Xbox 360 on Fallout 3:n tärkein kehitysalusta
Bethesdan markkinointipäällikkö Peter Hines on kertonut tuoreessa haastattelussaan, että tuleva Fallout 3 kehitetään ensisijaisesti Xbox 360 -konsolin reservit mielessä pitäen. "Xbox 360 on tärkein kehitysalustamme, joten ensimmäisenä peli laitettiin toimimaan sillä. Kehitämme kaikkia versioita yhtä aikaa, mutta jos yhden on oltava tärkein, se on Xboxin versio", Hines paljastaa.
Vaikka pelitalo sai vuoden etumatkan Xbox 360 -version kehitykseen johtuen konsolin aikaisemmasta julkaisuajankohdasta, ovat kaikki kolme kehitysversiota nyt samalla viivalla. Hinesin mukaan ruudulta katsottaessa ei voida sanoa onko kyseessä PlayStation 3:n, Xbox 360:n vai PC:n versio.
Lähde: Videogaming247
Keskustelut (22 viestiä)
Rekisteröitynyt 18.04.2007
17.04.2008 klo 18.12
Rekisteröitynyt 22.01.2008
17.04.2008 klo 18.46
17.04.2008 klo 18.58
17.04.2008 klo 19.12
17.04.2008 klo 19.31
Rekisteröitynyt 03.09.2007
17.04.2008 klo 19.42
No älkää nyt liioitelko, jos peli on hyvä niin se on nyt sitten ihan sama vaikkei graffat olisikaan huippu luokkaa.
[sarkasmi]Toivottavasti ovatkin oikein kunnolla ottaneet mallia Oblivionista ja varsinkin sen loistavasta PC-käännöksestä. Peli oli muutenkin niin loistava.[/sarkasmi] Niin, pelinä se ei ollut mitenkään erikoinen, mutta laaja maailma on kyllä ainakin kiinnostava asia, samoin nätti (ei mitenkään loistava enää) grafiikka.
Ei sinällään mitään yllättävää kylläkään. Bethesda vain ei minun silmissäni ole arvostuksen suhteen kovin korkealla parista syystä, ja tämä on toinen niistä. PC kärsii.
Rekisteröitynyt 23.01.2008
17.04.2008 klo 19.48
Ja voihan ne PC-versiot tehdä hyvinkin. Mielestäni KOTOR oli hyvä esimerkki - karu konsolikäyttöliittymä viilattiin PC-puolen hiiri+näppis-yhdistelmälle toimivaksi, ja samalla mukaan lisättiin uutta sisältöä. Mass Effectissä myös detaljeja loihditaan uudelle tasolle.
Rekisteröitynyt 23.01.2008
17.04.2008 klo 19.56
Noin se peli kuuluukin suunnitella, että mahdollismimman monella ihmisellä on mahdollisuus parhaaseen kokemukseen.
Jos warettajat ostaisivat pelinsä, voisi tilanne olla toinen...
PC:stä on tulossa alusta vain nettipeleille ja marginaaliryhmien HC-peleille.
Rekisteröitynyt 08.08.2007
17.04.2008 klo 21.53
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
18.04.2008 klo 00.13
Miksi pääpaino pitäisi olla PC:lle, jonka pelin myyntiluvut ovat tipahtaneet kuin lehmänhäntä.
Noin se peli kuuluukin suunnitella, että mahdollismimman monella ihmisellä on mahdollisuus parhaaseen kokemukseen.
Jos warettajat ostaisivat pelinsä, voisi tilanne olla toinen...
PC:stä on tulossa alusta vain nettipeleille ja marginaaliryhmien HC-peleille.
Yksinkertaisesti siksi, että pc:llä on mahdollista toteuttaa tinkimättömimmin tämäntyyppinen peli. Totta kai markkinavoimat sanelevat konsolipainotuksen, mutta ei sitä ihanteellisena tarvitse pitää. Mitään suurta ei nouse keskikertaisuuteen tyytymisestä.
18.04.2008 klo 08.19
18.04.2008 klo 10.28
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
18.04.2008 klo 10.49
Aina ei ole edes niin, että jokin konsolin ominaisuus sinänsä estäisi tekemästä hyvää peliä, vaan syy on siinä, että julkaisijoilla on käsitys keskimääräisestä konsolipelaajasta, jonka ehdoilla pelit sitten laaditaan. Tämä tarkoittaa lähes aina yksinkertaistamista, valmiiksi pureksimista ja viihteellistämistä. Joissakin genreissä virtaviivaisuudesta ei tietenkään ole haittaa, päinvastoin, mutta kun puhutaan tummasävyisistä roolipeleistä, markkinamentaliteetti murhaa pelielämyksen.
18.04.2008 klo 11.08
Toivottavasti pc-versiosta tulisi toimiva ja pelattava
Falloutin moninpeliä odotellessa...
Rekisteröitynyt 26.07.2007
18.04.2008 klo 11.33
18.04.2008 klo 11.34
18.04.2008 klo 12.47
Kyllähän monen pelin kehitys on pompannu asteen taaksepäin konsoleille siirryttäessä. PC:llä kun ei tarvi niin rajoituksista välittää, mutta konsoleilla on aina ne rajat olemassa jonka mukaan pitää elää...
