Half-Life: Alyx vaatii koneelta potkua, ei onnistuisi ilman VR:ää
Uusi Half-Life-peli esiteltiin eilen trailerin kera ja pelisivustot ympäri maailmaa ovat toki kirjoitelleet siitä jo lukemattomia uutisia. Tässä muutamia poimintoja:
Peli vaatii VR-laitteistolla sujuvasti toimiakseen tavallista tykimmän masiinan. Tällaisia lukuja Valve ilmoitti minimivaatimuksiksi -
Käyttöjärjestelmä: Windows 10
Prosessori: Core i5-7500 / Ryzen 5 1600
Muisti: 12 GB RAM
Grafiikkakortti: GTX 1060 / RX 580 - 6GB VRAM
Vaatimukset vastaavat suunnilleen sitä, mikä on Valve Index VR-laitteiston suositeltava kokoonpano.
Maisemat nähtiin jo trailerilla, mutta mm. täältä voi käydä katselemassa 4K-ruutukaappauksia.
Valven mukaan H-L: Alyx olisi hyvin vaikea toteuttaa ilman VR:ää. Tai ainakaan enää muuttaa sellaiseksi versioksi, niin moni pelimekaniikka on suunniteltu kahden käden VR-käyttöä varten.
Pelinä H-L: Alyx on suunnilleen saman pituinen kuin Half-Life 2. Se sijoittuu aikaisempien pelien väliin, mutta Polygon spekuloi, että tapahtumat saattavat mennä osittain myös ykkös- ja kakkososan tapahtumien päälle...
Keskustelut (4 viestiä)
Rekisteröitynyt 22.08.2019
22.11.2019 klo 17.54 1
22.11.2019 klo 18.35
Onko tämä siis Dead Space: Extraction kaltainen peli, jossa liikutetaan vain tähtäintä ja peli etenee itsestään? Ainakin trailerin perusteella voisi niin ajatella. Vähän ristiriitaiset fiilikset.
Pelissä liikutaan kuten VR-peleissä muutenkin, voi valita teleporttaileeko, liikkuuko analogilla yms.
Rekisteröitynyt 18.01.2015
23.11.2019 klo 19.33
Pelin VR-aiheiselta sivulta löytyy lisää tietoa mm. juurikin tuosta liikkumisesta ja millä vaihtoehdoilla sitä voi tehdä:
https://www.half-life.com/en/alyx/vr
Rekisteröitynyt 18.01.2015
23.11.2019 klo 19.34