Perfektionisti-Kojima tyytymätön MGS4:n grafiikoihin
Vaikka trailereiden ja ruutukuvien perusteella Metal Gear Solid 4:n graafisessa annissa ei ole juuri valittamista, eivät kaikki ole samaa mieltä. Erimielisyys löytyy varsin korkealta taholta, kertoo Kotaku.
Itse pelin isä Hideo Kojima kertoo uudessa Edge-lehdessä olevansa pettynyt MGS4:n grafiikoihin.
"Pelillisesti se on melko lähellä alkuperäistä visiotani - hiivit taistelukentälle ja voit valita jatkatko hissukseen vai käytkö täyteen taistoon. Mutta grafiikat, liikkeiden sulautuminen ja kenttien koko eivät todellakaan vastaa visiotani, en ole niihin tyytyväinen."
Kojima on tunnettu perfektionisti ja oli alunperin tyytyväinen pelimoottoriin ja PS3:een. "Kun aloimme tosissaan kehittää peliä, huomasimme, että oli monia rajoituksia ja siitä tuli sellainen kuin se nyt on. Alunperin tarkoitus oli mennä kymmenen askelta pidemmälle ja pääsimme vain yhden askeleen."
"Muistan sanoneeni kolme vuotta sitten että halusimme tehdä jotain vallankumouksellista, mutta emme pystyneet siihen konsolin prosessorin vuoksi. Käytämme Celliä sen äärirajoille. Älkää käsittäkö väärin, en kritisoi PS3:a, emme vain olleet tietoisia siitä, mihin se oikeasti pystyy."
Eiköhän se peli silti tällaisenaankin meille kelpaa vallan hyvin...
Keskustelut (22 viestiä)
20.04.2008 klo 11.21
20.04.2008 klo 11.31
Rekisteröitynyt 25.07.2007
20.04.2008 klo 11.32
kahdeksasta ytimestä vain kuusi on pelien käyttöön (korjaus 9 ydintä 1 on pääsuoritin)
jos ne jaksais haxxata ni varmaan saisivat ne loputkin käyttöön mutta sitten kaatuis pleikan käyttöliittymä
on kyllä parempi prossu ku monien koneessa (3,2ghz)
Rekisteröitynyt 30.03.2007
20.04.2008 klo 11.39
20.04.2008 klo 11.50
20.04.2008 klo 11.52
Jaahas, mutta kuka kertoisi tämän Kojimalle kaikkien MGS4:n parissa vietettyjen vuosien jälkeen?
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
20.04.2008 klo 11.57
Seuraavaa peliä kun aletaan tekemään, niin osaavat suunnitella kartat ja efektit säästelijäämmin PS3 tehoja silmällä pitäen. Seuraavasta tulee sitten alustelleen täydellinen peli...
Rekisteröitynyt 04.11.2007
20.04.2008 klo 12.01
Vissiin vähän pettynyt PS3:n tehoihin kojima. Enkä todellakaan usko että CELLiä käytetään lähellekään sen äärirajoja. Kunhan selittää jotta saisi näkyvyyttä pelilleen.
Kuten myös oli pettynyt aikoinaan PS1:seen ja PS2:seen. Joka tapauksessa millään muulla konsolilla eivät olisi päässet noinkaan pitkälle, koska PS3:lla on blu-ray, Cell ja kovalevyä saa käyttää peleissä vakiona. Ja luultavasti hän tarkoitti, että he ottivat kaikki irti Cellistä, mitä "tällä hetkellä" vain oli mahdollista.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.04.2008 klo 12.22
Rekisteröitynyt 11.04.2007
20.04.2008 klo 12.39
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
20.04.2008 klo 13.22
20.04.2008 klo 14.42
Rekisteröitynyt 24.05.2007
20.04.2008 klo 16.23
Olen yllättynyt ettei täällä ole yhtään katkeria xbox-faneja huutamassa PS3:n huonoutta, vaikka kala se silti huonompi on ;)
Koska Xboxin fanit eivät ole yhtä lapsellisia kuin PS3:n fanipojat, että pitäisi tulla toista konetta haukkumaan.... (tämänkin voi käydä tarkistamassa aina, ah... Niin ihanasta PP:stä)
20.04.2008 klo 16.40
20.04.2008 klo 18.11
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.04.2008 klo 18.19
Olen yllättynyt ettei täällä ole yhtään katkeria xbox-faneja huutamassa PS3:n huonoutta, vaikka kala se silti huonompi on ;)
Koska Xboxin fanit eivät ole yhtä lapsellisia kuin PS3:n fanipojat, että pitäisi tulla toista konetta haukkumaan.... (tämänkin voi käydä tarkistamassa aina, ah... Niin ihanasta PP:stä)
Ahh, naulan kantaan. En usko että PS3-fanit ovat yhtään lapsellisempia kuin xbox-fanitkaan.
20.04.2008 klo 19.18
Olen yllättynyt ettei täällä ole yhtään katkeria xbox-faneja huutamassa PS3:n huonoutta, vaikka kala se silti huonompi on ;)
Eipähän ollut, mutta kiva että sinun piti se aloittaa, ääliö.
Rekisteröitynyt 20.01.2008
20.04.2008 klo 20.23
20.04.2008 klo 22.13
Rekisteröitynyt 10.04.2007
21.04.2008 klo 00.19
Rekisteröitynyt 10.04.2007
21.04.2008 klo 00.26
Tähän asti CELLin täydellisestä teoreettisesta suorituskyvystä on tuskin saatu puoliakaan irti (Uncharted: 33%).
22.04.2008 klo 01.25
Tähän asti CELLin täydellisestä teoreettisesta suorituskyvystä on tuskin saatu puoliakaan irti (Uncharted: 33%).
Hmm.. voihan ne tietääkkin. Ei vaan saa lupaa käyttää kaikkia tehoja (ja ei osata), koska aina pitää olla kasvua ja parannusta ;). Hienolta se nyt jo näyttää. Vielä kun se beta verkkopeli toimis tosta!