansa herkän ja sulavan kokemuksen.

Peklar ei kiistä uusien tallennusratkaisujen nopeuttavan pelin sisällön lataamista mutta pitää pelitaiteen ja sisällön tuottamisen kannalta merkittävämpänä erona tehokkaampia prosessoreita, jotka antavat pelinkehittäjille enemmän mahdollisuuksia keskittyä itse sisältöön.



Lähde: VG247

V2.fi | Mikko Seppänen
< V2.fi viikon laiteuu... Fani löysi kaksi vuo... >

Keskustelut (3 viestiä)

Vierailija

18.05.2020 klo 11.34

SSD-levy vaikuttaa siihen sisältöön nimenomaan aika paljon. Maisemista voi tehdä paljon rikkaampia, kun ne ehditään ladata riittävällä nopeudella ja etäisyydellä, eikä tarvitse rakentaa paikkoihin pitkiä ja kiemurtelevia käytäviä, joilla peitellään sitä että seuraavan isomman paikan grafiikkaa ladataan taustalla hiki päässä. Mutta molemmat parannukset tietysti tärkeitä.
lainaa
fhoabfj

18.05.2020 klo 15.42

siina taas yks anthemkaveri. niin innokkaasti halutaan vasata superhienoa kuvaa etta lataustauot venyvat minuuttien mittaiseksi ja eihan silla ole mitaan valia taiteilijan kannalta. ssdsta iloa riittaa ehka puoleksi vuodeksi ennen kuin firmat oppivat unohtamaan asian ja lataustauot ovat entisenlaiset. plus pelien koko tulee olemaan satoja gigoja ja ei ole pelifirman ongelma etta tilaa ei riita kilpailijoiden peleille. toki plussa on etta ainakin tekniikka mahdollistaa paremmannakoisen pelin ilman etta latausajat venyvat kymmeniin minuutteihin
lainaa
Janneu

20.05.2020 klo 05.55

Ompa yllätys että prosessori vaikuttaa enemmän. Näytönohjain vaikuttaa myös vielä enemmän. Xbox series x:ssä sen verta reilusti parempi näyttis että tulee kyllä se hankittua.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova