Ubisoft kielsi kokemuspisteiden helppoon keräämiseen tähtäävät tehtävät Assassin's Creed Odysseyn tehtävätyökalussa
Julkaistessaan selainpohjaisen Story Creator mode -tehtävätyökalun Assassin's Creed Odyssey -peliin, julkaisija Ubisoft todennäköisesti visioi pelaajien luovan monimutkaisia seikkailuja täynnä juonenkäänteitä ja vaaroja. Osa pelaajista varmasti loikin eeppisiä tehtäviä muiden pelattavaksi, tarpeeksi merkittävä osa kuitenkin huomasi, että tehtävätyökalu onkin näppärä tapa tehdä äärimmäisen helppoja ja nopeita tehtäviä kokemuspisteiden keräämistä varten.
Ubisoft ei suinkaan ollut vaikuttunut näiden pelaajien nokkeluudesta, vaan on muutaman viikon jälkeen päättänyt poistaa nämä omasta mielestään ylihelpot tehtävät pelistä. Yksi kelvollinen syy minkä Ubisoft antaa poistolle on se, että kokemuspisteiden keräämiseen tähtäävät tehtävät ovat ylikansoittaneet pelistä löytyvän tehtävien hakukoneen ja sitä kautta mielenkiintoiset pelaajien tekemät seikkailut hukkuvat nopeasti kasattujen farmaustehtävien massaan.
Jatkossa Ubisoft aikoo pitää huolta, että puhtaasti kokemuspisteiden keräämiseen tähtäävät tehtävät eivät enää näy pelissä ja jatkossa pelaajat jotka yrittävät käyttää järjestelmää hyväkseen kyseisten tehtävien luomiseksi joutuvat rangaistustoimenpiteiden kohteeksi.
Osa pelaajista pitää Ubisoftin muutosta tervetulleena mutta toiset taas kokevat, että tällä Ubisoft pyrkii varmistamaan markkinat myymilleen kokemuspisteiden keräämistä nopeuttaville maksullisille boostereille. Kuitenkin on myös huomioimisen arvoista, että Assassin's Creed Odyssey skaalaa tehtävänsä pelaajan tasojen mukaan, joten pidemmän päälle kokemuspisteillä ei ole erityisen paljoa pelissä.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (1 viestiä)
16.07.2019 klo 01.31