Ei se ihme ole että joka vuosi pitää ostaa uutta rautaa mikäli haluaa että kaikki uusimmatkin pelit toimivat. Rajoituksista on siis jotain hyötyäkin. Konsolipelit toimivat nyt ja viiden vuoden päästäkin sillä samalla konsolilla, PCllä asia ei välttämättä olekaan näin.
Jos jonkun pelin kehitys on siitä syystä taantunut että on otettu konsolit (eli haluttu saada myyntiäkin) mukaan kehitykseen, niin pitää kyllä ihmetellä kyseisen firman ohjelmoijien taitoa. Eihän se konsoli itsessään rajoita mitään, varsinkaan nykypäivänä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
18.04.2008 klo 15.16
Jos jonkun pelin kehitys on siitä syystä taantunut että on otettu konsolit (eli haluttu saada myyntiäkin) mukaan kehitykseen, niin pitää kyllä ihmetellä kyseisen firman ohjelmoijien taitoa. Eihän se konsoli itsessään rajoita mitään, varsinkaan nykypäivänä.
Vaikka suurimmat ongelmat ovat suunnittelufilosofiassa, kyllä konsolit rajoittavat usein myös teknisesti pelien toteutusta. Padi ei korvaa hiirtä ja näppäimistöä. Pelien käyttöliittymät ja pelimekaniikka täytyy sommitella tämän seikan ympärille. Fps-peleissä vihollisista täytyy tehdä hitaita ja epätarkkoja ja pelaajalle täytyy antaa ampuma-apuja tai iso määrä hipareita. Roolipeleistä poistetaan monimutkaiset inventaariot, ja suuren tekstimäärän käyttöä vältetään. Pienet muistimäärät taas asettavat rajoja pelimaailman koolle ja/tai tekstuurien tarkkuudelle.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
18.04.2008 klo 17.04
Jos jonkun pelin kehitys on siitä syystä taantunut että on otettu konsolit (eli haluttu saada myyntiäkin) mukaan kehitykseen, niin pitää kyllä ihmetellä kyseisen firman ohjelmoijien taitoa. Eihän se konsoli itsessään rajoita mitään, varsinkaan nykypäivänä.
Vaikka suurimmat ongelmat ovat suunnittelufilosofiassa, kyllä konsolit rajoittavat usein myös teknisesti pelien toteutusta. Padi ei korvaa hiirtä ja näppäimistöä. Pelien käyttöliittymät ja pelimekaniikka täytyy sommitella tämän seikan ympärille. Fps-peleissä vihollisista täytyy tehdä hitaita ja epätarkkoja ja pelaajalle täytyy antaa ampuma-apuja tai iso määrä hipareita. Roolipeleistä poistetaan monimutkaiset inventaariot, ja suuren tekstimäärän käyttöä vältetään. Pienet muistimäärät taas asettavat rajoja pelimaailman koolle ja/tai tekstuurien tarkkuudelle.
Peli saa olla ruma kuin peikko, kunhan sydän löytyy. En tiedä olenko ainoa, mutta se tarina on tärkein. Halo3 on paska räiske, mutta tarinan vuoksi sen pelasin ja siitä nautin.
Monimutkaiset inventaariot ovat mielestäni pahasta. Yksinkertaisuus on hyve. Ja jos joku väittää ettei Jade Empiressa ole tekstiä, on hömelö.
Nojaa. Turhalla nillityksellä ei saa mitään aikaan. Se mikä ei ole rikki, ei ole syytä korjata.
19.05.2008 klo 08.07
21.05.2008 klo 10.08
Varmaan paras Fallout mitä ikinä tehty
Eli et ole pelannu Fallouttia ja Fallout 2:sta.
Itse ainakin toivon parasta tuon Fallout 3:n suhteen, mutta mitä suurimmalla todennäköisyydellä lopputulos on TES4:Oblivionin tapaan konsolisukupolvelle yksinkertaistettu ees-taas-juoksentelurope, jossa melkeen jokaisen tehtävän ratkaisuna on tappaa joku. Viihdyttävää? Uskoisin niin. Legendaarista? Ei. Piste.
Mainittakoon vielä, että olen pelannut TES4:Oblivionin läpi ja viihdyin pelin parissa hyvin, mutta loppujen lopuksi olin pettynyt pelin turhaan yksinkertaisuuteen. Lisäksi konsolitaustainen inventaario ja pari muuta juttua muuttuivat pelikelpoisiksi vasta modien myötä.
05.07.2008 klo 14.22
Ja toivottavasti sieltä ei löydy myöskään oblivionin/bioshockin kaltaisia alttari/skill automaatti aivovammaisuuksia.
Porttauksen voi tehdä myös hyvin mutta se vaatii tiettyjen asioiden hiomista pc:lle sopivaksi.
Liikaa nähty suoria käännöksiä joissa ei ole viitsitty edes käyttöliittymää muutta pc:lle sopivaksi.